Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å kjøpe så mye musikk jeg kan, men i mangle på penger og butikker må jeg også laste ned. Jeg kan heller ikke kjøpe på nettet da jeg bare er 15 år.  :hrm: Noen som kan anbefale en bra platebutikk i Oslo med mye metal?

9382526[/snapback]

 

Jepp, Oslo har en platebutikk som er mekka for metalfans. Sound of Noise.

 

http://www.soundofnoise.no

 

Ren metal-sjappe. Den har vært der i 20 år ellerno. Og selvsagt spilles det kun metal i butikken, veldig trivelige folk som jobber der også. De har bl.a. en hel hylle med bootlegs. Det blir fort dyrt å gå innom den butikken. Vi snakker ikke platekompaniet sin lille metalhylle, her er det meter på meter med godmusikk i alle genre.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg prøver å kjøpe så mye musikk jeg kan, men i mangle på penger og butikker må jeg også laste ned. Jeg kan heller ikke kjøpe på nettet da jeg bare er 15 år.  :hrm: Noen som kan anbefale en bra platebutikk i Oslo med mye metal?

9382526[/snapback]

 

Jepp, Oslo har en platebutikk som er mekka for metalfans. Sound of Noise.

 

http://www.soundofnoise.no

 

Ren metal-sjappe. Den har vært der i 20 år ellerno. Og selvsagt spilles det kun metal i butikken, veldig trivelige folk som jobber der også. De har bl.a. en hel hylle med bootlegs. Det blir fort dyrt å gå innom den butikken. Vi snakker ikke platekompaniet sin lille metalhylle, her er det meter på meter med godmusikk i alle genre.

9384365[/snapback]

 

Sjekka ut sida og der var det mye bra CD'er. De har omtrent alle titlene jeg så etter. Gleder meg til å gå innom burikken neste gang jeg er i sentrum. :)

Lenke til kommentar
Har de noensinne vært i Norge?

9384352[/snapback]

Jeg tror det. Ei venninne prata om at de var her det året hun begynte å like MD, men at hun ikke fikk surret seg til å dra på konserten elns.

9384421[/snapback]

 

Megadeth har vore i Noreg minst 3 gongar såvidt eg veit.

Siste gang var på Rockefeller i 2005. Dei to andre var på Sentrum Scene i '95 og '92.

Lenke til kommentar

vil ikke si noen av bandene ligner veldig på PN, men di er uansett bra

Deathspell Omega

Diapsiquir - veldig på den rare siden

Beatrik

V.E.G.A

Behexen

ephel duath

Faustcoven (norsk black-doom. fantastisk band)

Mgla

Sykdom

 

håper noen faller i smak

 

 

Edit: en annen metal-platebutikk i oslo er www.NESEBLODRECORDS.com

Mange fine skjeldne godsaker.

 

What is Neseblod?

-Neseblod is a recordshop located downtown Oslo, that buy, trade and sell records.

Are we nekro?

-yes

Do we stock bands like Limp Bizkit, Korn etc?

-NO, NO, NO, NO!! FUCKING HELL NO!!!!!

Why not?

-Waste 5 seconds of your time on'em and you'll figure it out..:)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

IMG_7733.JPG

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

Peste Noire har en ganske unik atmosfære (i alle fall på La Sanie...) takket være gitarsoloene, den middelalderske stemningen, vokalen og bruken av akustisk gitar, noe som gjør sammenligninger med andre bands litt vanskelig. Om du liker soundet, stemningene og riffingen, så bør du sjekke ut Alcest, Mortifera og Amesoeurs (som allerede nevnt).

Lenke til kommentar

Veit, jeg har en gammel liveplate fra 1994, det er en av platene jeg hører mest på når jeg har laaaaange WOW-sessions. Den heter Live Symphony.

Godlåtene kommer bare som perler på en snor, og Dave synger knallbra. Han har en veldig unik stemme, veldig uttrykksfull.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Har de noensinne vært i Norge?

9384352[/snapback]

 

Rockefeller i 05, og minst en gang på Sentrum Scene på 90-tallet, da hadde de Pantera som warm-up og de spilte fletta av 'Deth, ganske omtalt den konserten :)

9387734[/snapback]

 

Som sagt...

 

:)

 

_______

 

Riverside har sluppe nytt album. For dei som likar god gammal rock/prog, sjekk ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...