Gå til innhold

PCI Express skal være dårlig enn AGP..

WinFS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man velger jo platform allerede utfra kommende standarder, så selv om et spesifikt grafikk-kort ikke klarer omstillingen like godt, sier det vel mer om fabrikanten enn om standarden.

Det aller sikreste er kanskje å quote seg selv.

Fabrikantene bør jo også omstille seg. De skal i en overgangsperiode selge begge typer kort, og vil vel ikke anstrenge seg så voldsomt i første forsøk. Rutiner og drivere må jo totalt omskrives, og en kan få det resultatet en ønsker å legge seg på. Tatt fra hukommelsen ligger det mye potensiale i å utnytte en duplex linje i bussen hvor instruksjoner kan gå begge veier samtidig. Det sies også at AGP har nådd sitt potensiale allerede, og derfor er utdatert.

Derfor, selv med nokså like ytelser i en spesifikk 3D Mark eller flere, ville jeg velge den fremtidsrettete plattformen.

Lenke til kommentar
PCI-X er bare en 64bit utvidelse av PCI bussen som brukes hovedsaklig i servere som krever mye båndbredde pga RAID og Gigabit LAN. PCI Express er noe ganske annent og vil bli brukt både i stasjonære maskiner og notebooks.

Takker for info ! Jeg har blitt villedet av andre sk. autoriteter som kanskje var litt tidlig ute med definisjonene.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde sett på de andre postene om pci-e som ble nevnt i post 2 i denne tråden hadde du sett at det samme gjelder ATI:

http://firingsquad.com/hardware/ati_x800_x600_xt/

Firingsquad sier at ytelsen er så godt som lik på PCI-E og AGP...

Uansett så er det som jeg nevnte et par innlegg oppe, gjort tester på forskjellig hardware når det gjelder nVidia kortene. Så det er nok ingen forskjell for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...