Gå til innhold

sette navn på bilder..?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kjøpt meg et Nikon Coolpix 3200 kamera, og lurer kun på en ting.

Når jeg nå tar bilder, så blir bildene kalt DSCN0128(feks). Jeg lurer på om det er mulig for meg og endre på dette, slik at bildene bli kalt feks: Spania2004-0128(feks)? Dette ville vært praktisk og det ville gjort så det var lettere for meg og orientere meg :yes:

Mvh Petter

Edit: skriveleif

Endret av Sealine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et Nikon Coolpix 3100, der fulgte det med det program som heter nikon View. her ligger blant annet denn funksjonen inne. Når jeg kobler til kamera starter dette programmet automatisk. Her er det er lett sak og endre navn på bilde osv. :thumbup:

Marius

Lenke til kommentar
Har selv et Nikon Coolpix 3100, der fulgte det med det program som heter nikon View. her ligger blant annet denn funksjonen inne. Når jeg kobler til kamera starter dette programmet automatisk. Her er det er lett sak og endre navn på bilde osv. :thumbup:

Marius

ok! skal sjekke om jeg fikk med det programmet! hvis ikke var jo metoden til fjatle enkel og grei da! tusen takk... =)

Mvh Petter

Lenke til kommentar

Jeg har også Nikon 3200, men jeg bruker ingen annen programvare enn win XP. Når jeg plugger i kameraet og skrur det på, kommer det opp en boks med flere alternativer og jeg velger "dowload pictures from digital camera". Da starter XP opp en slags wizard hvor jeg kan skrive inn hva jeg vil kalle bildene før jeg lagrer dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...