H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hmm.. når jeg kobler til floppy til mine MSI hovedkort (har prøvd 3 floppyer på 3 msi hovedkort) så vil maskina bare ikke finne floppyen. Den lampa på floppyen lyser grønnt hele tida. Har sendt in 2 stk floppyer og fått bekreftet at de fungerer.. :sad: Hvorfor vil ikke floppyene fungere hos meg? JA, jeg har satt in kablene riktig vei.. :smile: Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 HEEELT sikker på at kabelen står riktig vei? Prøvd med annen kabel? Typisk feil når kabelen er "snudd".... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Nei, du har ikke satt kabelen riktig vei :smile: Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Ser du den røde stripa på kabelen? Pass på at den ligger på Pin 1 på floppien. Hvis kabelen ligger feil vei, vil den grønne lampa lyse hele tiden. <-Regel av typen, uten strøm funker ikke på-knappen! Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Hmm.. er så å si 99.9% sikker siden jeg har prøvd å sette den rett ganske ganske ganske så ofte.. :smile: Men er jo alltid vært å prøve en gang til.. er kjipt å ikke få kjørt raid :sad: Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Det er jo strengt tatt ikke mer en 8 muligheter. 2 ender som kan stå 2 veier hver. Etter å ha prøvd alle kan du fastslå at du ikke har satt kabelen feil vei :smile: Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 sorry mac, de kan bare stå en vei vær.. :wink: Men 2 ender er det.. :S Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 15:45, Mr-CEO skrev:Ser du den røde stripa på kabelen? Pass på at den ligger på Pin 1 på floppien. Hvis kabelen ligger feil vei, vil den grønne lampa lyse hele tiden. <-Regel av typen, uten strøm funker ikke på-knappen! Hmm.. du mener siste pin? Starter fra venstre.. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 wtf, alle f**** or va****, støgge f**** f**** floppyer.. 2 stk går bare an å sette in kabelen feil vei, den siste ser ut som om det bare går an å sette den in feil vei :S at det går an å ha misslykka floppydisker hjemme.. : Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 jaja, takk for hjelpen.. :razz: Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 16:35, H_Bozz skrev:wtf, alle f**** or va****, støgge f**** f**** floppyer.. 2 stk går bare an å sette in kabelen feil vei, den siste ser ut som om det bare går an å sette den in feil vei :S at det går an å ha misslykka floppydisker hjemme.. : Har hatt det problemet selv, Jeg løste det ved å ta kniven fatt :smile: Kontakten har den tappen på feil side? Bruk kniv og skjær den av. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: H_Bozz skrev (2002-04-17 16:24):sorry mac, de kan bare stå en vei vær.. :wink: Men 2 ender er det.. :S vel, du kan også sette enden som skal på HK på floppyen og motsatt... så du har nok teoretisk 8 måter å gjøre det på. men siden det alltid er en sokkel på HK blir det i praksis bare 4. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå