Gå til innhold

floppy feil

Anbefalte innlegg

Hmm.. når jeg kobler til floppy til mine MSI hovedkort (har prøvd 3 floppyer på 3 msi hovedkort)

så vil maskina bare ikke finne floppyen. Den lampa på floppyen lyser grønnt hele tida. Har sendt in 2 stk floppyer og fått bekreftet at de fungerer.. :sad:

Hvorfor vil ikke floppyene fungere hos meg?

JA, jeg har satt in kablene riktig vei.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-17 15:45, Mr-CEO skrev:

Ser du den røde stripa på kabelen? Pass på at den ligger på Pin 1 på floppien. Hvis kabelen ligger feil vei, vil den grønne lampa lyse hele tiden. <-Regel av typen, uten strøm funker ikke på-knappen!

Hmm.. du mener siste pin? Starter fra venstre..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-17 16:35, H_Bozz skrev:

wtf, alle f**** or va****, støgge f**** f**** floppyer.. 2 stk går bare an å sette in kabelen feil vei, den siste ser ut som om det bare går an å sette den in feil vei :S at det går an å ha misslykka floppydisker hjemme.. :

Har hatt det problemet selv, Jeg løste det ved å ta kniven fatt :smile: Kontakten har den tappen på feil side? Bruk kniv og skjær den av.

Lenke til kommentar

Quote:

H_Bozz skrev (2002-04-17 16:24):

sorry mac, de kan bare stå en vei vær.. :wink:

Men 2 ender er det.. :S

vel, du kan også sette enden som skal på HK på floppyen og motsatt... så du har nok teoretisk 8 måter å gjøre det på. men siden det alltid er en sokkel på HK blir det i praksis bare 4. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...