Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Nye Obituary er bra den ja, likte man Frozen In Time så liker man nok denne. Man vet hva man får med Obituary forsåvidt. De er ikke akkurat bandet som varierer veldig mye når det gjelder stilretning.

Det er forsåvidt sant, men dei har også hatt sine svake dagar. Dei to nye låtane på MySpace sparkar balle, noko eg reknar med at resten av skiva også gjer.

Kan anbefale Frozen Alive i samme slengen. Ein fordømt god DVD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Lurer på om noen kan anbefale noen bands? ;)

For tiden hører jeg på Killswitch Engage, machine made god, ensiferum, dream theater, Trivium og kanskje litt Megadeth.

Lenke til kommentar

Denne har et HERLIG riff:

Metal Church-Metal Church:

http://youtube.com/watch?v=4YuStqEZ1fQ&mode=related&search=

God gammal thrash.

Metal church, unholy church, who'll be the sacrifice

Metal church, the only, don't you know the time is right

Metal church will find you, can't run very far

Metal church inside you, knows just who you are

Du kommer til å nynne på daaa-daggadidaggadidaggadi-daa-da-daaa-daa i dagesvis. Obligatoriske riff for alle som starter med el-gitar på gutterommet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, har fått dilla på dem i det siste..liveplata fra 1986 ruller og går nesten hver dag her. Deilig vokal og de riffer seg rett inn i hjerterota mi.

Angrer som satan på at jeg ikke så dem når jeg var på Wacken i 1999. Prioriterte vel et anna band når de spilte. Går jo 6-7 konserter parallellt der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det finner jeg ikke ut, det er så mange amatørband som har covret den låten, at Google hjelper lite..

En til kanonlåt, Badlands. Litt treig i starten men tar helt av. Ordentlig video denne gangen. (Finner ikke ut hvordan youtube-video greia virker her)

MC-lore sier at Kirk Hammett var med i bandet på de første demoene, før han joina metallica. På den tiden hadde de et par låter som er mistenkelig lik senere Metallica-hits. "Die by this Hand" er nesten klin lik Creeping Death.

Kirk tok den vel med seg i bagasjen når han dro til Metallica :)

De ble aldri offisiellt utgitt på MC-plate, bare demo, så han fikk vel "låne" låten, da med et annet navn og tekst.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nye Obituary er bra den ja, likte man Frozen In Time så liker man nok denne. Man vet hva man får med Obituary forsåvidt. De er ikke akkurat bandet som varierer veldig mye når det gjelder stilretning.

9474703[/snapback]

Ble litt skuffet jeg. Ikke av Obituary i seg selv. De leverer vel det man er vandt til.. Men når de fikk med seg Ralph Santolla forventet jeg egentlig litt mere nyskapende ting.. Deicide fikk en ganske ålreit oppløfting på stench of redemption.. Og Santolla brakte mye.. Man hører jo forsåvidt at han er med, men ikke i like stor grad..

Men helt kurrant, dog ikke helt min greie.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...