Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enda bedre; kjøp EP'en fra Southern Lord:

http://www.southernlord.com/band_THR.php

 

Eventuelt betal dobbel pris for den på CDON:

http://www.cdon.com/main.phtml?prod=703780...04&page=product

9380224[/snapback]

 

Sorry, men har ikke penger :roll:

 

Noen som har lyst å sende meg en skive av Thorr's Hammer? Msn'n min står i profilen.

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Sorry, men har ikke penger :roll:

9380883[/snapback]

Spar da.

Jeg synes det blir for dumt å spørre om folk kan sende album til deg på msn.

Jeg har sett deg gjøre det før også.

 

Jeg har ikke alltid penger til det jeg har lyst på jeg heller, men jeg går ikke å spør om noen kan gi/sende det til meg.

 

Og jeg synes det er dumt av folk og aldri kjøpe noe, bare laste ned hele tiden.

Tenk om alle hadde gjort det, da hadde det ikke blitt hverken spill, muiskk eller film.

 

Men nok off topic fra meg.

 

Noen som kan anbefale et album fra Mayhem?

Endret av Andeby
Lenke til kommentar
Sorry, men har ikke penger :roll:

9380883[/snapback]

Spar da.

Jeg synes det blir for dumt å spørre om folk kan sende album til deg på msn.

Jeg har sett deg gjøre det før også.

 

Jeg har ikke alltid penger til det jeg har lyst på jeg heller, men jeg går ikke å spør om noen kan gi/sende det til meg.

 

Og jeg synes det er dumt av folk og aldri kjøpe noe, bare laste ned hele tiden.

Tenk om alle hadde gjort det, da hadde det ikke blitt hverken spill, muiskk eller film.

 

Men nok off topic fra meg.

 

Noen som kan anbefale et album fra Mayhem?

9380950[/snapback]

 

De Mysteriis Dom Sathanas og Live In Leipzig.

Resten er drit.

 

EDIT: Til deg, MetalHeart. Last ned sjølv, din gjøk.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
Sorry, men har ikke penger :roll:

9380883[/snapback]

Spar da.

Jeg synes det blir for dumt å spørre om folk kan sende album til deg på msn.

Jeg har sett deg gjøre det før også.

 

Jeg har ikke alltid penger til det jeg har lyst på jeg heller, men jeg går ikke å spør om noen kan gi/sende det til meg.

 

Og jeg synes det er dumt av folk og aldri kjøpe noe, bare laste ned hele tiden.

Tenk om alle hadde gjort det, da hadde det ikke blitt hverken spill, muiskk eller film.

 

Men nok off topic fra meg.

 

Noen som kan anbefale et album fra Mayhem?

9380950[/snapback]

 

De Mysteriis Dom Sathanas og Live In Leipzig.

Resten er drit.

 

EDIT: Til deg, MetalHeart. Last ned sjølv, din gjøk.

9380981[/snapback]

 

Opppfordrer vi til å laste ned nå plutselig? :roll:

 

Og å spare kommer ikke på tale, hvor skal jeg få penger fra? Jeg har ikke jobb og jeg har mer enn nok med skole. Morsan og farsan har dårlig økonomi og jeg har ikke bursdag før om ca. 330 dager :roll: Så å vente ca. 330 dager med å få en skive jeg så bidig ønsker er det ikke snakk om en gang :thumbdown:

Lenke til kommentar
Sorry, men har ikke penger :roll:

9380883[/snapback]

Spar da.

Jeg synes det blir for dumt å spørre om folk kan sende album til deg på msn.

Jeg har sett deg gjøre det før også.

 

Jeg har ikke alltid penger til det jeg har lyst på jeg heller, men jeg går ikke å spør om noen kan gi/sende det til meg.

 

Og jeg synes det er dumt av folk og aldri kjøpe noe, bare laste ned hele tiden.

Tenk om alle hadde gjort det, da hadde det ikke blitt hverken spill, muiskk eller film.

 

Men nok off topic fra meg.

 

Noen som kan anbefale et album fra Mayhem?

