Bytex Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jau han har det. De lagde glimrende speed/thrash-metal i perioden før Imaginations from the Other Side, der de gikk mere over i pompøs modus. Men fortsatt bra, bare annerledes. Jeg digger stemmen hans, fordi han kan synge melodiøst, men samtidig raspete og "skittent", og han både growler og skriker live. Sjekk f.eks. Tokyo Tales fra 1993. Fantastisk liveplate med full fart og engasjert publikum. Den kom på Somewhere Far Beyond-turneen (der The Bard's Song er fra),like før de ble overbombastiske med 20 layered Hansi'er på hver eneste sang. Har hørt på BG siden midten av 90-tallet, jeg. Endret 17. juni 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tja jeg begynte vel i 2002/2003 vil jeg tro, men har fått vært på en konsert med dem allerede. Jeg er av den oppfattning at And Then There Was Silence er den beste låta gutta i BG har laget til dags dato, who's with me? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg er vel nesten med deg på den. Vet ikke helt om jeg liker den eller Fly best. Uansett, hver eneste gang jeg ser en Blind Guardian-film på youtube, blir jeg sittende i evigheter for å se på live-opptak av de. Nå så jeg for første gang The Last Candle fra Imaginations through the looking glass-DvD-en Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg syns Script for my Requiem er den ultimate låten. Liker mere den eldre thrasha stilen deres. På Tokyo Tales finnes ikke EN dårlig låt, og allerede da, i 1993, dominerte publikum sangene deres veldig. Det kjøres nesten full speed gjennom hele konserten. 1. Inquisition 2. Banish From Sanctuary 3. Journey Through The Dark 4. Traveler In Time 5. Quest For Tanelorn, The 6. Goodbye My Friend 7. Time What Is Time 8. Majesty 9. Valhalla 10. Welcome To Dying 11. Lost In The Twilight Hall 12. Barbara Ann (coverlåt av gammel 50-talls rockelåt ja). Den blandes med Johnny B. Goode. Og de pokkers japanerne får alltid masse bonusspor på sine utgivelser (for å hindre piratkopiering elns). Har sett en bootleg med 10 ekstra låter fra Tokyo Tales, bl.a. Bards Song. Aldri funnet den siden. Endret 17. juni 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Welcome To Dying er favoritten her, men er ikke akkurat favorittbandet Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Mener du det jallapartiet med ho kjerringa? 8875035[/snapback] Stemmer, minnet meg om noe jeg hadde hørt før og jeg likte det. Ikke skyt meg. Lenke til kommentar
Wall Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Video med noen gode metal introer. Gladmelding til alle som liker musikk fra Göteborg (også kjent som melodic death metal). Dark Tranquillity sitt nyeste album er gratis for nedlasting på last.fm: http://www.last.fm/music/Dark+Tranquillity/Fiction Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Gladmelding til alle som liker musikk fra Göteborg (også kjent som melodic death metal). Dark Tranquillity sitt nyeste album er gratis for nedlasting på last.fm: http://www.last.fm/music/Dark+Tranquillity/Fiction 8879583[/snapback] Virker ikke helt legit nei Edit : Leif var innom Endret 17. juni 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Mener du det jallapartiet med ho kjerringa? 8875035[/snapback] Stemmer, minnet meg om noe jeg hadde hørt før og jeg likte det. Ikke skyt meg. 8879443[/snapback] Nei for all del, mennesker er forskjellige. Jeg for min del hatet den delen så mye at jeg laget en liten "remake" av låta hvor jeg klippet vekk det partiet. Det har forresten blitt utgitt en single edit av Light Of Day, Day of Darkness. Den varer i rundt 7 minutter, ganske artig liten sak. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg nominerer herved "Forbidden - Forbidden Evil" til tidenes Thrash plate. Hvis noen vet om noe lignende så tar jeg gjerne imot anbefalinger 8877691[/snapback] Og jeg nominerer Reign in Blood til tidenes Trash-plate. (Legg merke til bindestreken sartskog ) 8878066[/snapback] Sepultura - Arise er faktisk bedre Lenke til kommentar
aemil Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Og Dark Angel - Darkness Descends er enda bedre enn det igjen. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er fantastisk mye bra Thrash der ute! har bestemt meg for å høre gjennom mye jeg ikke har hørt på lenge eller i det hele tatt. Dark Angel, Forbidden, Sadus, Onslaught, Voivod, Sabbat, Toxik, Sodom, Fastkill, Toxic Holocaust, Whiplash, Testament, Destruction, Exodus, Sepultura, Possessed, Anthrax, Kreator, Vio-lence, Death Angel, Laaz Rockit, Coroner, Nuclear Assault, SOD, Flotsam And Jetsam, Exciter. Faen dette kommer til å ta mye tid og penger! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Whiplash og Soothsayer gruser all annen thrash jeg har hørt i alle fall. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Faen! Enda mer å høre gjennom! Endret 17. juni 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hoy, var det noen andre her som var på Ozzy? Noen som vet hva den BLS sangen med han fyren som sang inn i en megafon het for noe? Den var bare kick ass barsk. :!: Lenke til kommentar
Gastaa Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hoy, var det noen andre her som var på Ozzy? Noen som vet hva den BLS sangen med han fyren som sang inn i en megafon het for noe? Den var bare kick ass barsk. :!: 8880225[/snapback] Var det ikke Stillborn? Husker ikke hvilken sang, men har på følelsen at det var den Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hoy, var det noen andre her som var på Ozzy? Noen som vet hva den BLS sangen med han fyren som sang inn i en megafon het for noe? Den var bare kick ass barsk. :!: 8880225[/snapback] jeg var på konserten men vill vite sangen selv Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Equinox fra Norge må du også sjekke ut. Beste norske thrash, uten tvil. http://www.metal-archives.com/band.php?id=1165 Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Equinox fra Norge må du også sjekke ut. Beste norske thrash, uten tvil. http://www.metal-archives.com/band.php?id=1165 8880242[/snapback] Takker for tipsene. Har egentlig oversedd Thrash sjangeren alt for lenge, så jeg fant ut at det er på tide å sette seg skikelig inn i den. Litt forbi Slayer, Megadeth, og di mest kjente bandene. (som for øvrig er langt fra det beste sjangeren har å by på) Endret 17. juni 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Var det ikke Stillborn? Husker ikke hvilken sang, men har på følelsen at det var den 8880234[/snapback] hmm... *sjekke* ... Ja, er nok den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg