Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Kedegåri med at mange band har navn hentet fra Tolkein  :!: Nazgul.

Akkurat nå husker jeg bare Gorgoroth, men jeg husker jeg har lest om andre metalband som har tatt navn fra Tolkien.

8912020[/snapback]

Den mest kjente er nok Burzum.

I tillegg har vi sjølvsagt Shagrath i Dimmu Borgir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har virkelig fått sansen for folke-metall i det siste. Noen anbefalinger innen sjangeren? Ikke bare fra Norge.

8909710[/snapback]

 

Shaman. Forgjengeren til Korpiklaani. mye mindre harry og mer folk. Korpiklaani er selvsagt også tøft. TYR er vel også å regne som folk kanskje.

Lenke til kommentar
Har virkelig fått sansen for folke-metall i det siste. Noen anbefalinger innen sjangeren? Ikke bare fra Norge.

8909710[/snapback]

 

Folkemetall, da må du høre Månegarm. Det er av typen black/viking, med mye folk i seg! Alle albumene er gode, men det blir særdeles mye folk i "Vredens Tid", det nest nyeste albumet altså.

 

Kedegåri med at mange band har navn hentet fra Tolkein  :!: Nazgul.

Akkurat nå husker jeg bare Gorgoroth, men jeg husker jeg har lest om andre metalband som har tatt navn fra Tolkien.

8912020[/snapback]

 

Amon Amarth er jo fra LOTR og Summoning synger vel stort sett om det universet. Varg skiftet navn fra Uruk-Hai til Burzum, noe som tydelig viser en noe hengivenhet til Tolkiens bøker.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Jo det skulle jeg tro! Har ikke hørt mye på Blind Guardian, men de har faktisk en sang som heter Lord Of The Rings  :hmm:

8914841[/snapback]

 

 

Aye, det meste de har handler om Tolkien's univers (med unntak av det siste albumet tror jeg)

 

Sangen ved navn Lord Of The Rings er forresten meget bra! Den var ment å være med som filmmusikk til filmene, men ble ikke ferdig i tide.

 

Noen andre band som synger om Tolkien's univers er Summoning og Battlelore.

 

Vintersorg er go folkmetal!

8915197[/snapback]

 

Støttes.

Lenke til kommentar
Kedegåri med at mange band har navn hentet fra Tolkein  :!: Nazgul.

Akkurat nå husker jeg bare Gorgoroth, men jeg husker jeg har lest om andre metalband som har tatt navn fra Tolkien.

8912020[/snapback]

Den mest kjente er nok Burzum.

I tillegg har vi sjølvsagt Shagrath i Dimmu Borgir.

8912325[/snapback]

 

Har jo Cirith Ungol

Lenke til kommentar
MrHaze. Har aldri hørt om gruppen før kunne fortelle noe mer om det.  :roll:

8915575[/snapback]

 

Mjeh, har ikkje høyrd på det stort sjølv. God gammaldags heavy, med knalle soloar og god riffing. Er ikkje voldsomt glad i vokalen, men trur kanskje det er ei tilvenningssak.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...