9380950[/snapback]

Nei nei nei. Det skal godt gjøres å kjøpe musikken til Deathmarch, Nuklear Antikrist eller tidlig Myrkgrav. Det finnes så mye genial underground metal som bare finnes på nettet. Det er mye musikk som ikke kan kjøpes for penger, men som lett overgår den musikken som er til salgs. Nå er det mange som laster ned hele tiden, og det har aldri ført vært så mange ukjente band tilgjengelig, har det?

 

Piratkopi styrker metallen langt mer enn kommersialisering gjør det. For de som liker kvalitetsmusikk fremfor pop-metal. Ofte er det slik at jo mer kjent et band blir, jo dårligere album gir de ut. Satyricon anyone? Når det er "black metal" på mtv er det gått for langt. Laster mye heller ned en ukjent demo fremfor å kjøpe slikt piss.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Sorry, men har ikke penger :roll:

9380883[/snapback]

Spar da.

Jeg synes det blir for dumt å spørre om folk kan sende album til deg på msn.

Jeg har sett deg gjøre det før også.

 

Jeg har ikke alltid penger til det jeg har lyst på jeg heller, men jeg går ikke å spør om noen kan gi/sende det til meg.

 

Og jeg synes det er dumt av folk og aldri kjøpe noe, bare laste ned hele tiden.

Tenk om alle hadde gjort det, da hadde det ikke blitt hverken spill, muiskk eller film.

 

Men nok off topic fra meg.

 

Noen som kan anbefale et album fra Mayhem?

9380950[/snapback]

Nei nei nei. Det skal godt gjøres å kjøpe musikken til Deathmarch, Nuklear Antikrist eller tidlig Myrkgrav. Det finnes så mye genial underground metal som bare finnes på nettet. Det er mye musikk som ikke kan kjøpes for penger, men som lett overgår den musikken som er til salgs. Nå er det mange som laster ned hele tiden, og det har aldri ført vært så mange ukjente band tilgjengelig, har det?

9381470[/snapback]

 

Ja, jeg har sett mange band på nettet som jeg ikke har sett i butikken. Hvis man går på platekompaniet og sier at man skal ha en god skive med Dimmu Borgir så får du til svar: Dimm... Hvaforno??

 

Ganske crappy mener nå jeg :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har sett Khold live 2 ganger på Inferno. Det er rett frem blanding av death og black metal (hvertfall med hovedretning på blackmetal den første skiva). De gjorde bra livejobber begge gangene.

En av mine kriterier når det gjelder å virkelig komme inn i band er at de kan fremføre låtene live også. Derfor kjøper jeg ofte liveskiver FØR jeg kjøper studioskiver av band jeg vil sjekke ut. Jeg liker livelyd og publikumsstøy, og man får en fin gjennomgang av bandets greatest hits i samme farta.

 

Slik oppdaget jeg bl.a. Iron Maiden (kjøpte Live after death-videoen i 1992 etter å ha hørt masse på Fear of the Dark), eller Metal Church, Iced Earth (alive in athens), Dream Theater (Scenes from New York), Blind Guardian (Tokyo Tales), Sonata Arctica (silence in Tokyo), Stratovarius (Visions of Europe), Symphony X (Live at the Edge of Forever) osv osv. Hørte også Rush in Rio og ble helfrelst på Rush.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ja, jeg har sett mange band på nettet som jeg ikke har sett i butikken. Hvis man går på platekompaniet og sier at man skal ha en god skive med Dimmu Borgir så får du til svar: Dimm... Hvaforno??

 

Ganske crappy mener nå jeg  :thumbdown:

9381499[/snapback]

Sist jeg var på platekompaniet hadde de nok av Dimmu Borgir, det er jo også et band som kommer på top 20 album lista deres. Hehe... Dimmu Borgir er jo et av de mest kommersielle bandene vi har innen ekstrem metallen! Samme med In Flames og Soilwork og den "type" band. Når de lager musikk for unger melder jeg meg ut :p

 

En av mine kriterier når det gjelder å virkelig komme inn i band er at de kan fremføre låtene live også. Derfor kjøper jeg ofte liveskiver FØR jeg kjøper studioskiver av band jeg vil sjekke ut. Jeg liker livelyd og publikumsstøy.

9381521[/snapback]

Ja det er viktig det, at de er ordentlige musikere og ikke noen datateknikkere ;) Også er det faktisk bedre lyd på enkelte live-album fremfor originallåtene på tidlige utgivelser som demoer og slikt.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...