Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Megadeth er eit forderdeleg oppskrytt band.

9388871[/snapback]

Uenig. Til å lage såpass god musikk er de skremmende lite kjent mtp andre pionerer innen thrash som Metallica og Slayer. Mange har kjenner til Megadeth, men det virker ikke som om like mange faktisk har hørt musikken. Noe jeg synes er rart da jeg mener Mustaine og co spiller fletta av både Slayer og Metallica. I tillegg, som en liten bonus, lager Mustaine musikk med tekster og meninger som faktisk betyr endel for han. Slayer er jo blasfemisk med oppned kors og satanistiske tekster, selv om vokalisten(fler?) er katolsk-kristene inn til ryggmargen. Jeg har fortsatt til gode å høre en metallica sang med skikkelig mening, om vi ikke regner med et par av låtene fra St. Anger. Den nye Megadeth-skiva derimot er fylt opp til randen med meninger om både gud og hvermann(mest gud og utenlandspolitikk egentlig). Eller har vi andre klassikere(nevner litt random) som "Trust", "Angry Again" og "A Tout le Monde".

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
de gode thrash bandene kommer aldri til å få kommersiell anerkjennelse.  Hvor mange 12 år gamle metallica fans tror du har hørt om Fastkill, Whiplash, Forbidden, Sabbat, kreator, Sadus, Voivod, Sodom, Toxik og en million andre band som eier både slayer og metallica

9389185[/snapback]

 

 

Svartskog: THIN LIZZY! undervurdert band til de grader. Hørt alt frem til og med Chinatown veldig mye, et av favorittbandene mine indeed.

Lenke til kommentar
Megadeth er eit forderdeleg oppskrytt band.

9388871[/snapback]

Uenig. Til å lage såpass god musikk er de skremmende lite kjent mtp andre pionerer innen thrash som Metallica og Slayer. Mange har kjenner til Megadeth, men det virker ikke som om like mange faktisk har hørt musikken. Noe jeg synes er rart da jeg mener Mustaine og co spiller fletta av både Slayer og Metallica. I tillegg, som en liten bonus, lager Mustaine musikk med tekster og meninger som faktisk betyr endel for han. Slayer er jo blasfemisk med oppned kors og satanistiske tekster, selv om vokalisten(fler?) er katolsk-kristene inn til ryggmargen. Jeg har fortsatt til gode å høre en metallica sang med skikkelig mening, om vi ikke regner med et par av låtene fra St. Anger. Den nye Megadeth-skiva derimot er fylt opp til randen med meninger om både gud og hvermann(mest gud og utenlandspolitikk egentlig). Eller har vi andre klassikere(nevner litt random) som "Trust", "Angry Again" og "A Tout le Monde".

9389032[/snapback]

 

Megadeth er ikke Thrash, ikke Metallica heller..

Lenke til kommentar
de gode thrash bandene kommer aldri til å få kommersiell anerkjennelse.  Hvor mange 12 år gamle metallica fans tror du har hørt om Fastkill, Whiplash, Forbidden, Sabbat, kreator, Sadus, Voivod, Sodom, Toxik og en million andre band som eier både slayer og metallica

9389185[/snapback]

 

Det er vel ganske så naturleg at folk ikkje har fått med seg Fastkill. Eit japseband med kun éin fullengdar, som i tillegg kom for nokre få år tilbake.

 

Og det er naturlegvis ingen band som _eig_ det gamle til Slayer og Metallica. Det er det beste innen sjangeren, og fortjener all den ros den kan få. Det nye derimot, kunne gjerne stått i skyggen av nokre av dei banda du nevner over der. Sånn vil det alltid være. Dei største banda vil som regel være det fyrste nyfrelste tolvåringar sjekkar ut.

 

Kvifor høyrer så mange på Dimmu Borgir og Cradle Of Filth? Nei, det har ikkje eg eit godt svar på. Kan umuleg være på grunn av kvaliteten.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Megadeth er ikke Thrash, ikke Metallica heller..

9389284[/snapback]

Det skrev jeg heller ikke at de var. Jeg skrev at Megadeth og Metallica er pionerer innenfor thrash, og det kommer aldri til å endre seg uansett hvordan den framtidige musikken blir.

Å kalle de et fullblods thrashband nå til dags, ville nok bli noe galt, men musikken inneholder fortsatt godt med thrashelementer - langt flere enn hva metallica klarer å putte inn i sin(for å ta et eksempel).

 

Azagrath:

De var ikke. Slik endrer seg ikke. De er 2 av de 4 store, som var med å danne et skikkelig grunnlag for thrashen. Bare synd Megadeth kom såpass dårlig ut som de gjorde i forhold til metallica. Det hadde vært utrolig festlig om Mustaine faktisk hadde klart å oppfylle "skapet et større band enn metallica"-drømmen sin. Men vi får heller se på det slik: En mann har skapt nesten like mye som 3-4stk gjorde. Det er i mine øyne langt bedre.

 

Dessuten liker jeg musikken til Megadeth bedre og de spiller fletta av metallica anyday. Herlig gitarkos.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Megadeth er ikke Thrash, ikke Metallica heller..

9389284[/snapback]

 

Javel, da har jeg hørt det óg.....

 

De er ikke så veldig mye thrash nå lengre, men Deth sin siste skiva hadde da endel thrash-elementer, og vi vet aldri med Metallica...

 

 

EDIT: Skjønte ikke helt hva Nyhus mente med at Hetfield ikke hadde tekster med mening, men men....

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...