sete Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Jeg skal reparere en PSU for en kompis som har vært så uheldig og startet PC'en med 110V istedetfor 230V på sin Chieftec 340W PSU (fra 2002). Er det noen muligheter for å få den til å fungere igjen? Hvor finner jeg eventuelt sikringen? Har tatt noen bilder, så bedøm selv Endret 20. juni 2004 av sete Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 selg han en slik en og ta 700 for jobben. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Bare fordi du ikke har noen venner, og gir faen, betyr ikke det at alle andre føler det sånn. Hakke peiling på det med psuen, måtte bare si det ovenfor. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis du ser på bilde 3 er det gått vamgang i printkoret på en god del plasser, så det kan være mye flere komponenter enn bare sikringen som har gått(om det er noen sikring). Jeg ville anbefalt han å kjøpt ei ny strømforsyning, jeg vil faktisk tro det blir billigere. Lenke til kommentar
sete Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Tusen takk for alle svar Hadde regnet med at strømforsyningen var ødelagt. Trodde at det var automatsikring på den, og lot den stå en god stund uten noen tilkoblinger til strøm, men den var fremdeles like død. Håper at noen kommer flere tips Hvis PSU'en ikke skulle la seg reparere, så har jeg tatt en titt på denne Min kompis trenger nok ikke mer enn 300W, og han har heller ikke så mye penger. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Forton er gode forsyninger det. Den vil nok fungere fint. Hva slags system har han egentlig? Lenke til kommentar
sete Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 AMD XP2000+ MSI KT3 Ultra 512 MB PC2700 DDR 120GB Seagate Barracuda IV ATI Radeon 8500LE 64MB DVD-ROM Noe i den duren Men jeg tror at 300W skal holde i massevis. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hadde jeg kjøpt en PSU nå til dags hadde jeg ALDRI kjøpt 300W. Man burde tenke litt framtidsretta.. Invester noen hundrelapper til og gå for 500W+. Da slipper han å kjøpe ny PSU neste gang han kjøper PC. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Greit å investere i en litt bedre(ikke nødvendig), men det er ikke vits å kjøpe en med 500W+ Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 En kompis var på ett lan, han syntes at pc'n var utrulig varm. En av kompisene mine som kan noe med data har en liten knott bakpå psu som styrer vifta.... (tror dere ser hvor jeg vil....) Han som ikke kunne noe reiste seg plutselig opp, gikk rundt bordet, lente seg over og tok hånda forsiktig mot pc'n. PLUSTELIG! PANG! så smalt det og han flyger bakover.. (dette hendte på e skole på ett lite privat lan. det som var så spennende med dette var at det var forball-cup og over 200 fotballfolk lå og sov på den skola,klokka var halv 4 om natta og skola hadde ett automatisk varslingsanlegg som varslet securitas....) Etter denne hendelsen så tok han bryteren over på 230 volt og starta pc'n, jeg ble forundret over at den startet, men det var nok bare vifta i psu'en... for bakom pcæn så veltet det tykk grå stinkende røyk ut av pc'n. Jeg ville ikke ha turt å bruke en psu som har blitt sprengt, tror ikke sikringene tar av for det støtet. MvH Jakob Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Er ikke første gang det har skjedd Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Du har nok grilla noen kondensatorer og motstander.. kjøp en ny Lenke til kommentar
sete Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Du har nok grilla noen kondensatorer og motstander.. kjøp en ny Det var synd Jeg hadde et ørlite håp om at jeg kunne gjøre noe for å få den til å fungere igjen. Fikk heller ikke til å jumpstarte den (brukte en sikkerthetsnål på kontakt 14 og 15), så jeg må nok bite i det sure eplet og erklære "min pasient" for død snart. Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Om du sammenligner dette med ett vannmagasin.... Om du har ett vannmagasin som kan slippe gjennom 115 liter vann i minuttet (for du stilte inn strømforsyninga på 115 volt) men så er det flom i elva sånn at det kommer 230 liter vann i min. da blir jo demninga å bli ødelagt, og alt vannet som var bakom ville bare fosse igjennom. Det samme er det med strømforsyninga, den ble utsatt for den elektriske stolen og ble lettere sjokka! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Om du sammenligner dette med ett vannmagasin....Om du har ett vannmagasin som kan slippe gjennom 115 liter vann i minuttet (for du stilte inn strømforsyninga på 115 volt) men så er det flom i elva sånn at det kommer 230 liter vann i min. da blir jo demninga å bli ødelagt, og alt vannet som var bakom ville bare fosse igjennom. Det samme er det med strømforsyninga, den ble utsatt for den elektriske stolen og ble lettere sjokka! Den forklaringen likte jeg er du lærer elns? Lenke til kommentar
korny Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 ta heller denne. mindre støy mere watt og biligere Lenke til kommentar
Frodehf Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Vist psu en er ødelagt er det nok halvlederene i den som er ødelagt (transistorer og dioder osv). Er ikkje vitsi og prøve og fikse det... Kjøp heller ein ny Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 ta heller denne. mindre støy mere watt og biligere Den psu'en var virkelig stilig. Den kan jeg gjerne tenke meg å kjøpe til mitt neste kabinett. Jeg har bare p3 kabinett nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå