Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg vet forskjellen på sats og mjød.

 

på wacken drakk jeg alt for søt mjød, som de solgte i boder. Da er den man kjøper på polet bedre. Personlig har jeg ikke laget mjød, men venner , og faren min har laget det et par ganger. Vin av honning, med litt bær humle og andre krydder.

 

 

Jeg gleder meg veldig til HITS, og Sabbat. noen som vet om Martin framdeles lesper like mye? virker ikke som han gjør det på Skyclad, og tror ikke det vil bli det samme uten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Martin Walkyier lesper som en helt, ja. Jeg så Skyclad på Wacken i 1998 (de spilte åpningskonserten i et øltelt fylt med 5000 mennesker).

 

Det er den eneste konserten jeg husker alt som skjedde. Det var så fuktig inni i det enorme teltet at svette og kondens dryppet fra taket. Du kjente svetten fra folk rundt deg fra alle kanter, folk bak som headbanget sendte regn av svette fremover. Helt sprøtt.

 

Publikum sang så høyt at bandet stoppet opp og ba oss være roligere for de kunne ikke høre hva de selv spilte. Fiolinspilleren var ei dame som fløy rundt på scenen som en virvelvind og spilte helt rått. Spinning Jenny var et soleklart høydepunkt.

Tror alle som en i publikum kunne alle tekstene, det var så mye og så høy allsang hele tiden at man knapt hørte Martin. Sinssyk konsert.

Og han lespet når han snakka til publiken, ja. Han gjør det jo i Skyclad-låter også hvis du hører etter på teksten.

 

Han snakker også flytende tysk, og har en slags gudestatus i Tyskland. Han deltok som gjestesanger hos Subway to Sally-konserten senere i festivalen, et folkmetal band med kun tyske tekster, og han var en slags prest for et par som giftet seg på scenen under konserten, der han bare snakket tysk.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Noen som har vært på Wacken som husker ca priser på CDer, LPer, Merchandise og annet snadder? :)

9012063[/snapback]

CD'er ligger som regel mellom 12 og 14 euro, jævlig billig med andre ord. Bandskjorter er rundt 15-20 euro hvis jeg husker riktig. Betalte iallefall 15 euro for en Immortalskjorte (SoND), men det var noen som var litt dyrere også.

Lenke til kommentar
Noen som har vært på Wacken som husker ca priser på CDer, LPer, Merchandise og annet snadder? :)

9012063[/snapback]

CD'er ligger som regel mellom 12 og 14 euro, jævlig billig med andre ord. Bandskjorter er rundt 15-20 euro hvis jeg husker riktig. Betalte iallefall 15 euro for en Immortalskjorte (SoND), men det var noen som var litt dyrere også.

9021806[/snapback]

 

Yeah! Ok! :D

Lenke til kommentar
Noen som har vært på Wacken som husker ca priser på CDer, LPer, Merchandise og annet snadder? :)

9012063[/snapback]

CD'er ligger som regel mellom 12 og 14 euro, jævlig billig med andre ord. Bandskjorter er rundt 15-20 euro hvis jeg husker riktig. Betalte iallefall 15 euro for en Immortalskjorte (SoND), men det var noen som var litt dyrere også.

9021806[/snapback]

 

114 kroner for ei skive er ikkje _jævlig_ billig.

Lenke til kommentar

Yay, nå mangler jeg bare en Dimmu CD så har jeg hele samlinga! :D

De jeg har nå er: For All Tid, Stormblåst, Enthrone Darkness Triumphant, Spiritual Black Dimensions, Puritanical Euphoric Misanthropia, World Misanthropy (DVD), Death Cult Armageddon, Stormblåst MMV, In Sorte Diaboli.

Så da mangler jeg bare Godless Savage Garden.

Edit: fant den jeg mangler til 90,- på platekompaniet nå, kanskje har jeg hele samlinga om noen dager :)

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

Jo, det er egentlig det, når alle koster det, til og med undergrunnsmusikk som bare finnes i begrenset opplag. I Norge er det bare drittmusikk + gamle schlagere som finnes til slike priser.

 

Edit: Selv mangler jeg bare In Sorte Diaboli i Dimmu-samlinga. :)

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Jo, det er egentlig det, når alle koster det, til og med undergrunnsmusikk som bare finnes i begrenset opplag. I Norge er det bare drittmusikk + gamle schlagere som finnes til slike priser.

 

Edit: Selv mangler jeg bare In Sorte Diaboli i Dimmu-samlinga. :)

9022945[/snapback]

 

Det er bare idiotar som betalar 199 for cdar på Music Box. Dei fleste burde være i stand til å bruke nettet. Da er 114 kroner slettes ikkje "jævlig billig".

 

Eg manglar samtlege Dimmu-album for å fullføre samlinga.

Lenke til kommentar
Jo, det er egentlig det, når alle koster det, til og med undergrunnsmusikk som bare finnes i begrenset opplag. I Norge er det bare drittmusikk + gamle schlagere som finnes til slike priser.

 

Edit: Selv mangler jeg bare In Sorte Diaboli i Dimmu-samlinga. :)

9022945[/snapback]

 

Det er bare idiotar som betalar 199 for cdar på Music Box. Dei fleste burde være i stand til å bruke nettet. Da er 114 kroner slettes ikkje "jævlig billig".

 

Eg manglar samtlege Dimmu-album for å fullføre samlinga.

9022976[/snapback]

 

Peace out a tøffen, Er mest ute etter LP der uansett så.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...