jh_ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg har en partisjon på 120 GB, det er 80 Gb ledig. Jeg har en mappe som egentlig er på 30 Gb, men når jeg går på egenskaper på den så står det 0 bytes. Og når jeg dobbeltklikker på den så får jeg denne feilmeldingen: "C:\documents and settings\folder is not accessible" "Access denied" Er det noe virus som kan gjøre dette? Er det noen måte å få tak i det som er i mappen? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Siterer meg selv (atter en gang fra denne tråden : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229990 ) Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows "Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l. Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av. Lenke til kommentar
j_midttun Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hei, Jeg har et lignende problem. Har to Hardisker, C med windows, og D med filer som jeg har kryptert. Siden Windows XP Pro ble ustabil, formaterte jeg C og installerte på nytt, noe som gjorde at jeg ikke får tilgang til de krypterte filene på D. Har prøvd oppskriften i nevt ovenfor, men den funker ikke hos meg. Noen ide hva jeg kan gjøre? Hva som helst. TAkk! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hei,Jeg har et lignende problem. Har to Hardisker, C med windows, og D med filer som jeg har kryptert. Siden Windows XP Pro ble ustabil, formaterte jeg C og installerte på nytt, noe som gjorde at jeg ikke får tilgang til de krypterte filene på D. Har prøvd oppskriften i nevt ovenfor, men den funker ikke hos meg. Noen ide hva jeg kan gjøre? Hva som helst. TAkk! Har du kryptert innholdet, tatt en ny installasjon UTEN å ta backup av sertifikatet som ble brukt til å kryptere med (integrert i brukerkontoen), så er jeg redd alle data er mistet. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hva om det er XP home? der kan du vel ikke skru av "enkel fildeling"? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hva om det er XP home? der kan du vel ikke skru av "enkel fildeling"? Ta en titt her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT Så ser du det gjelder xp pro / xp home Styrer unna xp home selv.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 liker ikke Windows XP HOME jeg heller. bruker PRO ENG hvis jeg absolutt må bruke XP. men for min del bruker jeg aldri NTFS på mine partisjoner, bortsett fra på os partisjonene mine. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 men det står jo ikke noe om hvordan du skrur av enkel fildeling i win XP home der? I alle fall så jeg ikke noe av deet etter å ha skumlest igjennom. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 men det står jo ikke noe om hvordan du skrur av enkel fildeling i win XP home der? I alle fall så jeg ikke noe av deet etter å ha skumlest igjennom. Du har nok rett, du kan kun slå av enkel fildeling i xp pro. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 ronnyaa: Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
j_midttun Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Til Ronnyaa, Høres ut som du kan sakene dine, og det er nettop derfor jeg så mye problemer. (at jeg ikke hat backup av det gamle sertifikatet) [innlegg nr 3] Vet du (eller noen andre) om det er et tredjeparts program som kan åpne/dekryptere filene/mappene mine??? Kan jeg bruke et recover program til å hente det gamle sertifikatet mitt, og laste det inn på en eller annen måte? Vær så snill, trenger desperat hjelp. Takker for alle forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå