Gå til innhold

pumper: ytelse og støy

bjorn.e

Anbefalte innlegg

Finnes det en fin oversikt over ytelse og støy fra de ulike pumpene vi har å velge mellom?

Har bare funnet http://www.procooling.com/articles/html/pu...phaestus__1.php som går veldig i detalj på ytelsen, men ingen harde tall når det kommer til støy.

Er mest ute etter en så stille som muligt maskin og ikkje nødvendig vis overklokking*. Kjører Waterchill CPU+NB+GPU kit med en Hydor L20 pumpe, dette funker jo greit, men synest pumpa med hell kunne ha støyet mindre. .?

(På XP2500 + A78NX-E + GF4 TI420)

*) alt må jo selfølgelig testest litt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... godt muligt de har rett i den testen, med tanke på den veldig linjere Hydor L30 pumpa - er jo trossalt ei 230V pumpe*, så eg vil tro summer ganske jevnt med 6 - 12 V :dontgetit:

*) tar forbehold om å være helt på bærtur her da..

Lenke til kommentar
Tja... godt muligt de har rett i den testen, med tanke på den veldig linjere Hydor L30 pumpa - er jo trossalt ei 230V pumpe*, så eg vil tro summer ganske jevnt med 6 - 12 V :dontgetit:

*) tar forbehold om å være helt på bærtur her da..

tross alt en 230 v pumpe?... er ikke alle pumper det a? :p

Lenke til kommentar
Finnes det en fin oversikt over ytelse og støy fra de ulike pumpene vi har å velge mellom?

Har bare funnet http://www.procooling.com/articles/html/pu...phaestus__1.php som går veldig i detalj på ytelsen, men ingen harde tall når det kommer til støy.

Er mest ute etter en så stille som muligt maskin og ikkje nødvendig vis overklokking*. Kjører Waterchill CPU+NB+GPU kit med en Hydor L20 pumpe, dette funker jo greit, men synest pumpa med hell kunne ha støyet mindre. .?

(På XP2500 + A78NX-E + GF4 TI420)

*) alt må jo selfølgelig testest litt..

jeg skiftet ut hydor L20 med en L30.

Resultat ? jo CPU temp økte fra 47 til 49 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...