Radeon9600XT Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Jeg skaffet meg for ikke så lenge siden en helt ny pc, den består av følgende: Asus A7N8X Deluxe-E Athlon XP 2800+ Crucial 1024 RAM Maxtor 200Gb Nec 2500 etc dvd brenner Sapphire radeon 9600XT 256Mb.. Men, nå har jeg brukt den i en måned eller to, også får jeg denne beskjeden gang på gang: System Fail cpu test. Denne lyden hører jeg i skrivende stund... ÆæÆæÆÆh! hva betyr den, hva kan jeg gjøre.. På forhånd takk!!! PS: denne lyden kommer oftere og oftere etterhvert som tiden går.. Argh.. Endret 20. juni 2004 av Radeon9600XT Lenke til kommentar
.V. Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Har et lignende problem selv(samme hk): Etter at jeg satt i en skuffeharddisk i tillegg til den som var der, har pcen begynt å "whine" om "System fail due to cpu overclocking" og "No keyboard installed". Ingenting skjer, den bare fortsetter og boote. Siden det begynte har jeg formatert, tatt ut skuffedisken og byttet psu og OS-disk. Det blir bare verre og verre, nå maser den ca annenhver gang jeg starter pcen. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Kan være så mangt, i allefall som jeg har fått med meg. Hos meg var det ett aller annet med hovedkortet, ikke sikker på hva, men tror det var AGP-bussen som var gåen (hvis det er mulig da..). fikk iallefall ikke noe bilde og den ÆæÆæÆæ lyden. En annen gang var det RAM'en som var gåen. Disse problemene oppstod etter en stund, så jeg tror "mr. statisk elektrisitet" var på besøk Kan godt hende at det er noe annet hos deg, men holder en knapp på statisk-elektrisitet somm har drept enten HK, RAM eller CPU. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 eller blir det for varmt? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 eller blir det for varmt? Blir det ÆæÆæÆæ lyd av det da? Dessuten når han har brukt den i 2mnd så er det usansynlig, men alikevell ikke umulig da. Lenke til kommentar
Radeon9600XT Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg bruker pcen nå... så om det er no som er hærpa tviler jeg på... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Statisk elektrisitet er et rart fenomen, det kan bare komme og gå, som en forkjølelse e.l. Maskinen kan funke i 1mnd, så bli helt på trynet en stund, så kan den funke bra i 1mnd til. Vet ikke helt hvordan dette kan ha seg, men andre vet det sikkert. Lenke til kommentar
Radeon9600XT Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Men, men, nå skjønner jeg ingenting her.. det er fortsatt hun dama som snakker til meg.. oooog, ikke nok med det, så kan maskinen stå på og funke fett i 20 min, også skrur den seg bare av, og nekter å komme på før en time etter... jeg åpner opp prøver å skru den på, og alt som skjer er at viftene skrur seg på, men i det den skal koble seg til harddisken eller hva den nå gjør, så bare skrur den seg av igjen.. venter en stund, og vips så funker den.... Hva har skjedd med den?? Jeg har ikke overklokket den eller noe!! Hvordan skal jeg fikse det? oppdatere bios?? hvordan gjør jeg det i så fall!? pokker.. den fordømte pcen... er lei av den.. først var det sasser viruset, og nå dette.. jeg savner den gode gamle iMacen min.. hvorfor måtte den plutselig bli utdatert? takker for alle svar!! Endret 25. juni 2004 av Radeon9600XT Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Men, men, nå skjønner jeg ingenting her.. det er fortsatt hun dama som snakker til meg.. oooog, ikke nok med det, så kan maskinen stå på og funke fett i 20 min, også skrur den seg bare av, og nekter å komme på før en time etter... jeg åpner opp prøver å skru den på, og alt som skjer er at viftene skrur seg på, men i det den skal koble seg til harddisken eller hva den nå gjør, så bare skrur den seg av igjen.. venter en stund, og vips så funker den.... Hva har skjedd med den?? Jeg har ikke overklokket den eller noe!! Hvordan skal jeg fikse det? oppdatere bios?? hvordan gjør jeg det i så fall!? pokker.. den fordømte pcen... er lei av den.. først var det sasser viruset, og nå dette.. jeg savner den gode gamle iMacen min.. hvorfor måtte den plutselig bli utdatert? takker for alle svar!! Tror du ikke har skikkelig kontakt på CPU,da dette var feil hos en kompis av meg.Samme symtomer som du beskrev. Lenke til kommentar
Radeon9600XT Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 hvordan fikser jeg det? (er total n00b på pcer.. fotball er en annen melon) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hvis du har klart å bygge PCen din selv, er du jo ikke totalt noob. Koble fra all strøm, fjern prosessorkjøler, løft den spaken på prosessorsokkelen, løft opp CPU, slepp den ned i hullene igjen, og monter på kjøleren. Hvis det var dårlig kontakt med CPU da, kan hende den ikke sitter godt nok nedi. Ellers kan du jo prøve deg på å sende tilbake HK og få nytt på garanti. Lenke til kommentar
Radeon9600XT Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 hehe... har bygd den selv ja.. menmen.. får prøve det da! men jeg får vel ikke det her på garantien vel? eller? hadde vært genialt hvis jeg gjorde det, fikk et nytt HK, og alt var i glitrende stand.. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 hehe... har bygd den selv ja.. menmen.. får prøve det da! men jeg får vel ikke det her på garantien vel? eller? hadde vært genialt hvis jeg gjorde det, fikk et nytt HK, og alt var i glitrende stand.. Ikke alltid at selvgjort er velgjort,men du får sjekka hovedkortet hvis de er seriøse da,som de fleste er da. Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Har Asus A7N8X Deluxe Amd xp2800+ og har nesten samme prob jeg f[r denne dritt meldingen heletiden System failed memory test er det noe prob med asus hk'ene???? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) ÆæÆæÆæÆæ er en alarm som betyr at CPU eller chipsettet er for varmt. Gå inn i BIOS-en og sjekk når den er stilt inn på at alarmen skal gå (er på Health tror jeg). Installer Hmonitor og sjekk at temperaturen ikke er kritisk (du kan også sjekke det i BIOS-en). Sjekk temperaturen når du stress tester med Prime95 også. Temperaturen er det første man egentlig sjekker når en PC man har satt sammen starter. Endret 26. juni 2004 av chrml Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Btw, Sasser viruset er piece of cake. Det er bare å stenge alle inkommende porter i XP firewallen, skrive "shutdown -a" i kjør hver gang den prøver å slå seg av, kjøre Norton's Sasser removal tool, og installere Microsoft's lsass patch (trodde alle visste at man bør ha installert ALLE sikkerhetsoppdateringene fra Windows Update). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå