Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er også veldig glad i gammel MDB, men synes absolutt du skal sjekke ut The Dreadful Hours også! Fiolinen er borte, men utrolig stemning over albumet likevel.

Og link såklart:

9587778[/snapback]

Ja, jeg så på en del youtube-videoer i stad. Har lagt merke til at 90 % av låtene har navn som tilsvarer med disse tingene:

Gråte

Kjærlighet

Tapte sjeler

Engler

Død

Stillhet

Mørke

Ganske doom-ish altså :p

Lenke til kommentar

MDB er latterlig tøft. Har hittil bare The Angel and The Dark River, The Light at The End of the World, The Dreadful Hours, Songs of Darkness, Words of Light og A Line of Deathless Kings.

Sjekk ut "She is The Dark". Det ligger et live-klipp fra DVD-en på youtube, hvis ikke Bytex posta det. Låta er absolutt en av de tøffeste fra de nyere albumene til MDB. Ellers er den skiva proppfull av gode låter. Kan nevne i fleng: She is The Dark, The Light at The End of The World, Into the Ghost Lake, Fever Sea, Sear Me III, The Isis Script. Kan forøvrig nevne at albumet er det beste synes jeg, men jeg har ikke hørt så mye av det før The Light ... Kun The Angel and The Dark River.

Lenke til kommentar
Høres ut som Nightwish enkelte ganger...

9584612[/snapback]

Ahahahahahahahahahahaha. Get høreapparat plx. Du kan si mye rart om TPH med å påstå at de høres ut som NW blir for dumt. Ikke engang visse andre antiTPHbrukere her inne har liret av seg noe så idiotisk.

NYHUS, jeg tror du har en ny bestevenn her.

Du skal få gjette en gang på hvem som introduserte han til bandet ;)

Lenke til kommentar

Med rolig mener du uten growl eller? De har ofte mange tempo/stemningsskifter i hver låt, så det kan være litt vanskelig å velge ut låter som er kun det ene eller det andre... Uansett ikke noe høytempo-band dette d:

Her er noen veldig få uansett:

Sear Me

Sear Me III

Sear Me MCMXCIII

For My Fallen Angel

Cry of Mankind

Thy Raven Wings

Two Winters Only

My Wine in Silence

Black God

Lenke til kommentar
Med rolig mener du uten growl eller? De har ofte mange tempo/stemningsskifter i hver låt, så det kan være litt vanskelig å velge ut låter som er kun det ene eller det andre... Uansett ikke noe høytempo-band dette d:

Her er noen veldig få uansett:

Sear Me

Sear Me III

Sear Me MCMXCIII

For My Fallen Angel

Cry of Mankind

Thy Raven Wings

Two Winters Only

My Wine in Silence

Black God

9588759[/snapback]

Jeg mener slik låter som For My Fallen Angel ja ;)

Lenke til kommentar

Jah, har gått og nynnet på Two winters only siden forrige pause (er på jobb). Glemte å anbefale den. Den handler om en mann som mister barnet sitt når det er 2 år gammelt. Og den har et herlig temposkifte midt i.

De har forresten gitt ut 2 svært forskjellige DVD'r. Den ene "For Darkest Eyes" er for det meste konsertopptak fra fele-perioden, 3 fulle konserter såvidt jeg husker.

Bare den ene er offisiellt konsertopptak, så det andre er mere ekstramateriale av ymse kvalitet. Hovedkonserten er fra Angel and the Dark.... turneen og har BARE knall låter. Martin hopper og flyr rundt på scenen mens han tvilholder på fela si, det er rått og se på.

Den nyeste, Sinamorata, er fra den nye perioden med bare synth (ei lita dame faktisk, hun prøver aldri å etterligne fiolinlyden, men det funker greit på gamle låter faktisk). Der er det nyere låter der Aaron gjør mye vokale krumspring (skriking/growling/synging om hverandre) og er mye mere scenebevisst også.

Han hadde sånn sceneskrekk i gamledager at han alltid sto med øynene lukket mens han sang. Han har trent bevisst på å tørre å ha mere publikumskontakt.

Begge DVD'ene er obligatoriske :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Han hadde sånn sceneskrekk i gamledager at han alltid sto med øynene lukket mens han sang. Begge DVD'ene er obligatoriske :)

9588981[/snapback]

Tja, øynene lukket er jo en ting, han ligger vel ofte i fosterstilling på scenen også, heh. Han har vel sagt at det er fordi sangene er så utrolig personlige at han har vanskelig for å fremføre dem foran et publikum.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...