Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker du sære ting kun fordi det er sært og du vil skille deg ut, eller liker du sære ting fordi det har en tendens til å være bra?

Eg liker sære ting for å skille meg ut of være sær. Det er velidg tøft i miljøet mitt og eg liker egentlig ikke musikken men eg vil ikke være mindre sær og anerledes fra de i miljøet mitt.. .Eg er veldi tr00. ....

..

:p

Neida, eg bare tuller med deg! :)

Eg liker alt mulig musikk, veldig mye av musiken eg hører på er ikke særig sær i det hele tatt, men sær musikk som fks Tool har en tendens til å være knakende bra! Dessuten så er sær musikk spennende da det skiller seg ut og har et særpeg og dermed blir mer inntresent, mang av de "vanlige" bandene høres ut som hverandre.... :)

Lenke til kommentar

Nja, eg synes de ikke er såå sære selv heller egentlig. Utenom de første gangene eg hørte dem. Men veldig mange andre eg snakker med sier at de ikke liker dem blant annet fordi de rett og slett blir for sære og rare.

Det med å like sær eller ikke sær musikk er jo litt en smaksak da. Sær musikk har gjerne sære takter som er litt forskjelige fra andre, tenker da på progressiv musikk. Uansett, eg er vant til taktene til Tool... hehe en eg kjenner takler ikke Tool for han greier ikke å fange rytmen...

Forøvrig: Å være sær bare fordi det er "inn" og være sær er heller mer "normalt" vil eg si. Beste er å være seg selv og verken dempe de "normale" eller de sære sidene av seg selv... ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Enig, men kan vel ikke si at Tool er spesielt sært? Med sære ting tenker jeg mest på ting som Blood Brothers, Sparta og denslags.

Velvel, forskjellige oppfatninger. :)

Vil vel si at Tool er "mer" sært enn feks Sparta eller At the drive in, siden Tool har en helt annen oppbyggning av sangene som gjør dem unike og skiller seg ut fra det vanlige, mens Sparta osv er mer prog rock, og det er mange band som har den samme lyden og rytmen.

Du skal lete lenge etter et band like dypt og spesielt som Tool.

Lenke til kommentar
Vil vel si at Tool er "mer" sært enn feks Sparta eller At the drive in, siden Tool har en helt annen oppbyggning av sangene som gjør dem unike og skiller seg ut fra det vanlige, mens Sparta osv er mer prog rock, og det er mange band som har den samme lyden og rytmen.

Du skal lete lenge etter et band like dypt og spesielt som Tool.

"Sært" betyr ikke "spesiell oppbygging av sanger". Hvis det er veldig få som liker det, er det sært. Jeg kjenner én person som liker Sparta, og da er det sært i følge meg. Tool er mer nyskapende enn Sparta, greit nok, men jeg kjenner et utall mennesker som digger Tool, og jeg vil derfor ikke si at det er sært.

Men for all del - Tool er et av mine favorittband.

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Enig, men kan vel ikke si at Tool er spesielt sært? Med sære ting tenker jeg mest på ting som Blood Brothers, Sparta og denslags.

Velvel, forskjellige oppfatninger. :)

Jeg finner Tool sært.

Musikken har andre retninger enn andre Metalbands, lyrikken er så gjennomført og så fantastisk at man blir tatt av vinden.

Se på artworken. Nå gjort av Alex Grey (selv om adam også hadde flotte saker)

Selve pakken gjør at Tool er sært, men hvem har sagt at sært skal være like fjollete som tre dverger som skyter med champagneflasker for å lage en melodi?

Det skiller seg ut, det som er tingen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...