Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg ble mindre imponert av TPH enn jeg hadde håpet. Sjekket websida. Synthen er nice, trøkket er nice, men vokalen er ikke min type i det hele tatt. Ble bare slitsomt med konstant kakemonster-growl, selv om damestemmen dukker opp innimellom. Hørt det 100 ganger før, liksom.

 

Når det er sagt, vet noen hvor man finner disse artige 2-timers VH1 dokumentarene som "40 greatest metal songs ever" eller "40 most awesomely bad metal songs ever"?

Ikke på VH1 sine nettsider hvertfall, finner bare info om showene der. De har gått på headbanger's ball på MTV de siste få ukene, men det varer bare 1 time, så jeg går glipp av andre timen.

Youtube har vel en grense på 10 minutter på filmsnutt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble mindre imponert av TPH enn jeg hadde håpet. Sjekket websida. Synthen er nice, trøkket er nice, men vokalen er ikke min type i det hele tatt. Ble bare slitsomt med konstant kakemonster-growl, selv om damestemmen dukker opp innimellom. Hørt det 100 ganger før, liksom.

 

Når det er sagt, vet noen hvor man finner disse artige 2-timers VH1 dokumentarene som "40 greatest metal songs ever" eller "40 most awesomely bad metal songs ever"?

Ikke på VH1 sine nettsider hvertfall, finner bare info om showene der. De har gått på headbanger's ball på MTV de siste få ukene, men det varer bare 1 time, så jeg går glipp av andre timen.

Youtube har vel en grense på 10 minutter på filmsnutt.

9080089[/snapback]

 

Går vel i reprise? Men det er vel uansett ikkje store greia. Den kåringa var full av drit.

Dei hadde faktisk klart å presse Slipknot inn på plass nummer 36. Da er det meste sagt.

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg ikke om selve lista og plasseringene, jeg syns bare det er drit morsomt å se på :) Spydige kommentarer om tekster osv. Pluss man får høre mye fet gammel metalmusikk i samme farta. Ikke ta lister så jævla alvorlig, da!

9080245[/snapback]

 

Tar lister svært sjeldent alvorleg, men det får da være måte på.

Det å presse Slipknot inn på ei liste over dei 40 beste metallåtane, er rett og slett ei skandale.

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg ikke om selve lista og plasseringene, jeg syns bare det er drit morsomt å se på :) Spydige kommentarer om tekster osv. Pluss man får høre mye fet gammel metalmusikk i samme farta. Ikke ta lister så jævla alvorlig, da!

9080245[/snapback]

 

Tar lister svært sjeldent alvorleg, men det får da være måte på.

Det å presse Slipknot inn på ei liste over dei 40 beste metallåtane, er rett og slett ei skandale.

9080263[/snapback]

 

Så den dokumentaren på Headbanger's Ball. Morsom og verdt en titt. Håper bare den går igjen. Kan røpe hvem som kom på første plass:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Black Sabbath - Iron Man
Lenke til kommentar

Poenget var uansett å finne ut hvor man kan se de på nett, ikke om man er enig i lista eller ikke. Ingen er enige i lister, noensinne.

 

Idag gikk "40 most awesomely bad metal songs ever" på headbanger's ball, det var dritmorsomt å se hvor mye sykt dårlige tekster som finnes der ute. Men såklart, bare første timen. Jeg vil se resteeeen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Poenget var uansett å finne ut hvor man kan se de på nett, ikke om man er enig i lista eller ikke. Ingen er enige i lister, noensinne.

 

Idag gikk "40 most awesomely bad metal songs ever" på headbanger's ball, det var dritmorsomt å se hvor mye sykt dårlige tekster som finnes der ute.

9080298[/snapback]

 

Hvem vant?

Lenke til kommentar

Hei alle metal-interreserte. Har ikke postet i denne tråden før nå, men føler for å dele med dere flere av mine nyere "oppdagelser" innen denne herlige musikksjangeren. For dere som er glad i viking/pagan/folk metal kan jeg annbefale bandet Equilibrium med albumet Turis Fratyr. Bandet er tysk og dermed er også all vokal på tysk; men la ikke det stoppe deg fra å sjekke ut bandet og den siste platen, for dette oser av stemning og kvalitet!

Lenke til kommentar
Veit ikke, for jeg mista time 2 der de tar 20. til 1. plass, siden HBB bare er en time. Samme gjorde jeg med 40 Greatest metal songs ever.

Kan se lista på VH1.com, da.

9080315[/snapback]

 

Når jeg så Gretaest metal songs ever på headbanger's ball var det 20. til 1. plass de viste. De bare skummet fort gjennom 40. til 21. plass. Må ha sett del to eller no sånn jeg da.

Lenke til kommentar
I motsetning til THE PROSJEKT HEIT =MCZLMMIL som aldri kjem til å gje ut noko under 11/10.

9080013[/snapback]

Korrekt :)

 

Jeg ble mindre imponert av TPH enn jeg hadde håpet. Sjekket websida. Synthen er nice, trøkket er nice, men vokalen er ikke min type i det hele tatt. Ble bare slitsomt med konstant kakemonster-growl, selv om damestemmen dukker opp innimellom.

Du kan jo prøve å sjekke ut låtene som kun har vokalen til Jo?

Lenke til kommentar
Hei alle metal-interreserte. Har ikke postet i denne tråden før nå, men føler for å dele med dere flere av mine nyere "oppdagelser" innen denne herlige musikksjangeren. For dere som er glad i viking/pagan/folk metal kan jeg annbefale bandet Equilibrium med albumet Turis Fratyr. Bandet er tysk og dermed er også all vokal på tysk; men la ikke det stoppe deg fra å sjekke ut bandet og den siste platen, for dette oser av stemning og kvalitet!

9080323[/snapback]

 

Demoen ble jeg svært imponert over, men albumet ble ikke like bra.

men helt klart et band man bør sjekke

Lenke til kommentar

Synes selv både demoen og albumet er svært bra, og jeg venter i forhåpning på et mulig album nummer 2. Mens jeg er i farten, er det noen av dere som kan anbefale noen høreverdige band innenfor kategoriene Viking/Folk/Battle/Pagan Metal? Jeg trodde jeg hadde fått med meg det som var å få med seg innen disse grenene men så kom jeg over Equilibrium ved en tilfeldighet nærmest, og fikk bekreftet at det tydeligvis ikke var tilfelle.. Er alltid på jakt etter nye band og siden flere av dere sikkert har hørt en del er vel dette en perfekt plass å spørre. :)

Lenke til kommentar

Flotte forslag folkens! Jeg har dog hatt den gleden av å høre på samtlige av de overnevnte forslagene ved tidligere anledninger, og jeg synes alle er band med betydelig kvalitet! Personlig heller jeg en smule mer mot band som Wintersun, Turisas, Ensiferum, Fintroll (nostalgi) og Kalmah. Litt vanskelig å si hva jeg liker så godt med disse bandene, men det er noe med stemningen i musikken som virkelig fenger meg!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...