Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mjæh, du finn ikkje noko som liknar Cynic, og tru meg, eg har prøvd. Du kan sjekke ut Gordian Knot, som er soloprosjekt til Sean Malone, instrumentalt og rimelig kjedeleg, spør du meg. Atheist er eit must å høyre om ein likar Cynic, dog, det liknar ikkje noko særleg, med unntak av at begge har tatt inspirasjon frå jazz. Gorod har og ein stemning som kan likne Cynic iblant. Tittelsporet på Distorted Horizon-EP'n til Echosilence har og ein slik stemning, og er vel eigentleg det eg har høyrd som liknar Cynic mest.

Lenke til kommentar
Man gets sick benefits for heavy metal addiction

 

Det er ganske bra gjort da. Men tror ikke det er verdt det med tanke på at den eneste jobben fyren får, er som oppvasker på en resturant.

8918053[/snapback]

 

Stakkars fyr. For et stilig handicap. Håper at jeg ikke blir så avhengig. Jeg er ganske avhengig av musikk nesten hele tiden, men jeg ser ikke på det som et handikap.

Lenke til kommentar
Herresatan, for eit album Mercyful Fate - Don't Break the Oath er. Likar du ikkje det, likar du ikkje metal. Enkelt og greit. Det ultimate heavy-albumet.

8919451[/snapback]

 

Enkelt å mislike det.

King Diamond kan gå og legge seg. Taklar ikkje vokalen, dessverre.

Og ja, eg har prøva mange gonger.

Lenke til kommentar

I - Between two worlds

Ensiferum - Victory songs

Dark tranquillity - Fiction

Dimmu borgir - Stormblåst

Agalloch - Folk falore

Finntroll - Midnattens Widunder

Children of bodom - Hatebreeder

Kamelot - Ghost opera

Metallica - Master of puppets

Ulver - Bergtatt

 

Må høre album :yes:

 

Må unnskylde at jeg ikke har hørt mer list gjerne dine 10 beste album og

 

Edit: Leif har blitt utvist fra denne posten

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar
Jauda, skjønnar at vokalen ikkje er for alle. Sleit med den i starten eg og, men har etterkvart vorte vand til den, og eg likar den veldig godt no. Og når musikken i tillegg er konsekvent konge, så er det jo nøydt til å verte bra.

8919556[/snapback]

 

Jepp, har begynt å vende meg til King Diamonds vokal jeg også, det albumet der røsker jævli bra.

Lenke til kommentar
Tips til band som band som ligner Cynic og forsåvidt Fear Factory?

8917681[/snapback]

Liker du Focus, så har vi noe tech/ prog-death som kan falle i smak:

 

Death - Individual Thought Patterns

Pestilence - Spheres

Gorguts - Obscura

 

Edit: Angående Fear Factory, så anbefaler jeg Strapping Young Lad - City og Red Harvest - There's Beauty In The Purity Of Sadness.

 

Edit II: Faen skjære, ser at Oslo 1.juli er tatt av plakaten på Cynic sin tour :realmad:

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
er det egentlig noen grupper som er like scar symentry og opeth som dere vet om??`som bytter litt på growl og normal liksom? tar jeg gjerne i mot tips jeg :love:

8921466[/snapback]

 

På Eclipse-skiva til Amorphis er det noen låter hvor det byttes mellom deathgrunts og ren vokal. "Perkele" er den hardeste og etter min mening tøffeste låten, da deathvokalen benyttes ganske hyppig i denne. I "The Smoke", en annen av mine favoritter fra albummet dominerer den rene vokalen, men deathvokalen kommer inn et par ganger i refrenget og er med på å skape en helt spesiell stemning. Kombinasjonen mellom de to ulike formene for vokal fungerer jævlig bra på dette albummet. Må alikevel nevnes at i det store og hele er det langt flere låter uten deathvokal enn med, men det er uansett ikke et dumt valg for de som liker sjelfull, melodiøs metal.

"Elegy" er et annet album, hvor de også veksler mellom ren vokal og deathgrunts.

I låten "Against Widows" brukes det tre former for vokal. Death, ren og en form for groove-vokal, noe lik Fear Facory. Ganske fett!

 

Jeg har også stor sans for Swallow The Sun. Deathvokal brukes mest, men i en del låter veksles det mellom deathgrunts og ren vokal. Veldig stemningsfull doom/death. Fantastisk herlig og etter min mening også vakkert å høre på, spesielt på nattestid... "Fragile", "The Justice Of Suffering" "Hold This Woe" og "Don`t Fall Aslep" er eksempler på låter hvor de kombinerer de to vokalformene og gjør det jævlig bra, vel og merke! :thumbup: Daylight Dies er et band i samme gate, som også ligner litt på Opeth og derfor kan være et godt alternativ for deg. Har ikke hørt like mye på dem enda, men hører at de har et godt potensiale.

 

Into Eternity spiller også melodic death og kombinerer deathgrunts og ren vokal.

Har ikke hørt så mange låter enda selv og kan derfor ikke opplyse så alt for mye...

Endret av DeadEmotion
Lenke til kommentar
er det egentlig noen grupper som er like scar symentry og opeth som dere vet om??`som bytter litt på growl og normal liksom? tar jeg gjerne i mot tips jeg :love:

8921466[/snapback]

Eternal Tears of Sorrow - Before the Bleeding Sun, mest deathvokal men hele albumet er en fin blanding av Death/clean vokal med mange melodiøse elementer

Ja bandnavnet høres skikkeli emo ut :p

 

Ellers anbefales Amorphis som DeadEmotion nevnte :thumbup:

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...