Gå til innhold

6800gt 3d mark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6800 non <------>X800 non

6800GT <------>X800Pro

6800Ultra <------>X800XT

6800 ultra extreme<----->X800XT PE

så PRO skal være bedre enn GT uasnett...leste ett innlegg her ! går ikke AN å sammenligne de 2 korta når de ikke ligger på samme nivå (pro,ultra ect) :wow:[/U]

***edit***

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
6800 non

6800GT

6800Ultra

6800 ultra extreme

X800 non

X800Pro

X800XT

X800XT PE !

XT versjonen kommer kun til PCI-E-

PRO skal egentlig være likegyldig til GT, men når de fant ut at GT var bedre satte ATI sannsyneligvcis ned prisen.

Når XT PE kommer til 170kr mer, så er jo det et betydelig ye bedre kjøp.

Lenke til kommentar

En ting, nå snakket ikke jeg om X800Xt men om Pro.

Jeg sa at 6800GT var et bedere valg en X800Pro.

Bedre valg for hvem? Til f.eks Half-Life2 vil X800Pro være et bedre valg pga ytelse og bedre texture kvalitet (3Dc), mens i Doom3 vil GF6800GT være et bedre valg.

Overall med høy oppløsning og AA/AF er det ganske så jevnt mellom de kortene.

Spessielt når det noen steder koster bortimot 3995kr nå.(X800Pro)

Det gjør den forsatt ~18% dyrere enn X800Pro.

Lenke til kommentar

Nå må vi huske at X800Pro har vært ute i et par uker allerede og kommet over introduksjonsprisfasen, derav er den nå ganske billig sammenlignet med 6800 GT, dette vil det fortsette med også et par uker etter GT serien har kommet, for så og antakelig legge seg ganske nærme X800pro i pris...

Lenke til kommentar
Nå må vi huske at X800Pro har vært ute i et par uker allerede og kommet over introduksjonsprisfasen, derav er den nå ganske billig sammenlignet med 6800 GT, dette vil det fortsette med også et par uker etter GT serien har kommet, for så og antakelig legge seg ganske nærme X800pro i pris...

Helt enig. Det tror jeg og. 6800 serien er jo fortsatt bare på vei.

Lenke til kommentar

En ting, nå snakket ikke jeg om X800Xt men om Pro.

Jeg sa at 6800GT var et bedere valg en X800Pro.

Bedre valg for hvem? Til f.eks Half-Life2 vil X800Pro være et bedre valg pga ytelse og bedre texture kvalitet (3Dc), mens i Doom3 vil GF6800GT være et bedre valg.

Overall med høy oppløsning og AA/AF er det ganske så jevnt mellom de kortene.

Det gjør den forsatt ~18% dyrere enn X800Pro.

får ikke Nikkor ha sin mening heller,du skal rette på alt som ikke passer deg.

er jo ikke riktig alle som liker ati.noe liker nvidia også,kansje vanskelig

og glemme når man er ati fan selv ? ;)

sier du noe annet juger du MistaPi,det går igjen i postene dine...

Lenke til kommentar
får ikke Nikkor ha sin mening heller,du skal rette på alt som ikke passer deg.

Det var ikke en mening, men en påstand. Det er en viss forskjell.

er jo ikke riktig alle som liker ati.noe liker nvidia også,kansje vanskelig

og glemme når man er ati fan selv ? ;)

sier du noe annet juger du MistaPi,det går igjen i postene dine...

Jeg påstod ikke at X800Pro var best her gjorde jeg vel? Jeg sa tilogmed at GF6800GT ville være det beste valget for Doom3. Så slutt å gjør ting til noe det ikke er.

Lenke til kommentar
6800 non

6800GT

6800Ultra

6800 ultra extreme

X800 non

X800Pro

X800XT

X800XT PE !

XT versjonen kommer kun til PCI-E-

PRO skal egentlig være likegyldig til GT, men når de fant ut at GT var bedre satte ATI sannsyneligvcis ned prisen.

Når XT PE kommer til 170kr mer, så er jo det et betydelig ye bedre kjøp.

X800XT kommer ikke bare til PCI-E nei .

Noen:

HIS x800XT

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3309

ASUS X800XT platinum

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3154

Ville være idioti av skjermkort produsentene å ikke melke markedet

med å tilby XT for AGP .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

påstand/mening !

Nikkor liker nvidia 6800 bedre enn x800,værre er det ikke.

at du dro doom 3 inn her var bare for og sammelinge med et annet kort ;)

lurer på om jeg skal kjøpe ati x800 bare for og være enig med du/dere,men

det blir for dumt :hmm:

beklager,er bare så lei disse ati/nvidia diskusjonene.

men min feil,er jo bare ikke ikke poste eller skrive i et annet tema(søppet) :D

eller ta en liten ferie :p

Lenke til kommentar
X800XT kommer ikke bare til PCI-E nei .

Noen:

HIS x800XT

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3309

ASUS X800XT platinum

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3154

Ville være idioti av skjermkort produsentene å ikke melke markedet

med å tilby XT for AGP .

For guds skyld.

Har du virkelig ikke fått med deg at XT kommer eksklusivt itl PCI-E.

XT PE og PRO kommer til AGP, mens XT og XT PE kommer til PCI-E.

INGEN av nettbutikkene har fått inn XT (Ikke PE) kort.

Alle stedene det ikke står XT PE, er det skrivefeil.

Der det står platinum/Platinum edition så er det XT PE.

LES:

Firingsquad test av X800XT PCI-E

As you can see, ATI has no plans for an AGP X800 XT board, or AGP-based X600 and X300 cards. Meanwhile, the X800 PRO will be AGP only. Keep in mind that this chart summarizes ATI’s current plans and not those of its board partners: we saw quite a few PCI Express X800 PRO boards at Computex a few weeks ago. Don’t expect to see an AGP X600 or X300 card from any manufacturers however.

Forsikre deg at det du skriver er riktig før du skriver det.... :)

Endret av TDK
Lenke til kommentar
påstand/mening !

Nikkor liker nvidia 6800 bedre enn x800,værre er det ikke.

Det er også helt greit, men så lenge han skriver "GF6800GT er et bedre valg enn X800Pro" så blir det en bastant påstand. Hadde du ikke reagert om noen hadde slengt ut at Voodoo5 er det beste valget siden at det for han så er kanskje det?

at du dro doom 3 inn her var bare for og sammelinge med et annet kort  ;)

Hvis jeg hadde vært en fanatiker så hadde jeg vel kanskje levd i den troen at ATi også ville være best her, eller idet minste så hadde jeg ikke nevnt Doom3.

Jeg skal dog ikke påstå at jeg er fullstendig upartisk, men å beskylde meg for å være fanatisk syns jeg blir å trekke det ganske langt. Virker som du har totalt oversett de postene jeg har snakket varmt om nVidia eller korrigert feilaktike og negative påstander nVidia hardware. Som f.eks:

ok ;) prøv å kjør heftig oppløsning med AA og AF (Eyecandy) jeg har nvidia kort selv, og jeg ser med egne øyne at ati kortene takler aa/af bedre enn nvidia kort. Det er tilogmed bevist ;)

Men nå har du ikke GF6800, eller hva? Denne gangen er det veldig jevnt og ATi har forøvrig aldri hatt en fordel med AF kvalitet messig.

Påstanden min var som følger:

2XAA hos ATi = 4XAA hos nVidia... om forskjellen i dine øyne er monumental eller minimal så har ikke det innvirkning på min påstand (Siden 2XAA hos ATi fremdeles er like bra som 4XAA hos nVidia).

Dette er feil også teknisk sett.

R300 2xAA:

http://home.c2i.net/mista_pi/2xaa.jpg

GF 6800 4xAA:

http://home.c2i.net/mista_pi/4xaa.jpg

Kvaliteten per sample er nå veldig likt.

Jeg er på jakt etter et kort til ca. 4000 kr

Er det en spy kis som kan sette en strek og si hvem av de jeg skal kjøpe????!

X800Pro er noe rimeligere, men du gjør ikke et dårlig kjøp uansett hva du velger.

Nei, ifølge Firingsquad mener de at X800Pro er hakket forran i spill.

We have a feeling though that NVIDIA’s GeForce 6800 GT is going to be NVIDIA’s real breakthrough product on the high end. It sports all the features of NVIDIA’s top-of-the-line GeForce 6800 Ultra, including high-speed GDDR3 memory and 16 pixel pipes, but without the excessive price and higher power requirements found on the Ultra.

Its biggest competition will be the RADEON X800 PRO, and it does fall short of the PRO in performance in some areas.

Det er ikke hva Firingsquad sier. Hva med å quote hele settningen..

Its biggest competition will be the RADEON X800 PRO, and it does fall short of the PRO in performance in some areas, but comes ahead in others.

EDIT: Og jeg som hadde tenkt å legge meg tidlig i kveld.. :(

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Forsikre deg at det du skriver er riktig før du skriver det....

Tar produsenten selv feil også da , døøhhh.

http://www.hisdigital.com/html/x800xt_iceqii.htm

Powered by ATI RADEON™800 XT Platinum Edition, HIS Excalibur X800 XT IceQ II is the advanced Enthusiast class graphics board, featuring ATI's RADEON™800 XT Visual Processing Unit (VPU). Through a combination of incredible 3D rendering performance, sophisticated real-time visual effects, unsurpassed image quality and cutting-edge video features, it takes the PC entertainment experience to a totally new level.

HIS Excalibur X800 XT IceQ II features 16-pipeline architecture for top rendering power, 256MB GDDR3 of DDR memory to accelerate latest 3D games and new SMARTSHADER™HD technology supporting DirectX®.0 and the latest OpenGL®-1.5 functionality to give developers the freedom to create more complicated and realistic visual effects than ever before.

HIS Excalibur X800 XT IceQ II supports the AGP 8X standard and 256 bit memory bus, which allows extreme large volume of texture and vertex data to be transferred faster from system memory to the chip. With ATI's new VIDEOSHADER™HD technology, HIS Excalibur X800 XT continues the tradition of providing industry-leading video and DVD playback and also offers FULLSTREAM™- a new technology that removes blocky artifacts from video and provides sharper image quality.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
As you can see, ATI has no plans for an AGP X800 XT board, or AGP-based X600 and X300 cards. Meanwhile, the X800 PRO will be AGP only. Keep in mind that this chart summarizes ATI’s current plans and not those of its board partners: we saw quite a few PCI Express X800 PRO boards at Computex a few weeks ago. Don’t expect to see an AGP X600 or X300 card from any manufacturers however.

Da har Hightech kommet opp med dette selv, fordi ATI IKKE kommer til og lansere XT til AGP.

Enten går HIS (hightech) egne veier, ellers er det skrivefeil.

ATI’s X800 XT

As you probably know by now, ATI’s new flagship is the RADEON X800 XT Platinum Edition. The Platinum Edition is built for the enthusiast who wants uncompromising performance, and is willing to pay a king’s ransom to get it. One OEM however didn’t like the thermals on the Platinum Edition board for PCI Express, hence the need to create a slightly slower XT part that generated less heat, as this OEM is a significant chunk of ATI’s business. This is how the PCI Express-only X800 XT was born.

The X800 XT sports the same 16-pixel pipeline architecture as the X800 XT Platinum Edition, only its memory and graphics core are clocked more conservatively: 500MHz on the core, and 500MHz (1.0GHz effective) on the memory. Also like the PCI Express X800 XT Platinum Edution, the X800 XT requires an external power source to keep the card fed with juice while the PCI Express version of the X800 PRO doesn’t need an external power connection. A new 6-pin plug has replaced the Molex connector found on AGP boards (an adapter is provided just in case your power supply doesn’t have the new connector on it):

ATI RADEON X800 XT & X600 XT PCI-E Performance Preview [ X800 XT ships with an adapter @ 1024 x 768 ] > View Full-Size in another window.

X800 XT ships with an adapter

ATI RADEON X800 XT & X600 XT PCI-E Performance Preview [ Note the new connector for PCI Express @ 1024 x 768 ] > View Full-Size in another window.

Note the new connector for PCI Express

Physically the X800 XT looks just like previous X800 boards, ATI has made no changes to the reference design. The only distinctive characteristic that separates the X800 XT from previous AGP-based X800 cards we’ve benchmarked is its longer PCI Express interface, and while our board is equipped with video input support (which is provided by the Rage Theater chip on the underside of the board) final retail boards may or may not ship with this feature onboard.

ATI RADEON X800 XT & X600 XT PCI-E Performance Preview [ PCI Express is longer than AGP @ 1024 x 768 ] > View Full-Size in another window.

PCI Express is longer than AGP

Our board shipped with 2.0ns GDDR3 memory modules (part number K4J55323QF), which is good for 500MHz exactly. Platinum Edition reference boards have been shipping with 1.6ns modules.

ATI’s OVERDRIVE software functions perfectly with the RADEON X800 XT, just as it does with the Platinum Edition. Unfortunately, the core clock frequency was limited to just 506MHz in our testing, an adjustment of just 6MHz over default (temperature reading was 45 degrees Celsius). Hopefully with a bit more prodding we can eventually get the X800 XT to run a little higher than this. We should also note that in order to compare the performance of the X800 XT to its AGP-equivalent, we underclocked an X800 XT Platinum Edition to the X800 XT’s standard clocks using Powerstrip.

Et lite utdrag om XT (IKKE PE) PCI-E.

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...