linser Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Okay gutta,, nå har jeg virkelig problemer!!.. sente for en stund siden inn noen deler(cpu ram og hk. til komplett siden det ikke starta når jeg monterte alt.. fik det igjen for noen dager siden og de sa at alt var ok. Vel da begynner problemene,, brodern har akkurat makent utstyr som jeg har men han har vankjøling. Jeg har trippelsjekka og lest i brukermanualen at alt skal være riktig montert.Tror dere ikke at faenskapen ikke starter nå heller? Joa.... ikke liv i det hele tat.. er det virkelig slik at vapochill pe ikke går sammen med asus p4c800--e deluxe? Den første feilen som slo meg var at det kunne hvere noe feil med hovedkorte .. men ifølge komplett starta det fint. da var det bare rammen det kunne være noe feil med.. og det var helst det jeg trudde da.. siden jeg har leds som sitter på topp av rammen som indikerer at den jobber eller i det minste får strøm... men den er HELT svart!!! ikke liv i det hele tat.... cpu i følge komplett er også ok,, så nå begynner jeg å gå tom for ideer om hva som kan være feil. eller rettere sagt.. Jeg VETTA FAEN!!!!!! Det er fryktelig irriterende siden jeg har nå vært uten maskin i 2 måneder .... her er en liten liste over komponentene.... Asus P4C800-E Deluxe Pentium 4 3,2Ghz 800fsb Hercules 3D Prophet Radeon 9800XT 3 stk Western Digital Caviar 250 gig S-Ata Vapochill Pe Enermax 350 watt Psu Corsair XMS Pro pc3200 512 meg ram Audigy 2 platinum ex Jensen ISDN kort 3Com nettverkskort Plextor PlexWriter 40\12\40a cd brender Pioner dvd-rom Logitec crodless mouse and keyboard .. Okay tror det var det meste.... men nå er jeg open for forslag... den booter ikke opp,, sjer ingenting på sjermen,, alt er svart,,, ser ut som at rammen ikke jobber, og har prøvd med annen ram men til ingen forandring... prøvd forsjellige sloter og,,, kan det hvere at hovedkortet ikke liker at jeg tetter igjen undersiden av cpu med skummplast og kjølepasta? isåfal hvordan sakal jeg ellers hindre frost. det står jo i brukermanualen at jeg skal gjøre det... kom med løsnnger Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Dette skal jeg ikke skryte på meg at jeg kan, men 350w PSU på vapo, 9800 xp, 2x optiske drev, lydkort med int./ext. boks ++++ . Virker litt lite etter hva jeg har lest på andre tråder? EDIT: For morro skyld skjekka jeg med power supply calculator: Den siden anbefalte MIN 525w UTEN vapo! Men som sagt, disse er ikke alltid til å stole på. Endret 23. juni 2004 av Evil Eye Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Ville nok ha prøvd med en psu på 500w eller hvis du ikke har mullighet til det, prøv og skru av vapoen, fest på en vanlig vifte kjøling på cpu, det er nok det som er problemet. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Vapochill med Asus P4C800-e Deluxe funker ikke i 99% av tilfellene. Har en kammerat som hadde akkurat samme problemet å han leste masse på VapoChill forumet å fant der ut av disse komponentene gikk veldig dårlig sammen. Du kan løse problemet ved å kjøre utenom Chillkontrollen, man anbefaler deg å heller prøve å få tak i ett Abit kort istedet Lenke til kommentar
linser Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Vapochill med Asus P4C800-e Deluxe funker ikke i 99% av tilfellene. Har en kammerat som hadde akkurat samme problemet å han leste masse på VapoChill forumet å fant der ut av disse komponentene gikk veldig dårlig sammen. Du kan løse problemet ved å kjøre utenom Chillkontrollen, man anbefaler deg å heller prøve å få tak i ett Abit kort istedet 2390683[/snapback] Ja jeg klar over at det går dårlig ja,,, tengte kansje at det var noen sjenier der ute som kansje hadde funnet en løsning.. Men at det er psu som er problemet er 99%sikkert at det ikke er . da ville jeg iallefall ha håt en feilmelding eller noe,, mens i mitt tillfelle reagerer ikke systemet. så er nokk som jimramse sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå