Pc Lynet Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Takk for tipset kyrsjo, hadde ikke vært særlig morsomt om LGen tok kvelden Men når instalasjonen er ferdig kommer det opp en skjerm der der står "Grub" hva skal jeg skrive for å starte FC2? Mvh Pc Lynet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 hmm? det skal komme opp en meny? og så velger du Linux (og kernel) eller windows med piltastene, og trykker enter? Eller vente, så booter den standard? Høres ikke riktig ut. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hehe ser ikke ut til at mandrake er så glad i creative spillere Samme skjedde for meg også. Men LG var kansje ikke så veldig godt valg, har sett distroer hvor det er advarsel mot LG spillerene fordi platene kan gå i biter under installasjon. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Får bare opp en skjerm der det står Grub ikke noe valgmuligheter. Har bare FC2 på pcen. Nå har pcen stått på i 15 min uten at den boter opp FC2. Skal prøve rescue med installations cden. Noen andre forslag? Mvh Pc Lynet Endret 2. juli 2004 av Pc Lynet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hmm... Høres ikke riktig ut... gjorde du noe greier under installasjonen, noen merkelige instillinger ang. partisjonering eller oppstartslaster? Høres nesten ut som du ikke har noen partisjoner på disken... Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Har en ext3 partisjon på 10 gb og en swap på 1gb. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Har en ext3 partisjon på 10 gb og en swap på 1gb. Det virker som at du har klart å fjerne alle menyvalg under installasjonen (evt. en bug i Fedora). Jeg foreslår at du booter med en rescue-cd, monterer partisjonen og poster /boot/grub/menu.lst. Ellers så ser jeg virkelig ikke vitsen med 1 gb swapspace. Jeg nøyer meg med 512mb (på en laptop med 256mb RAM og en PC med 512 mb...) og har aldri vært i nærheten av å bruke opp plassen Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Instalerte på nytt og valgte automatisk parisjonering, og nå virker det som bare det Takk for all hjelpen Mvh En Lykkelig Linux Bruker Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg har 2 GB Swap har det på TYNNKLIENTSERVEREN (samt 1 GB ram).... Den skal drive 10 andre arbeidsstasjoner i tilleg til seg selv (encounting). Det gjør den uten problemer - tror aldri jeg har sett den boksen swappe... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 har det på TYNNKLIENTSERVEREN (samt 1 GB ram).... Den skal drive 10 andre arbeidsstasjoner i tilleg til seg selv (encounting). Det gjør den uten problemer - tror aldri jeg har sett den boksen swappe... Alt til sin bruk. Jeg ser iallfall ikke behovet for så mye swap på en desktop-maskin. Èn ting er at swapbruken kan bli unormalt høy, men hvis den ligger jevnt over flere gigabytes er det på tide å vurdere å sette inn mer RAM... Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Bruker nesten aldri Swap-område (har 768 MB RAM), så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg har 2 GB Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Bruker SVÆRT skjelden swap på min boks - har 384 MB og FC2 (teh mastah RAM-sluker ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå