Kaospike Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er også veldig glad i gammel MDB, men synes absolutt du skal sjekke ut The Dreadful Hours også! Fiolinen er borte, men utrolig stemning over albumet likevel. Og link såklart: Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er også veldig glad i gammel MDB, men synes absolutt du skal sjekke ut The Dreadful Hours også! Fiolinen er borte, men utrolig stemning over albumet likevel. Og link såklart: 9587778[/snapback] Ja, jeg så på en del youtube-videoer i stad. Har lagt merke til at 90 % av låtene har navn som tilsvarer med disse tingene: Gråte Kjærlighet Tapte sjeler Engler Død Stillhet Mørke Ganske doom-ish altså Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 MDB er latterlig tøft. Har hittil bare The Angel and The Dark River, The Light at The End of the World, The Dreadful Hours, Songs of Darkness, Words of Light og A Line of Deathless Kings. Sjekk ut "She is The Dark". Det ligger et live-klipp fra DVD-en på youtube, hvis ikke Bytex posta det. Låta er absolutt en av de tøffeste fra de nyere albumene til MDB. Ellers er den skiva proppfull av gode låter. Kan nevne i fleng: She is The Dark, The Light at The End of The World, Into the Ghost Lake, Fever Sea, Sear Me III, The Isis Script. Kan forøvrig nevne at albumet er det beste synes jeg, men jeg har ikke hørt så mye av det før The Light ... Kun The Angel and The Dark River. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Høres ut som Nightwish enkelte ganger... 9584612[/snapback] Ahahahahahahahahahahaha. Get høreapparat plx. Du kan si mye rart om TPH med å påstå at de høres ut som NW blir for dumt. Ikke engang visse andre antiTPHbrukere her inne har liret av seg noe så idiotisk. NYHUS, jeg tror du har en ny bestevenn her. Du skal få gjette en gang på hvem som introduserte han til bandet Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Setter faktisk The Light at the End of the World høyest av MDB. Men de fleste skivene er jo jævlig bra. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Setter faktisk The Light at the End of the World høyest av MDB. Men de fleste skivene er jo jævlig bra. 9588455[/snapback] Ok, har fått ganske sansen for dem nå, men jeg liker de rolige/triste sangene veldig godt. Det er vel ingen som gidder å liste opp de fleste rolig-sangene? Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Med rolig mener du uten growl eller? De har ofte mange tempo/stemningsskifter i hver låt, så det kan være litt vanskelig å velge ut låter som er kun det ene eller det andre... Uansett ikke noe høytempo-band dette d: Her er noen veldig få uansett: Sear Me Sear Me III Sear Me MCMXCIII For My Fallen Angel Cry of Mankind Thy Raven Wings Two Winters Only My Wine in Silence Black God Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Med rolig mener du uten growl eller? De har ofte mange tempo/stemningsskifter i hver låt, så det kan være litt vanskelig å velge ut låter som er kun det ene eller det andre... Uansett ikke noe høytempo-band dette d:Her er noen veldig få uansett: Sear Me Sear Me III Sear Me MCMXCIII For My Fallen Angel Cry of Mankind Thy Raven Wings Two Winters Only My Wine in Silence Black God 9588759[/snapback] Jeg mener slik låter som For My Fallen Angel ja Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Dark Medival Times er bare så grævla tøff. Fikk meg også Carpathian Forest Defending The Throne of Evil og Fuck You All!! idag! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Metalheart: Av rolige låter må du sjekke ut Two Winters Only, The Light at The End of The World, L'amour Detruit og A Sea to Suffer In. Ikke alle er rolig-rolige, men gode låter alle som en. Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg mener slik låter som For My Fallen Angel ja 9588888[/snapback] Da kan du hvertfall sjekke ut låtene jeg skrev opp, særlig alle Sear Me-versjonene. Pent. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jah, har gått og nynnet på Two winters only siden forrige pause (er på jobb). Glemte å anbefale den. Den handler om en mann som mister barnet sitt når det er 2 år gammelt. Og den har et herlig temposkifte midt i. De har forresten gitt ut 2 svært forskjellige DVD'r. Den ene "For Darkest Eyes" er for det meste konsertopptak fra fele-perioden, 3 fulle konserter såvidt jeg husker. Bare den ene er offisiellt konsertopptak, så det andre er mere ekstramateriale av ymse kvalitet. Hovedkonserten er fra Angel and the Dark.... turneen og har BARE knall låter. Martin hopper og flyr rundt på scenen mens han tvilholder på fela si, det er rått og se på. Den nyeste, Sinamorata, er fra den nye perioden med bare synth (ei lita dame faktisk, hun prøver aldri å etterligne fiolinlyden, men det funker greit på gamle låter faktisk). Der er det nyere låter der Aaron gjør mye vokale krumspring (skriking/growling/synging om hverandre) og er mye mere scenebevisst også. Han hadde sånn sceneskrekk i gamledager at han alltid sto med øynene lukket mens han sang. Han har trent bevisst på å tørre å ha mere publikumskontakt. Begge DVD'ene er obligatoriske Endret 27. september 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Two Winters Only er en knakendes god låt. Dessverre synger ikke Aaron den live. Håper de skal spille i Norge snart ... Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Han hadde sånn sceneskrekk i gamledager at han alltid sto med øynene lukket mens han sang. Begge DVD'ene er obligatoriske 9588981[/snapback] Tja, øynene lukket er jo en ting, han ligger vel ofte i fosterstilling på scenen også, heh. Han har vel sagt at det er fordi sangene er så utrolig personlige at han har vanskelig for å fremføre dem foran et publikum. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Teatralsk knøl på scena. Han er på en annen planet og resten av bandet ser ut som de kjeder seg ihjel. Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Tjæh, det mest irriterende er vel Sarah, synth-dama. Heller stusslig. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hørte akkurat noe av Betlehem. Tør tippe på at Glint gir meg en anbefaling? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Dark Metal Dictius Te Necare Sardonischer Untergang im Zeichen Irreligiöser Darbietung (S.U.i.Z.I.D) Mein Weg Kremplater alle som en. Låter fra Dictius, S.U.i.Z.I.D og Mein Weg kan du høre på bandets myspace: http://www.myspace.com/meinweg Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ok, hørte akkurat Tagebuch Einer Totgeburt og likte den litt syke vokalen. Med litt hulking inni og sånn Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Føler at Symbyosis har fått for liten oppmerksomhet her, derfor Myspace Endret 27. september 2007 av Ministry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg