Gå til innhold

6800gt 3d mark


Anbefalte innlegg

Edit: 6800Gt får 3tusen poeng mere enn X800Pro i 3dmark 03, uklokket og med gammle drivere. :ermm:

Hvilken test var dette? Guru3D reviewen viser en maks forskjell på 1464 poeng ved default oppløsning og mindre forskjell ved høyere oppløsning da 3DMark03 blir mer fillrate begrenset (X800Pro og GF6800GT har nærmest identisk fillrate). Dette var med FW 61.34.

GF6800GT har noe overtak i dagens spill pga høyere minnebåndbredde, men med nyere og mer shader/fillrate begrenset spill vil forskjellen bli ennå mindre, noe som 3DMark03 også viser.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: 6800Gt får 3tusen poeng mere enn X800Pro i 3dmark 03, uklokket og med gammle drivere. :ermm:

Hvilken test var dette? Guru3D reviewen viser en maks forskjell på 1464 poeng ved default oppløsning og mindre forskjell ved høyere oppløsning da 3DMark03 blir mer fillrate begrenset (X800Pro og GF6800GT har nærmest identisk fillrate). Dette var med FW 61.34.

GF6800GT har noe overtak i dagens spill pga høyere minnebåndbredde, men med nyere og mer shader/fillrate begrenset spill vil forskjellen bli ennå mindre, noe som 3DMark03 også viser.

Ops, det var 2tusen poeng i forskjell sorry.

Men likevell ganske mye bedere.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=262873

Lenke til kommentar

Med lignende oppsett burde X800Pro få nærmere 9600 poeng, mao 6800GT får 1400 poeng eller ~15% mer. Men som sagt med høyere oppløsning - som stresser skjermkortet mer - er forskjellen en del mindre. Og forøvrig er det kun FW 60.85 som er godkjent av Futuremark for 3DMark03.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Jeg skrev mitt innlegg rett etter hans som handlet om det. Du kunne like godt ikke svart og sluppet å yppe til diskusjon, siden mitt innlegg ikke hadde noe med deg å gjøre!

Hva er quote knappen til? jo nettopp for ikke å skape forvirring, men hvis du vil ha fred skal du få det :woot:

Lenke til kommentar
ok da har jeg kjørt 3d mark testen.

x800pro fikk på vanlige instillinger 9865.

6800gt fikk på vanlige instillinger 10641.

skal prøve noen spill nu far cry gleder meg.

hva slags system har du a? Cpu,hvor mye ram? (og type ram) ? :ermm: og er det klokket.. mange spørsmål, (litt nyskjerrig)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
ok da har jeg kjørt 3d mark testen.

x800pro fikk på vanlige instillinger 9865.

6800gt fikk på vanlige instillinger 10641.

skal prøve noen spill nu far cry gleder meg.

 

ati driver 4.7 beta

nvidia driver 6171 beta

direct x 9.0c

fin score på ati-kortet.er det cat 4.7 beta drivere som gjør utslaget her ?

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...