Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg har sett mange band på nettet som jeg ikke har sett i butikken. Hvis man går på platekompaniet og sier at man skal ha en god skive med Dimmu Borgir så får du til svar: Dimm... Hvaforno??

9381499[/snapback]

 

Finnes det?

9381566[/snapback]

 

For All Tid og Stormblåst, men de er ikke standardvare hos din standard plateforetning.

Lenke til kommentar
Jeg syns absolutt det finnes gode Dimmu-skiver, men har ikke fått sansen for den nye "megasymfoni-orkester"-greia deres.

9381649[/snapback]

 

Jeg veit. Den finner du på Progenies of The Great Apocalypse. Og jeg er enig i at Dimmu Borgir er begynt å bli litt mainstream, men de selger da mye rart på platekompaniet. Faktisk ikke bare vg-lista-stuff, men mye god metall og. Har sett både Mayhem og Emperor i hyllene der :love:

Lenke til kommentar
Jeg veit. Den finner du på Progenies of The Great Apocalypse. Og jeg er enig i at Dimmu Borgir er begynt å bli litt mainstream, men de selger da mye rart på platekompaniet. Faktisk ikke bare vg-lista-stuff, men mye god metall og. Har sett både Mayhem og Emperor i hyllene der :love:

9381667[/snapback]

God metall ja, men ikke særlig ukjent.

Lenke til kommentar
Jeg veit. Den finner du på Progenies of The Great Apocalypse. Og jeg er enig i at Dimmu Borgir er begynt å bli litt mainstream, men de selger da mye rart på platekompaniet. Faktisk ikke bare vg-lista-stuff, men mye god metall og. Har sett både Mayhem og Emperor i hyllene der :love:

9381667[/snapback]

God metall ja, men ikke særlig ukjent.

9381704[/snapback]

 

Ja, sant det. De selger nok ikke Troll - Drep De Kristne der :p Grei plate uansett.

 

edit: God natt :)

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar

Jo, jeg kjøpte Drep De Kristne på platekompaniet.

 

Nei takk. Foretrekker menn

9378684[/snapback]

 

Jeg foretrekker Tymah, makan til kald black metal skal du lete lenge etter nå for tiden. Synn for deg at det er ei dame som synger :p

9378711[/snapback]

Kjøpte Tymah-albummet for en stund siden. Syns det er fett.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Det som overrasket meg mest var hvor utrolig bra de gjør DCA/Progenies-låtene live. De har omarrangert all synthen så Mustis kan spille nesten alt sammen selv. Helt rått å se på den fyren traktere synthene sine. Jeg er keyboardist, så han er helt "der oppe" i mine øyne. De bruker ikke masse spor med playback, faktisk.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det som er så flott med synther vettu, man kan spille mange fra ett keyboard ved hjelp av MIDI. Hvis 4 synther styres fra ett keyboard, og hver synth har forskjellig lyd blir det temmelig svær lyd. Så er han drit dyktig også, da. Det som er greia er at han prøver ikke å høres ut som et helt orkester når de spiller den låta live, de har lagt om arrangementet men det høres fortsatt dritfett ut.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det som er så flott med synther vettu, man kan spille mange fra ett keyboard ved hjelp av MIDI. Hvis 4 synther styres fra ett keyboard, og hver synth har forskjellig lyd blir det temmelig svær lyd. Så er han drit dyktig også, da. Det som er greia er at han prøver ikke å høres ut som et helt orkester når de spiller den låta live, de har lagt om arrangementet men det høres fortsatt dritfett ut.

9382337[/snapback]

 

Progenies of The Great Apocalypse høres ikke helt lik ut på plate som live, men det er som du sier at de prøver nok ikke å gjøre det helt likt :) Deilig uansett

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...