Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å se åssen det blir i real life

ska du fortsatt ha kjøle skapet i pc,n eller?

Ja, jeg skal fortsatt ha kjøleskap, men hvis du ser på skissen litt over, så ser du at jeg skal lage et selv, og ikke bruke et ferdiglaget et som jeg gjorde sist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*puh* Da var den uka over. Har ikke fått tid til å gjøre noe som helst med kassa, har bare tegnet opp harddiskramma. Men jeg fikk en morsom pakke fra england igår, noe som inspirerer til videre arbeid :) Det var selvfølgelig artikkelen fra pc extreme for Tubby v1, og jeg ble mildt sagt sjokkert da jeg fikk en dobbeltside :blush: Nuff snakk, her er den:

pcexS.jpg

pcex2S.jpg

Veldig fornøyd :D

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Harddisk-boks

Har i dag fått tid til å jobbe litt, og har fått startet på harddiskholderen som skal romme 4 harddisker. Den skal ha en 120mm vifte bak for å kjøling. Veldig enkelt, men effektivt :yes:

Jeg har bare skrudd sammen platene, jeg mangler å skjære hull til fester av harddiskene, pusse litt mer og olje boksen.

hdboks1S.jpg

Ser at harddisken passer perfekt.

hdboks2S.jpg

Her, ja. Holder bare vifta oppe med toppen av en krukke jeg har :) Noe som passet utrolig bra var at bredden av en harddisk + bredden av 2x 9mm kryssfiner = 12cm. Akkurat! Jeg skal bare skru fast vifta den i sida slik den står, men den må festes bra fordi hele boksen skal antagelig henge i den :ermm:

Lenke til kommentar
Kan du gi meg link til den PSU'en?

Tenkte kanskje kjøpe en selv!

Jeg kjøpte denne, men jeg lurer kanskje på i ettertid om jeg skulle gått for 520w utgaven med tre vifter og ikke noe plexi. Hadde kanskje sett litt mer stilfult ut da.

Lenke til kommentar

Dette gleder jeg meg til å se ,, fulgte med tubby 1, den ble bra :) men litt stor da

håper T2 blir like bra, eller enda bedre:)

men å få maskina si i et engesk magasin er da SUPERB du bør være stolt på alle måter..

du blir vell oppdaget av bit-tech å får jobb der :p

*thumbup* :thumbs:

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar

Har liten tid for tiden, masse å gjøre så jobbinga med Tubby går treigt. Men idag hadde jeg et par timer til overs så da fikk jeg gjort noe..

Jeg fortsatte med harddisk-kassa og målte opp og skjærte hull som harddiskene skulle festes i:

hd1S.jpg

Ferdig oppmålt og igang med dremmer'n :)

hd2S.jpg

Hullene måtte være ganske så nøyaktig for å stemme med harddiskene. Krever litt tålmodighet, men det betaler seg i ettertid..

hd5S.jpg

Lykke! De passer perfekt :) Oppmerksomme personer ser kanskje at harddiskene er montert opp/ned. Det er av praktiske hensyn da harddiskene ligger under hovedkortet. IDE-kablene passer bedre da.

hd4S.jpg

Slik skal det være bak, skal også ha en plate under 120mm vifta slik at all luft kommer fra den andre siden og kjøler ned hd'ene.

Det gjenstår å pusse og lime alt sammen slik at det holder og ser litt penere ut :cool:

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Dagene går, lenge siden sist update, og prosjektet står litt stille.. Til tider bra sommervær og mange timer på jobb har skylda :) Men idag har jeg fått utbedret harddiskboksen slik at den blir enklere å feste og mer solid. Jeg visste vel alltid at vifta i seg selv ikke var nok til å holde den oppe, så jeg fant ut en måte å gjøre det litt enklere:

hd6S.jpg

Sånn.. Fester boksen med siden av platene, ikke vifta, slik at det nå holder seg bra. Men jeg har forstatt igjen å pusse, listlegge og olje den, men nå går det rette veien :yes:

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...