Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Månegarm, Mithotyn og Helheim!

 

Jeg ble mindre imponert av TPH enn jeg hadde håpet. Sjekket websida. Synthen er nice, trøkket er nice, men vokalen er ikke min type i det hele tatt. Ble bare slitsomt med konstant kakemonster-growl, selv om damestemmen dukker opp innimellom. Hørt det 100 ganger før, liksom.

9080089[/snapback]

 

For meg var det helt motsatt. Growlingen var temmelig hard og brutal, men den damevokalen ble for klissete. Death metal skal og må være brøling, og jo mer jo bedre.

Lenke til kommentar
Synes selv både demoen og albumet er svært bra, og jeg venter i forhåpning på et mulig album nummer 2. Mens jeg er i farten, er det noen av dere som kan anbefale noen høreverdige band innenfor kategoriene Viking/Folk/Battle/Pagan Metal? Jeg trodde jeg hadde fått med meg det som var å få med seg innen disse grenene men så kom jeg over Equilibrium ved en tilfeldighet nærmest, og fikk bekreftet at det tydeligvis ikke var tilfelle.. Er alltid på jakt etter nye band og siden flere av dere sikkert har hørt en del er vel dette en perfekt plass å spørre. :)

9080894[/snapback]

Menhir - Ziuwari (albumet) er noe for deg! Melodisk viking/pagan/black metal.

Lenke til kommentar
For meg var det helt motsatt. Growlingen var temmelig hard og brutal, men den damevokalen ble for klissete. Death metal skal og må være brøling, og jo mer jo bedre.

9081636[/snapback]

Det er nyansene mellom disse som skaper stemningen. Rått og brutalt, samt følsomt og melankolsk.

 

Leukemia(Lame) med K i spissen skal slippe ut treddeskiva nå. Litt fiksing på lydkvalitet(den er tross alt 13år gammel) og så er vi der. Har noe av det på pcen, ganske fete greier.

 

edit:

Hakke sett innom myspacen deres selv, men her er den nå. Ingen av låtene der som er på skiva som kommer ut via Vic records da.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Joda, men jeg har hørt på gothmetal band med "beauty & the beast" type vokal i 10-15 år. Så det overrasker meg ikke lengre.

Theatre of Tragedy gjorde den greia standard i genren allerede i 1995/96 med

Velvet Darkness They Fear' og 'Theatre of Tragedy', jeg liker de bedre.

 

Men for all del, TPH er flinke karer, håper de gjør det bra. De drar greia inn i mere thrasha metall, og det funker jo der også.

 

Edit: skirveleifs

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Tusen takk, svartskog for Ulver-updaten! You just made my day.

Nyhus: Angående Bloodbath, som du ble anbefalt: Sjekk ut Nightmares Made Flesh og Resurrection Through Carnage. Det beste av Bloodbath. Det høres ut som det er din "cup of coffee"...

Endret av Petoah
Lenke til kommentar
Nyhus: Angående Bloodbath, som du ble anbefalt: Sjekk ut Nightmares Made Flesh og Resurrection Through Carnage. Det beste av Bloodbath. Det høres ut som det er din "cup of coffee"...

9087216[/snapback]

Virket ganske bra, men teksten var ikke helt min greie. Lite av "I eat you guts and cum in your mothers ear" jeg liker no særlig.

 

Joda, men jeg har hørt på gothmetal band med "beauty & the beast" type vokal i 10-15 år. Så det overrasker meg ikke lengre.

Theatre of Tragedy gjorde den greia standard i genren allerede i 1995/96 med

Velvet Darkness They Fear' og 'Theatre of Tragedy', jeg liker de bedre.

Ingen har sagt det er noe TPH fant opp i 97 heller ;)

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Kalmah is currently writing material for the 5th studio album which will be released in Winter/Spring 2008. "Right now we have about 7 songs ready". Swamplords will enter studios in October to record the next swamp metal masterpiece. "I guess the new material will represent heavier and even more riff-oriented Kalmah but the melodies and basic Kalmah sound has not been forgotten." The writing process has been firm and there has been no "run-and-piss" hurry. There was a compulsory month break in the beginning of summer since Antti broke his wrist. The wrist has shaped up well and it seems there will be no permanent injury.

Lenke til kommentar

Oh.

 

Jaja... for det første så er det faktisk litt subjektivt hva som oppleves som hardt/bråkete. Men er noen band de fleste vil synes er relativt hardt...

 

Gorguts. I tillegg til å ha typisk death metal lydbilde så har spiller de noen syke og rare jazz-akkorder i rare rytmer. Dette er musikk som får en til å tenke "Hva i all verden er dette?"

 

Sunn O))). Drone metal. Går også under sjangeren noise. Gitarer med distortion satt knalllhøyt. Spiller en akkord og lar den ringe i minutter. Kanskje ikke så "hard" musikk, men ikke snill i hvertfall.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...