Gå til innhold

sapphire 9800 pro

termi.-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det samme. Jeg har 2x 80mm vifter foran harddiskene som suger luft inn, og 2x 120mm vifter i sidedøren som suger luften ut. Jeg har OC'a CPU fra 1.8Ghz til 2.2Ggz, og nå er det skjermkortet sin tur. CPU'n holder en ca 50 grader i varmen.

EDIT: Jeg lurer også på hvilke drivere som gir best ytelse. Jeg har brukt GeForce i alle år, dette er mitt første Radeon kort, så jeg har ikke mye peiling :)

Endret av DemoNsouL
Lenke til kommentar

raske "regler" (selv om det er sagt fra før)

- klokk opp litt og litt, scan med AtiTool for å se etter Artifacts eller kjør 3dmark og se etter "ting som ikke skal være der" :) når du da ser artifacts, klokker du litt tilbake, slik at du får et klart bilde :)

- hvor langt du kommer kan INGEN vite.. det er alt for mange faktorer som spiller inn. slik som: produsent av kortet, specs/rev av kortet, strømforsyning, stabile spenninger, temp på rommet, åssen kabinett, flow i kabinettet, hva annet produserer varme.. osv osv.. the list goes on and on...

og til slutt.. du skal klokke LANGT for at kortet skal ta skade av det, så klokk i vei ;)

Lenke til kommentar

ATItool er ikke alltid til å stole på. Med mitt forrige 9600pro kort, så fant den for lave clocks. Og med mitt nye 9800pro kort, så fant den alt for høye.

Å bruke atitool som et utgangspunkt er bra, men ikke stol for blindt på det.

Jeg ville anbefalt å kjøre nature og pixel shader 2.0 testene i 3dmark03 for å sjekke etter artifacts selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...