@lf Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg skal kjøpe nye slanger til vannkjølingen og lure på om noen har erfaringer med slangene som blir solgt hos microplex? Tenkte da spesielt på Kuriyama slangene... Lenke til kommentar
dA_Jon Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Bruker slike slanger i min vannkjøling helt greie slanger i mitt syn men syns det er ALLT for lett å få knekk på dem og di er ikke serlig tøyelig. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Kjøp antiknefjørd. Bruker dei eg og, funkler fint. Kjøp plas slangeklemme også. Metall ødlegger slangane... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Slangene er greie nok ,men som nevnt av andre er de noe stiv . må du utvide dem for å få dem over en kobling er det bare å varme dem opp og stikke en tang inni dem og så åpne tangen . De beste er imidletid Tygon men styr unna de tygonslangene so microplex har da disse er så tynne i veggene at de kolapser ved bøying . Netconnectione har noen som er dobbelt så tykke vegger på , de er helt suverene . De nederste slangene på dette bildet er de du spør om . Endret 20. juni 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
dA_Jon Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Kjøp plast slangeklemme også. Metall ødlegger slangane... Bruker metall klemmer jeg og det virker som om det fungerer helt fint Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Slangene de selger på Clas er bra de har tykke vegger å er gode å jobbe med. 5m koster 79,- Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Kuriyama-slangene er helt vanlig PVC. Du kan likesågodt kjøpe de på Clas. Jeg vil anbefale silikon-slanger, de er helt topp å arbeide med - myke og fine, og blir ikke formet av nipler slik som PVC. Tygon er sikkert topp også, har ikke prøvd.. Silikonslangene Netconnection selger er veldig bra, men jeg vil likevel ikke anbefale deg å kjøpe disse, da Netconnection er så godt som døde (jeg har hvertfall ikke fått dem til å svare meg på over en måned). Prøv TESS eller Plastkompaniet eller noe lignende! Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Silikonslangene Netconnection selger er veldig bra, men jeg vil likevel ikke anbefale deg å kjøpe disse, da Netconnection er så godt som døde (jeg har hvertfall ikke fått dem til å svare meg på over en måned). Slangen er i alle fall knall. Samme slangen som selges på DangerDen. Står faktisk trykket www.dangerden.com på slangen God å jobbe med. Anbefalt. Sikkert mulig å få inn pakken tollfritt også så lenge du ikke trenger veldig mange meter. Endret 20. juni 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
@lf Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Grunnen til at jeg skifter slangene er at jeg gjorde en tabbe sist jeg kjøpte... Kjøpte tygon slangene som microplex solgte, og kan skrive under på det snekker'n sier...slangene har kollapset flere ganger og resultert i at pc'en har gått varm og restartet. Zer0z : Har du en link til de slangene til Clas?? En annen ting: Noen som kan anbefale slangeklemmer som ikke skader slangene? Noen sier plast andre sier metall...vet ikke hva jeg skal tro... edit: skriveleif... Endret 20. juni 2004 av _Ja'far_ Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Slange av transparent PVC. Oljebestandig http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q12...20&ic=N&sw=4429 Har den selv. Glimrende slange Bruk strips dem har det på Clas det og TaZ Endret 20. juni 2004 av taz Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Står faktisk trykket www.dangerden.com på slangen Det står bare Tygon R-3603 på min slange fra DangerDen.. Ikke at det spiller noen rolle da. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Plastklemmer eller strips er å annbefale . Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvertfall mye penere! Og fungerer ganske godt.. Noen slangetyper burde man ikke bruke slangeklemmer i det hele tatt, siden de kan skade slangen. Min Tygon slange (samme som Snekker'n's) likte hvertfall ikke slangeklemmer, fikk stygge merker som jeg tror kan føre til lekkasje etterhvert! Lenke til kommentar
razer Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har Kuriyama slanger fra microplex med metall-slangeklemme.. Laget et lite hull i slangen der slangeklemmen var, og vips et skjermkort fattigere.. Kjøper meg plast-slangeklemmer og en litt mindre slange neste gang.. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) noken her nevnte at du burde bruke slange med kjukkare vegga, det ville vert bra om de passa,men du må huske på at f.eks swiftech sine MCW5000P blokke viss det er det du har so må dei ha 1/2OD slanga.til slangeklemme so burde du eter mi meining bruke slangeklemme som kan skruast igjenn med eit skrujern. det er nok ikkje store sjangsen for at det blir hol i slangen av metall slangeklemme og viss du bruka destilert vatn uten noken fargetilsetning so ville nok ingenting blitt ødelagt uansett men ikkje det at det er noken sjangse du burde ta. Endret 3. juli 2004 av bonebraker Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 ingen som vurderer å bruke rør? har selv kjøpt inn blanke rør på biltema og har bøyd til og montert røret som skal gå fra vanntankt til pumpa.. og eg må sei.. eg glede meg villt te eg sga fortsette Lenke til kommentar
@lf Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Hvordan festet du røret til niplene? Med en slangebit i mellom?? Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 bruk klesklyper jeg vet alt om ghetto løsninger Lenke til kommentar
razer Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 ingen som vurderer å bruke rør? Jo, har akkurat bestilt fra claser'n Lenke til kommentar
klikko Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 bruk klesklyper jeg vet alt om ghetto løsninger ha ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå