Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Black metal scena har aldri vært bedre IMO. Finner jævla mye fett om man får ut fingeren og tar et lite dykk ned i undergrunnen. Nei, bands som Tsjuder er ikke "underground". Om det er er norsk black metal du prater om, så kan jeg være enig. Jævla mye dritt som følge av 10+ år med musikalsk innavl, selv om det fortsatt finnes en del gode bands som Kaosritual, Celestial Bloodshed, Dødsengel...

Det er i utlandet godsakene virkelig ligger.

9525189[/snapback]

Enig. Tjuder er gasnke 'overground' spør du meg.

Sjekk ut Vlad Tepes! :)

Lenke til kommentar

Sant nok, jeg har ikke giddet å lete og grave så mye etter nye band, nettopp fordi sjangeren ble veldig utvannet og kjedelig utover på 90-tallet. Dermed forsvant også automatisk mye av interessen.

Har oppdaget en del i senere tid som jeg liker, for all del. Band som Deathspell Omega, Anaal Nathrakh, Xasthur, Mgla, Leviathan, Wolves In The Throne Room etc... så det er ikke bare dritt der ute.

Nå spørs det jo selvsagt også hva man er ute etter i BM. For min del er ikke sjangeren interessant nok helhetlig sett til at jeg gidder å bruke så altfor mye tid på den. Sånt går i perioder, ihvertfall for min del. Så etter ei stund igjen så kicker jeg på ting jeg ikke har hørt på lenge... sånn sett har BM ligget litt på hylla de siste årene.

Lenke til kommentar
Mange år siden jeg sluttet å høre på blackmetal. Eller det vil si, sluttet å sjekke ut nye band, siden 99% er uoriginalt skvip og bare "same old shit". Dessuten er det ikke noe som slår de gamle Darkthrone, Satyricon, Emperor, Immortal etc. etc. skivene uansett...

Deathmetal er langt bedre sånn sett i min mening, fortsatt mye nytt der som fenger.

9525103[/snapback]

Ikke enig... ja det er mye som høres likt ut. Det er mye som ikke klarer å slå det gamle. Men det var ikke slik at alle mulige variasjoner av black metal ble lagd på 90'tallet! Min erfaring er at ikke 99% er skvit. At du nevner de aller mest kjente mainstream bandene, viser at du kanskje ikke så så dypt etter nye band. Jeg kan jo nevne band som ga ut debutalbum etter 2000:

-Koldbrann

-Taake

-1349

-Eternal Majesty

-Myrkgrav

-Satanic Warmaster

-Endstille

Foruten at noen av de gamle bandene fremdeles gir ut nye album som ikke er likt noe av det andre. Det er ikke så lett å komme med eksempler, men mitt inntrykk er at det fortsatt er mye genial black metal som blir lagd. Det kan komme av at jeg har hørt en del ting du ikke har hørt :p

9525194[/snapback]

Taake ga ut Nattestid Ser Porten Vid i 1999. =)

Lenke til kommentar

Jeg stemmer Annihilator - Alice in hell.

Cheesy satantekster er alltid moro. TPH gjør det langt bedre enn mange andre. Hadde det bare ikke vært for den katta!

Skjønner forsåvidt at folk ikke synes damevokal i dm er fengende, men jeg synes det er herlig med pusterom til tider. Hør på TPH i noen timer og jeg skal love deg en setter pris på de rolige partiene.

Forresten, jeg ser din TPH og høyner med Blood Red Throne

Altered Genesis var en godskive, men den er egentlig eneste som har festet seg noe særlig for meg. Anbefalinger?

edit:

Blir et alt for desperat forsøk syns jeg.

Desperat forsøk = en nødløsning da andre forsøk ikke har fungert etter hensikt. TPH har gjort det samme i 9år og det har fungert flott slik det skulle. Mao var kommentaren din utterly bullcrap. En ting er å ikke like tekstene, en annen er å komme med feilaktige og bunnløse kommentarer.

Men jeg får heller takke for god underholdning. Å lese innleggene hvor du prøver å grave opp så mye drit du klarer for så å slenge det etter TPH er hysterisk morsomme.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

For meg er det Metal Church - Metal Church (1984). Den har alt thrash skal ha.

Kjappe trommer, fantastisk riffing og melodiøs, raspete skrikevokal.

The Dark (1986) på en god andreplass.

Har spammet om dem før i tråden så søk litt bakover for youtube-videoer.

Edit: Noen gang lagt merke til at bare en liten L skiller Melodiøs fra Melodiløs?

http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Church

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Men jeg får heller takke for god underholdning. Å lese innleggene hvor du prøver å grave opp så mye drit du klarer for så å slenge det etter TPH er hysterisk morsomme.

9532120[/snapback]

Hvis du tror jeg er personen som bryr meg tar du grundig feil :)

Khanate - Khanate har rulla støtt her den siste tida, takk til Glint for anbefalinga!

Endret av Torpern
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...