Gå til innhold

Mystisk lyd

Anbefalte innlegg

det kommer en mystisk lyd bra maskinen, det er ingen av viftene, diskene eller cdrommene...

den høres ut som om en ledning bare såvidt er vorti viftebladene, men det er ingen ledning i nærheten av neon vifter, noen som har en ide om hvor lyden kommer fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Dimm skrev (2002-04-17 15:53):

det kommer en mystisk lyd bra maskinen, det er ingen av viftene, diskene eller cdrommene...

den høres ut som om en ledning bare såvidt er vorti viftebladene, men det er ingen ledning i nærheten av neon vifter, noen som har en ide om hvor lyden kommer fra?

Strømforsyningen?

Lenke til kommentar

lyd... det er noe som en pc gir fra seg det.

er det en konstant lyd? om det er det, så er det ikke så gale, for de kan man bli vant til. bare hør på dem lenge nok

om det er en sånn "av-og-på"-lyd, da skjønner jeg at du kan bli gal.

dimm(ling?), søk heller hjelp på asylet.

beklager folkens, jeg klarer ikke å holde meg seriøs når noen sier at "pc'en min lager en lyd, og jeg klarer ikke å finne ut hvor den kommer fra..."

"neivel" tenker vi "hvordan skal vi forholde oss til den lyden, når vi ikke kan høre den?" det er rimelig stille her på forumet, ingen lyder eller noe.

du kan jo prøve å sette på noe musikk i bakgrunnen, såpass høyt at den overdøver den andre lyden?

sjekket viften på skjermkortet? den er ikke så lurt å slå av (den heller!!!)

Lenke til kommentar

Er du helt sikker på at lyden kommer fra pc'en?

Har du prøvd å slå av skjermen?? man vet aldri hva slags lyder som kan komme av en defekt skjerm... (min lager forskjellige lyder etter hvilken oppdatteringsfrekvens jeg har)

Chipset viften regner jeg med at du har skjekket... så da har jeg ingen anelse om hva det kan være.

Lenke til kommentar

trot lyden kommer fra den ene IBM disken min, der gir nesten hele tiden fra seg en "rasle" lyd, selv om jeg idler og ikke gjør et dritt...

noen som vet hva problemet kan være og evt. hvordan det ordnes?

Lenke til kommentar

om det er deskstar du har kjøpt (som er produsert iløpet av år 2000), er det ikke verre enn at du går ned i butikken der du kjøpte den. de tester den, og gir deg en ny.

når bios gir deg følgende melding:

media on primary slave can not be read

da er det på tide å bytte disken.

når du leverer den inn for testing så slettes all info på disken. du kan ikke få dem tilbake, med mindre du ringer til ibas, men de skal ha litt betaling for en sånn operasjon.

håper for din del at du har flere enn en disk i systemet ditt, sånn at du kan få ut det viktigste.

du har full garanti på harddisker i opptil 5 år (er ikke helt sikker på dette).

De fleste ibm-diskene som ble produsert i 2000 har gått i retur til ibm. skjer det noe galt innenfor to år etter kjøpet, så skal butikken ta varen tilbake.

Lenke til kommentar

forresten, har selv vært med på at ibm-disken tok kvelden. var nede hos komplett i dag (bergen)

leverte inn disken, og senere samme dag ringte de meg, og sa at disken var funnet defekt. det var bare å komme ned imorgen og hente en ny

får håpe at den nye tåler mer enn 2 års bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...