Fanta4free Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva syns folk her inne om metalcore sånn generelt? Jeg er stor fan av band som Killswitch Engage, As I Lay Dying, Unearth, All That Remains osv. Denne sangen er en favoritt: -w2Jm1_-xbg 9583782[/snapback] jeg er veldig glad i Killswitch Engage har den ene DVD-en dems og moblien har mange av sangene dems ja men hører egentlig ikke på mye annet av den sjangren men liker det veldig godt....hører mest på folk metal jeg egentlig Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Hva syns folk her inne om metalcore sånn generelt? Det finnes noen lovende band, men de fanger ikke helt min interesse. Altså noen låter / deler av en låt kan gå an, men det blir kjedelig i lengden. Tenker da på band som Candiria, Between the Buried and Me, Ion Dissonance, Converge, Coalesce, Botch, Into The Moat ehh.. etc. Eneste skiva som jeg liker tvers igjennom er The Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity (1999). Endret 26. september 2007 av Nisje Olm Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Når vi prater om skiver man liker tvers igjennom så er det jo noen her og. Clutch - Blast Tyrant Fu Manchu - We Must Obey Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva syns folk her inne om metalcore sånn generelt? Det finnes noen lovende band, men de fanger ikke helt min interesse. Altså noen låter / deler av en låt kan gå an, men det blir kjedelig i lengden. Tenker da på band som Candiria, Between the Buried and Me, Ion Dissonance, Converge, Coalesce, Botch, Into The Moat ehh.. etc. Eneste skiva som jeg liker tvers igjennom er The Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity (1999). 9584236[/snapback] Dillinger er ikke Metalcore da.. Det er Hardcore. STOR forskjell der. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Minner om: 1B. Tråder/poster opprettet for å latterliggjøre andres musikksmak eller favoritter regnes som trolling og vil blir stengt/slettet. Et par innlegg er slettet. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Hmm, sitter og hører på nye Project Hate skiva, og det eneste jeg kan tenke på er hvor mye bedre dette hadde vært uten den pinglete kvinnelige vokalen. Høres ut som Nightwish enkelte ganger... høres klin likt ut det de har gjort før også. Endret 26. september 2007 av Azagrath Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hmm, sitter og hører på nye Project Hate skiva, og det eneste jeg kan tenke på er hvor mye bedre dette hadde vært uten den pinglete kvinnelige vokalen. Høres ut som Nightwish enkelte ganger... høres klin likt ut det de har gjort før også. 9584612[/snapback] Jeg har også hørt igjennom den skiva idag, og jeg må si meg litt uenig i den kommentaren om damevokalen. Etter min mening er den konge. De melodiske delene med damevokalen syns jeg er helt fantastiske. Forøvrig var det en helt fantastisk skive! Rett og slett! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hmm, sitter og hører på nye Project Hate skiva, og det eneste jeg kan tenke på er hvor mye bedre dette hadde vært uten den pinglete kvinnelige vokalen. Høres ut som Nightwish enkelte ganger... høres klin likt ut det de har gjort før også. 9584612[/snapback] Nettopp! Enten må hun lære å brøle, eller så får hun holde kjeft. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Musikken er jo heller ikke akkurat av det mest brutale slaget, så sånn sett når de ikke helt opp heller i min mening. Savner særpreg rett og slett, og det å tørre og gjøre noe litt utradisjonelt (gjelder forøvrig ganske mange band). Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Dillinger er ikke Metalcore da.. Det er Hardcore. STOR forskjell der. 9584381[/snapback] Å... "The day that it becomes easy to define is the day that we feel like we've done something wrong," says Weinman. "We're just happy that the different categorizations keep coming. People are always like, 'Do you get mad when someone just calls you math-core or hardcore or metalcore?' I don't really get mad because the day that it becomes one easily categorized piece of music is the day I probably would be like, 'All right, I think we're done now. Let's move on to other things.'" Sjanger er til for å forenkle... det er alt jeg har å si. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Sjanger er til for å forenkle... det er alt jeg har å si. 9584721[/snapback] Nisje Olm har rett her. Sjangere er bare tull i den forstand at det alltid er noen som skal komme med runking av en dimensjon som er utenfor mitt perspektiv. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Sjanger er til for å forenkle... det er alt jeg har å si. 9584721[/snapback] Nisje Olm har rett her. Sjangere er bare tull i den forstand at det alltid er noen som skal komme med runking av en dimensjon som er utenfor mitt perspektiv. 9584783[/snapback] Dam rite. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Grunnen til at jeg sa de er at det er såpass stor forskjell på det.. Trivium og Dillinger spiller to helt forskjellige typer musikk Men, la det bli med dette Gidder rett å slett ikke å mase om det Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 wohoo! At the Gates skjorta har kommet! elsk <3 ...å ja, CD'ene mine også! \,,/ Da blir det Triosphere ut dagen! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kan noen anbefale en bra plate av Satyricon? Har Now, Diabolical og Dark Medival Times. Skulle ha en plate av Gorgoroth og da kom det fram Incipit Satan, Incipit Sathan og Incipit Sathanes. Hva er det platen heter? Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kan noen anbefale en bra plate av Satyricon?Har Now, Diabolical og Dark Medival Times. Skulle ha en plate av Gorgoroth og da kom det fram Incipit Satan, Incipit Sathan og Incipit Sathanes. Hva er det platen heter? 9587212[/snapback] Satyricon - Rebel Extravaganza. Einaste bra plata dei har. Den er til gjengjeld fordømt bra! Gorgoroth-plata heiter Incipit Satan. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hmm, sitter og hører på nye Project Hate skiva, og det eneste jeg kan tenke på er hvor mye bedre dette hadde vært uten den pinglete kvinnelige vokalen. Høres ut som Nightwish enkelte ganger... høres klin likt ut det de har gjort før også. 9584612[/snapback] Jeg har også hørt igjennom den skiva idag, og jeg må si meg litt uenig i den kommentaren om damevokalen. Etter min mening er den konge. De melodiske delene med damevokalen syns jeg er helt fantastiske. Forøvrig var det en helt fantastisk skive! Rett og slett! 9584674[/snapback] NYHUS, jeg tror du har en ny bestevenn her. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hørte akkurat noen samples av My Dying Bride og likte det veldig godt. Noen som vil anbefale en skive? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Å kjære vene, ja! (Har på MDB-genser idag faktisk). Like Gods of the Sun Turn Loose the Swans Angel and the Dark River Disse er så og si en trilogi. De brukte fiolin på de første skivene, som gir en fantastisk atmosfære. Etter Angel... slutta fiolinisten, og ble erstattet med keyboards. Ikke det samme etter det. Denne eraen er min favoritt fra MDB. De har kommet seg bra igjen på de to siste skivene, men det når ikke opp til knærne på de 3 jeg nevnte der. Felemannen (Martin Powell) var helt rå på scenen, han gjemte seg ikke bort for å si det sånn. Sto gjerne helt fremst på scena og headbanga mens han spilte. Slenger med noen youtube-linker.. For My Fallen Angel: http://youtube.com/watch?v=fknJZ62D0uI (låt som får jenter til å grine) http://youtube.com/watch?v=NvHSNaS0vto http://youtube.com/watch?v=Yr4-wR7z654 http://youtube.com/watch?v=hvGWkMk2bOY På den første EP'n Trinity (1993) er det bare death-growling, bør også sjekkes ut. alt for mye bra til å finne riktige videos. Endret 27. september 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Det ville blitt en stor quote, men fyfadern jeg elsker den for My Fallen Angel låta Tusen hjertelig Bytex edit: leif Endret 27. september 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg