Soundchaser Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 jeg er lei pissband som prøver å høres ut som darkthrone oig slikt, men langt fra lei black metal. Band som Diapsiquir, Alcest og Peste Noire er relativt unike og har gjort musikken sin langt unna darkthrone Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Black metal scena har aldri vært bedre IMO. Finner jævla mye fett om man får ut fingeren og tar et lite dykk ned i undergrunnen. Nei, bands som Tsjuder er ikke "underground". Om det er er norsk black metal du prater om, så kan jeg være enig. Jævla mye dritt som følge av 10+ år med musikalsk innavl, selv om det fortsatt finnes en del gode bands som Kaosritual, Celestial Bloodshed, Dødsengel... Det er i utlandet godsakene virkelig ligger. 9525189[/snapback] Enig. Tjuder er gasnke 'overground' spør du meg. Sjekk ut Vlad Tepes! Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Sant nok, jeg har ikke giddet å lete og grave så mye etter nye band, nettopp fordi sjangeren ble veldig utvannet og kjedelig utover på 90-tallet. Dermed forsvant også automatisk mye av interessen. Har oppdaget en del i senere tid som jeg liker, for all del. Band som Deathspell Omega, Anaal Nathrakh, Xasthur, Mgla, Leviathan, Wolves In The Throne Room etc... så det er ikke bare dritt der ute. Nå spørs det jo selvsagt også hva man er ute etter i BM. For min del er ikke sjangeren interessant nok helhetlig sett til at jeg gidder å bruke så altfor mye tid på den. Sånt går i perioder, ihvertfall for min del. Så etter ei stund igjen så kicker jeg på ting jeg ikke har hørt på lenge... sånn sett har BM ligget litt på hylla de siste årene. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Til: De som liker MezzerSchmitt og Grand Declaration Of War. Fra: Meg http://www.myspace.com/welterwerk Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Mange år siden jeg sluttet å høre på blackmetal. Eller det vil si, sluttet å sjekke ut nye band, siden 99% er uoriginalt skvip og bare "same old shit". Dessuten er det ikke noe som slår de gamle Darkthrone, Satyricon, Emperor, Immortal etc. etc. skivene uansett... Deathmetal er langt bedre sånn sett i min mening, fortsatt mye nytt der som fenger. 9525103[/snapback] Ikke enig... ja det er mye som høres likt ut. Det er mye som ikke klarer å slå det gamle. Men det var ikke slik at alle mulige variasjoner av black metal ble lagd på 90'tallet! Min erfaring er at ikke 99% er skvit. At du nevner de aller mest kjente mainstream bandene, viser at du kanskje ikke så så dypt etter nye band. Jeg kan jo nevne band som ga ut debutalbum etter 2000: -Koldbrann -Taake -1349 -Eternal Majesty -Myrkgrav -Satanic Warmaster -Endstille Foruten at noen av de gamle bandene fremdeles gir ut nye album som ikke er likt noe av det andre. Det er ikke så lett å komme med eksempler, men mitt inntrykk er at det fortsatt er mye genial black metal som blir lagd. Det kan komme av at jeg har hørt en del ting du ikke har hørt 9525194[/snapback] Taake ga ut Nattestid Ser Porten Vid i 1999. =) Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Til:De som liker MezzerSchmitt og Grand Declaration Of War. Fra: Meg http://www.myspace.com/welterwerk 9526815[/snapback] Trur nok den pakka blir sendt i retur. Makan til skvip skal du leite lenge etter. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Taake ga ut Nattestid Ser Porten Vid i 1999. =) 9527085[/snapback] Fuck! Sånn var det... selvsagt var det i 1999. De skrev også all musikken sin på 90'tallet. Taake er for meg et slikt band som ikke ligner på noe annet, og de er en del år etter de standard norske. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Har hørte gjennom Thorr's Hammers Dommedagsnatt. Fantastisk tungt og tregt, og vokalen er så dyp som den får blitt Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hva vil dere si er tidenes Thrash Metal-album? Jeg har veldig liten peiling på Thrash, men jeg har litt Slayer (Reig in Blood og Christ Illusion) og så har jeg Kill 'Em All av Metallica. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Reign in Blood & Black Thrash Attack. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Reign in Blood & Black Thrash Attack. 9532008[/snapback] Jeg simpelthen elsker Reign in Blood, så jeg skal nok få fatt i Black Thrash Attack. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 De kan forøvrig ikke sammenlignes, men de er begge fantastiske. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Jeg stemmer Annihilator - Alice in hell. Cheesy satantekster er alltid moro. TPH gjør det langt bedre enn mange andre. Hadde det bare ikke vært for den katta! Skjønner forsåvidt at folk ikke synes damevokal i dm er fengende, men jeg synes det er herlig med pusterom til tider. Hør på TPH i noen timer og jeg skal love deg en setter pris på de rolige partiene. Forresten, jeg ser din TPH og høyner med Blood Red Throne Altered Genesis var en godskive, men den er egentlig eneste som har festet seg noe særlig for meg. Anbefalinger? edit: Blir et alt for desperat forsøk syns jeg. Desperat forsøk = en nødløsning da andre forsøk ikke har fungert etter hensikt. TPH har gjort det samme i 9år og det har fungert flott slik det skulle. Mao var kommentaren din utterly bullcrap. En ting er å ikke like tekstene, en annen er å komme med feilaktige og bunnløse kommentarer. Men jeg får heller takke for god underholdning. Å lese innleggene hvor du prøver å grave opp så mye drit du klarer for så å slenge det etter TPH er hysterisk morsomme. Endret 19. september 2007 av Nyhus Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Bonded by Blood er fantastisk! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) For meg er det Metal Church - Metal Church (1984). Den har alt thrash skal ha. Kjappe trommer, fantastisk riffing og melodiøs, raspete skrikevokal. The Dark (1986) på en god andreplass. Har spammet om dem før i tråden så søk litt bakover for youtube-videoer. Edit: Noen gang lagt merke til at bare en liten L skiller Melodiøs fra Melodiløs? http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Church Endret 20. september 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 @ Metalheart: Neslepaks har da en trivelig Thrash tråd en plass. Mye gode tips der. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Men jeg får heller takke for god underholdning. Å lese innleggene hvor du prøver å grave opp så mye drit du klarer for så å slenge det etter TPH er hysterisk morsomme. 9532120[/snapback] Hvis du tror jeg er personen som bryr meg tar du grundig feil Khanate - Khanate har rulla støtt her den siste tida, takk til Glint for anbefalinga! Endret 20. september 2007 av Torpern Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 46 år gammel og synger faen meg like bra enda! kBW_b-WJ2us Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hva mener folket er tidenes thrash-låt da? Og hvilket er tidenes thrash-band? Endret 20. september 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei! Tipper de fleste har hørt Subliritum, en norsk gruppe... Det er noe jeg virkelig vil anbefale, her er noen demoer som kanskje vil falle i smak EDIT: Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få tak i albumene deres? Takk Endret 20. september 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg