Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste trådløse nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en stund hatt problemer med rekkevidden på det lokale nettverket her i huset. Det viser seg nemlig at der jeg har mest behov for at det trådløse nettverket skal fungere, så er det svake eller dårlige signaler. Problemet er derfor at signalene brytes fra tid til annen, surfing og annet går greit - men mister ofte koblingen til programmer som krever en jevn datastrøm.

Da det er uaktuelt å flytte den trådløse gatewayen så lurer jeg på hvilket kort som har best mottaker. Har lest litt om kort med såkalte xjack antenner, men er usikker på om disse kortene vil kunne hjelpe meg til å løse det lille problemet jeg har. Har for øyeblikket et 3com 11mbit pc-card.

Noen som har hatt samme problem tidligere som kunne hjulpet meg? Behøver altså et kort som kunne tatt i mot en del bedre signaler enn hva det kortet jeg har nå gjør.

mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ranvik: utstyret du linket til er helt ulovlig i norge og egentlig med god grunn da det ødelegger for nettverkene til naboer. Det er f.eks. flere som er tatt i Trondheim etter nyttår pga bruk av slikt og det ble klager fra naboer som ikke fikk brukt deres trådløse nettverk.

Når det gjelder problemene du har så er det fint om du sier hvilken trådløs aksesspunkt/gateway du har?

De tidligere x-jack kortene til 3com gav en litt svakere rekkevidde enn andre kort, så det er nok ikke veien å gå. Det beste er egentlig å øke sendestyrken litt på aksesspunktet/gatewayen du har. Det er også noen klientkort som har 100 mW sendestyrke (eller 20 dBm som er det kraftigste man kan ha i norge). Bruk produktguiden vår sitt avanserte søk så finner du de produktene:

http://produkt.barbara.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...