Gå til innhold

PC'n vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Når jeg trykker på power knappen foran på kabinettet skjer det ingenting, nada aktivitet inne i kabinettet. Men hvis jeg slår av og på bryteren bak kabinettet begynner 'noe' på hk å tikke, sånn holder det på i ca fem minutter og så begynner plutselig viftene å gå. Det eneste som er skrudd på er power bryteren bak på kabinettet, jeg har ikke rørt noe annet.

I tillegg blinker begge lysene foran på kabinettet, og også de fire lysene på D-Bracket, USB. I HK boka står det følgende forklaring på lyskombinasjonen:

Memory detection test

- Testing onboard memory size. The D-LED will hang if the memory module is damaged or not installed properly.

Hvis jeg skrur på høytalerne hører jeg en fin 'tapp-tapp-tapp' lyd, 2-3 'tapper' i sekundet.

Er det noen som har peiling på hva som er galt? Strømforsyning, minne, hovedkortet? Noe annet som kan ha skjært seg?

Om det skulle være til hjelp har jeg et Intel 845E HK. Problemene begynte etter at min far røska ut kontakten under noe som kanskje kunne være tordenvær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser ut som minnet ikkje er sett inni rett...prøv og ta ut minnet og sett det inni at...sjå om det virker da...

Har prøvd det, opptil flere ganger. Har også sjekka hver eneste kabel og ledning til hk, hd, cdrom, etc. Var en tur inne i PSU også.

Lenke til kommentar
Det ser ut som minnet ikkje er sett inni rett...prøv og ta ut minnet og sett det inni at...sjå om det virker da...

Har prøvd det, opptil flere ganger. Har også sjekka hver eneste kabel og ledning til hk, hd, cdrom, etc. Var en tur inne i PSU også.

Har du skjekka cpuen da?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å sette cpu inn på nytt, ingen reaksjon. Prøvde også med en annen rambrikke, heller ingen reaksjon. Forhåpentligvis er det en kortslutning et eller annet sted i PSU, i værste fall er det hk eller cpu. Men jeg vil tro det går på garanti? PC'n er ikke eldre enn to år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...