Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang Ephel Duath

Jeg har tiligere hørt svært lite av bandet, og hvis remixes er dårlig til dem å være, så er det faenmeg på tide at jeg sjekker dem litt grundigere ut

9523272[/snapback]

Hittil har "The Painter's Palette" truffet meg best (begynnte å sjekke bandet ut i går).

Lenke til kommentar
Noen som veit om noe som kan minne om Meshuggah på en eller annen måte? På taktbruk, polymetrikk, oppbygning o.l.

9524357[/snapback]

Kan prøve Monolithic. De har forsjåvidt ingenting ut enda, så du får nøye deg med myspacen. Men har du noensinne sjangs til å se dem live, så grip sjangsen. Vil tro de er på topp 5 lista mi faktisk.

Lenke til kommentar
Hørte akkurat igjennom Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas.

Herlig plate. Liker den mer og mer hver gang jeg hører den :)

Tenkte å skaffe meg noe mer Black Metal, selv om jeg har en del. Noe fra Bathory og 1349 kanskje?

Btw. Hvorfor kalte de bandet for 1349? Var det pga svartedauen?

9524532[/snapback]

1349 - Hellfire. Ypperlig.

Lenke til kommentar
Hørte akkurat igjennom Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas.

Herlig plate. Liker den mer og mer hver gang jeg hører den :)

Tenkte å skaffe meg noe mer Black Metal, selv om jeg har en del. Noe fra Bathory og 1349 kanskje?

Btw. Hvorfor kalte de bandet for 1349? Var det pga svartedauen?

9524532[/snapback]

1349 - Hellfire, Liberation, Beyond The Apocalypse

Bathory - The Return, Bathory, Under The Sign Of The Black Mark, Blood Fire Death

Lenke til kommentar
Jeg har merket at jeg begynner å bli mektig lei av Black metal. Det er noen band som fortsatt er til de grader verdt å høre på, men en del blir rett og slett for ensformig og for ... likt.

9524546[/snapback]

Det finnes uhorvelige mengder med intetsigende Black Metal ja. Og hvordan noen kan overleve med å høre bare BM skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Mange år siden jeg sluttet å høre på blackmetal. Eller det vil si, sluttet å sjekke ut nye band, siden 99% er uoriginalt skvip og bare "same old shit". Dessuten er det ikke noe som slår de gamle Darkthrone, Satyricon, Emperor, Immortal etc. etc. skivene uansett...

Deathmetal er langt bedre sånn sett i min mening, fortsatt mye nytt der som fenger.

Lenke til kommentar

Black metal scena har aldri vært bedre IMO. Finner jævla mye fett om man får ut fingeren og tar et lite dykk ned i undergrunnen. Nei, bands som Tsjuder er ikke "underground". Om det er er norsk black metal du prater om, så kan jeg være enig. Jævla mye dritt som følge av 10+ år med musikalsk innavl, selv om det fortsatt finnes en del gode bands som Kaosritual, Celestial Bloodshed, Dødsengel...

Det er i utlandet godsakene virkelig ligger.

Lenke til kommentar
Mange år siden jeg sluttet å høre på blackmetal. Eller det vil si, sluttet å sjekke ut nye band, siden 99% er uoriginalt skvip og bare "same old shit". Dessuten er det ikke noe som slår de gamle Darkthrone, Satyricon, Emperor, Immortal etc. etc. skivene uansett...

Deathmetal er langt bedre sånn sett i min mening, fortsatt mye nytt der som fenger.

9525103[/snapback]

Ikke enig... ja det er mye som høres likt ut. Det er mye som ikke klarer å slå det gamle. Men det var ikke slik at alle mulige variasjoner av black metal ble lagd på 90'tallet! Min erfaring er at ikke 99% er skvit. At du nevner de aller mest kjente mainstream bandene, viser at du kanskje ikke så så dypt etter nye band. Jeg kan jo nevne band som ga ut debutalbum etter 2000:

-Koldbrann

-Taake

-1349

-Eternal Majesty

-Myrkgrav

-Satanic Warmaster

-Endstille

Foruten at noen av de gamle bandene fremdeles gir ut nye album som ikke er likt noe av det andre. Det er ikke så lett å komme med eksempler, men mitt inntrykk er at det fortsatt er mye genial black metal som blir lagd. Det kan komme av at jeg har hørt en del ting du ikke har hørt :p

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...