Gå til innhold

Soundstorm / nForce2 - lyden kommer feil

Anbefalte innlegg

Har et Abit NF7s v2 med integrert nVidia Soundstorm lydkort. Har koplet alt rett, men senterkanalen kommer i venstre bak-kanal og venstre bakkanal i senter. Høyre bak-kanal kommer ingen steder.

Alt fungerte når jeg brukte mitt M-Audio Revolution -lydkort så høyttalerne fungerer som de skal. Det virker som "mappingen" av de forskjellige utgangene på det innebygde lydkortet ikke stemmer med fargekodingen?

Noen andre som har hatt samme problem og kanskje funnet ut hvordan å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

?

Jeg har da koplet og prøvd, sjekket software oppdatert drivere..

Kanskje hvis det var vanskelig å forstå så jeg kan prøve å omformulere meg på en enklere måte:

Når jeg kopler høyttalerne mine korrekt til datamaskinen så kommer ikke lyden i korrekt kanal.

L : OK

R : OK

C : LS

LS : C

RS : IKKE LYD

SUB: OK

..og da kopler jeg rosa på rosa, grønn på grønn og svart på svart.

--

Det jeg lurer på er om noen har en fix eller info på hvorfor dette ikke virker som det skal.

Lenke til kommentar

Har et lignende problem,bassen og venstre bak høytalere har byttet signal,altså får jeg bass i Venstre bak og Venstrebak i bassen, Jeg er sikker på at de er koblet rett og at høytalerne er i orden,problemet oppstå av seg selv,ikke sikker når men det funket før.

Edit:Fant ut av problemet,det var feil på fargekontaktene som jeg ble tipset om og,jeg hadde koblet noe feil bakpå subben (Gul ledning i hvit plugg og vica verca)

Takk for hjelpen,det viser seg at pga feil på kontaktene så har de vært koblet feil siden ejg kjøpte dem (3-4 uker),nå er de endelig koblet ret og jeg får ikke hodepine av og høre på dem. :):p

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Koble om Sub/center og Rear L og R (den svarte inn på den orange utgangen og den orange i den svarte utgangen bak på hovedkortet).

Er feil fargekode på flere høytalere.

Kjør nvmixer og sjekk hvor lyden kommer når du går gjennom speaker setup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...