Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trinacria er vel Nesten hele enslaved + Fe-Mail

9504319[/snapback]

Var Ivar, Grutle, Isdal og Fe-mail på Inferno ja i alle fall.

Og igår fikk jeg bekrefta at Trinacria skal spille på Notodden av alle plasser, om to uker. Med Leprous som oppvarming. Heldigvis dagen etter Magma i Oslo...

Endret av Caress_the_Pale
Lenke til kommentar
Trinacria er vel Nesten hele enslaved + Fe-Mail

9504319[/snapback]

"For to år siden henvendte Rikskonsertene seg til Enslaved med et forslag om et samarbeid mellom Enslaved og Fe-mail. Omrisset av planen var et 60-minutters bestillingsverk skrevet i samarbeid mellom Ivar Bjørnson (Enslaved), Hild Sofie Tafjord og Maja Solveig Kjelstrup Ratkje (begge Fe-mail). Bjørnson og Fe-mail tente på ideen, og startet å utforske hverandres uttrykk, ideer og tilnærming til musikk. Enslaved beveget seg fra sitt ståsted innen ekstrem-metal, Fe-mail fra sitt i støyverdenen, og sammen fant de Trinacria – et mytisk, vakkert, aggressivt og energisk område i det musikalske landskapet. "

Pokker! Eg som håpa det var Enslaved+support. Da gidder eg ikkje ta turen.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar

Nye Nightwish ligger ute, men er tydeligvis en promodisk rip, siden det er en kar som avbryter i sangene og forteller navnet på låta, ganske irriterende i grunn. Men, man får da et godt inntrykk av hvordan plata er. Har hørt noen låter nå, og må si det fungerer bra med den nye vokalisten. Man hører jo at det ikke er gamle Nightwish mer, men den epoken er vel over. Til glede for noen, mens andre sikkert vil sverge til den gamle stilen. Synspunkter?

Lenke til kommentar

Jeg fordrar ikke promoskiver med voiceover midt i låtene. Det gjør ikke de fleste anmeldere som får dem heller. Du sitter og konser og prøver å sette deg inn i skiva, da trenger du faen ikke å bli påmint at "This is the new album by Nightwish, released blabla" midt i hver låt. En uting.

Lenke til kommentar
Jeg fordrar ikke promoskiver med voiceover midt i låtene. Det gjør ikke de fleste anmeldere som får dem heller. Du sitter og konser og prøver å sette deg inn i skiva, da trenger du faen ikke å bli påmint at "This is the new album by Nightwish, released blabla" midt i hver låt. En uting.

9507723[/snapback]

Nei, det er rimelig irriterende!

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se Nightwish i desember, jeg. Så dem på en av de siste konsertene med Tarja, og det var helt hinsides fett. Lyden var kanon, de brukte dritmye pyro på scenen, og hadde 2 kanoner som skjøt glitter ut over publikum flere ganger, og Tarja var dritfin.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gleder meg til å se Nightwish i desember, jeg. Så dem på en av de siste konsertene med Tarja, og det var helt hinsides fett. Lyden var kanon, de brukte dritmye pyro på scenen, og hadde 2 kanoner som skjøt glitter ut over publikum flere ganger, og Tarja var dritfin.

9507759[/snapback]

I 04/05(husker ikke) da de skjøt glitter over publikum og hadde vannstråler rennende foran publikum ved scenen?

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært kjempehappy hvis f.eks. Metallica hadde kasta litt mat ut til publikum. Mange av oss var helt utsultet etter å ha stått i varmen i kanskje 7-8 timer allerede før konserten. De hadde sikkert noen rester backstage.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...