Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Hva syns folk her inne om metalcore sånn generelt? Jeg er stor fan av band som Killswitch Engage, As I Lay Dying, Unearth, All That Remains osv.

Denne sangen er en favoritt:

-w2Jm1_-xbg

9583782[/snapback]

jeg er veldig glad i Killswitch Engage har den ene DVD-en dems og moblien har mange av sangene dems ja

men hører egentlig ikke på mye annet av den sjangren men liker det veldig godt....hører mest på folk metal jeg egentlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva syns folk her inne om metalcore sånn generelt?

Det finnes noen lovende band, men de fanger ikke helt min interesse. Altså noen låter / deler av en låt kan gå an, men det blir kjedelig i lengden. Tenker da på band som Candiria, Between the Buried and Me, Ion Dissonance, Converge, Coalesce, Botch, Into The Moat ehh.. etc.

Eneste skiva som jeg liker tvers igjennom er The Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity (1999).

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Hva syns folk her inne om metalcore sånn generelt?

Det finnes noen lovende band, men de fanger ikke helt min interesse. Altså noen låter / deler av en låt kan gå an, men det blir kjedelig i lengden. Tenker da på band som Candiria, Between the Buried and Me, Ion Dissonance, Converge, Coalesce, Botch, Into The Moat ehh.. etc.

Eneste skiva som jeg liker tvers igjennom er The Dillinger Escape Plan - Calculating Infinity (1999).

9584236[/snapback]

Dillinger er ikke Metalcore da.. Det er Hardcore. STOR forskjell der.

Lenke til kommentar

Hmm, sitter og hører på nye Project Hate skiva, og det eneste jeg kan tenke på er hvor mye bedre dette hadde vært uten den pinglete kvinnelige vokalen. Høres ut som Nightwish enkelte ganger... høres klin likt ut det de har gjort før også. :roll:

Endret av Azagrath
Lenke til kommentar
Hmm, sitter og hører på nye Project Hate skiva, og det eneste jeg kan tenke på er hvor mye bedre dette hadde vært uten den pinglete kvinnelige vokalen. Høres ut som Nightwish enkelte ganger... høres klin likt ut det de har gjort før også.  :roll:

9584612[/snapback]

Jeg har også hørt igjennom den skiva idag, og jeg må si meg litt uenig i den kommentaren om damevokalen. Etter min mening er den konge. De melodiske delene med damevokalen syns jeg er helt fantastiske.

Forøvrig var det en helt fantastisk skive! Rett og slett!

Lenke til kommentar
Hmm, sitter og hører på nye Project Hate skiva, og det eneste jeg kan tenke på er hvor mye bedre dette hadde vært uten den pinglete kvinnelige vokalen. Høres ut som Nightwish enkelte ganger... høres klin likt ut det de har gjort før også.  :roll:

9584612[/snapback]

Nettopp! Enten må hun lære å brøle, eller så får hun holde kjeft.

Lenke til kommentar
Dillinger er ikke Metalcore da.. Det er Hardcore. STOR forskjell der.

9584381[/snapback]

Å...

"The day that it becomes easy to define is the day that we feel like we've done something wrong," says Weinman. "We're just happy that the different categorizations keep coming. People are always like, 'Do you get mad when someone just calls you math-core or hardcore or metalcore?' I don't really get mad because the day that it becomes one easily categorized piece of music is the day I probably would be like, 'All right, I think we're done now. Let's move on to other things.'"

Sjanger er til for å forenkle... det er alt jeg har å si.

Lenke til kommentar
Sjanger er til for å forenkle... det er alt jeg har å si.

9584721[/snapback]

Nisje Olm har rett her. Sjangere er bare tull i den forstand at det alltid er noen som skal komme med runking av en dimensjon som er utenfor mitt perspektiv.

9584783[/snapback]

Dam rite.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale en bra plate av Satyricon?

Har Now, Diabolical og Dark Medival Times.

Skulle ha en plate av Gorgoroth og da kom det fram Incipit Satan, Incipit Sathan og Incipit Sathanes. Hva er det platen heter?

9587212[/snapback]

Satyricon - Rebel Extravaganza. Einaste bra plata dei har. Den er til gjengjeld fordømt bra!

Gorgoroth-plata heiter Incipit Satan.

Lenke til kommentar

9584612[/snapback]

Jeg har også hørt igjennom den skiva idag, og jeg må si meg litt uenig i den kommentaren om damevokalen. Etter min mening er den konge. De melodiske delene med damevokalen syns jeg er helt fantastiske.

Forøvrig var det en helt fantastisk skive! Rett og slett!

9584674[/snapback]

NYHUS, jeg tror du har en ny bestevenn her.

Lenke til kommentar

Å kjære vene, ja! (Har på MDB-genser idag faktisk).

Like Gods of the Sun

Turn Loose the Swans

Angel and the Dark River

Disse er så og si en trilogi. De brukte fiolin på de første skivene, som gir en fantastisk atmosfære. Etter Angel... slutta fiolinisten, og ble erstattet med keyboards. Ikke det samme etter det.

Denne eraen er min favoritt fra MDB. De har kommet seg bra igjen på de to siste skivene, men det når ikke opp til knærne på de 3 jeg nevnte der.

Felemannen (Martin Powell) var helt rå på scenen, han gjemte seg ikke bort for å si det sånn. Sto gjerne helt fremst på scena og headbanga mens han spilte.

Slenger med noen youtube-linker..

For My Fallen Angel:

http://youtube.com/watch?v=fknJZ62D0uI (låt som får jenter til å grine)

http://youtube.com/watch?v=NvHSNaS0vto

http://youtube.com/watch?v=Yr4-wR7z654

http://youtube.com/watch?v=hvGWkMk2bOY

På den første EP'n Trinity (1993) er det bare death-growling, bør også sjekkes ut.

:p alt for mye bra til å finne riktige videos.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...