Gå til innhold

Vits å bruke nesten 3000,- kr på ram?

Anbefalte innlegg

Skal kanskje kjøpe meg ny ram, jeg lurer på om Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB er en bra ram? Skal den ikke klare garantert 2-2-2-XX på 200 Mhz?

Er den fremtidsrettet? Lite vits å bruke nesten 3000kr på en brikke som ikke holder når de nye systemene kommer!

Jeg har NF7-S V2, hvordan vil den rammen oppføre seg sammen med det kortet?

Direkte link til minnet!

Vil jeg merke noe ytelse forskjell i f.eks far cry? Har "bare" 512 Mb ram fra føre av. Jeg har hørt at det spillet krever masse minne.

Jeg har PC 9800 Pro.

Hvis jeg kjøer nye rambrikker så kommer jeg til å selge de andre til en kamerat

Takker får alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en bra minnebrikke ja, men husk at du bør helst ikke blande sammen forskjellige RAM brikker fra forskjellige produsenter, men det funker fint.

Du merker nok forskjell i Farcry fra 512MB til 1024MB, ja!

Men minnebrikken er dyr da, kanskje satse på noe litt lavere? Man må ikke ha XL versjonen.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Det er en bra minnebrikke ja, men husk at du bør helst ikke blande sammen forskjellige RAM brikker fra forskjellige produsenter, men det funker fint.

Du merker nok forskjell i Farcry fra 512MB til 1024MB, ja!

Men minnebrikken er dyr da, kanskje satse på noe litt lavere? Man må ikke ha XL versjonen.

Jeg mente at jeg skulle selge den ram brikken jeg har nå og kjøpe nye!

Jeg har XP-M 2400+ 35W så jeg skal klokke!

Endret av petter'n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ville ikke tro at det er så voldsomt mye å hente på å kjøpe disse istedet for disse. Om den 1000-lappen i forskjell viser seg i ytelse, tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
hva med et par KingstoN HyperX pc3000 med bh-5 chipper. lave timings og bra klokkemyluigheter...

Jo, hvis du får tak i dem. Databutikken har i sortimentet sitt, bare å prøve å bestille der. Vet dog ikke om de får inn flere, men leveringsdato er angitt til i morgen.

Edit: Ja, du kommer definitivt til å merke forskjell i FarCry, men pga mengden, ikke hastigheten. FarCry gikk myye smoothere hos meg med P4 2.53 og 1024 MB 100 MHz 2,5-3-3-7 enn P4 2.53 @ 2.93 og 512 MB 200 MHz 2-2-2-5.

(Grunnen til den elendige hastigheten på minnet var at det gamle hovedkortet ikke likte de nye RAMbrikkene mine)

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Jeg brukte 3300 kr på 2x512mb Corsair TwinXMS3200 brikker for 14 mnd siden, og jkeg andgrer ikke...de er dritbra den dag i dag, så det kommer ann på om du sikkter på en pc som skal vare noen år, og om du spiller mye som krever god rask minne. Du får det du betaler for rett og slett....sjekk også etter gode tilbud så finner du sikkert den rette til slutt og bestemmer deg om du skal gå for dyr eller billig ;-)

Lenke til kommentar

Så i hele tatt å VURDERE noe sånt som dette er bortkastet bruk av hjernekapasitet eller?

Jeg skjønner nemlig ikke helt pointet i å bruke 3000kr eller mer på RAM, overklokkingsmuligheter eller ei. Er det bare jeg som ikke har forstått det helt eller?

Lenke til kommentar
Så i hele tatt å VURDERE noe sånt som dette er bortkastet bruk av hjernekapasitet eller?

Jeg skjønner nemlig ikke helt pointet i å bruke 3000kr eller mer på RAM, overklokkingsmuligheter eller ei. Er det bare jeg som ikke har forstått det helt eller?

TwinMOS er vel ikke akkurat kjent til å være så veldig kompantibel med amd64! Det er bedre å bruke litt mere på ram som er kompantibel med amd64 enn å kjøpe noe billig å legge dem på hylla pga de ikke funker? Men seff kan man returnere dem da.

Lenke til kommentar

TwinMOS er vel ikke akkurat kjent til å være så veldig kompantibel med amd64!

Det er bare på VIA chipsettet det er sånn....

Enig med Naits, skjønner ikke vitsen med så sykt dyr RAM, de twinmos brikkene der ser jo bra ut de.,..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
TwinMOS er vel ikke akkurat kjent til å være så veldig kompantibel med amd64!

Sant det, men så er det heller ikke AMD 64 prosessorene som skal bestemme prisene på ram heller. TwinMos funker glimrende på Socket A og Socket 478.

Lenke til kommentar

Just for the record, så anbefaler til og med komplett twinmos ram i "ferdig pakken deres" for Athlon 64 systemer. (http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10002)

Hadde jeg måtte betale dobbel pris for minne til et Athlon 64 system, så hadde jeg heller valgt en Intel prosessor. Og brukt pengene heller på en raptor disk, bedre grafikkort for de 1500 kr. Mye bedre resultat i real life, enn å overklokke cpu'en og minne. Dersom en har middels hd og grafikkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...