termi.- Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 lurer på hvor mye jeg kan overklokke dette kortet med orginal kjøling..har 3 kabinettvifter Lenke til kommentar
DemoNsouL Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Jeg lurer på det samme. Jeg har 2x 80mm vifter foran harddiskene som suger luft inn, og 2x 120mm vifter i sidedøren som suger luften ut. Jeg har OC'a CPU fra 1.8Ghz til 2.2Ggz, og nå er det skjermkortet sin tur. CPU'n holder en ca 50 grader i varmen. EDIT: Jeg lurer også på hvilke drivere som gir best ytelse. Jeg har brukt GeForce i alle år, dette er mitt første Radeon kort, så jeg har ikke mye peiling Endret 26. juni 2004 av DemoNsouL Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Bare å prøve dere fram til dere enten får artifacts eller at PC'en Rebboter seg. Hvis den gjør det så klokker du den litt ned til da den er mest stabil. Prøv dere fram med 1-5Mhz om gangen. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 raske "regler" (selv om det er sagt fra før) - klokk opp litt og litt, scan med AtiTool for å se etter Artifacts eller kjør 3dmark og se etter "ting som ikke skal være der" når du da ser artifacts, klokker du litt tilbake, slik at du får et klart bilde - hvor langt du kommer kan INGEN vite.. det er alt for mange faktorer som spiller inn. slik som: produsent av kortet, specs/rev av kortet, strømforsyning, stabile spenninger, temp på rommet, åssen kabinett, flow i kabinettet, hva annet produserer varme.. osv osv.. the list goes on and on... og til slutt.. du skal klokke LANGT for at kortet skal ta skade av det, så klokk i vei Lenke til kommentar
BadLoser Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 ATItool er ikke alltid til å stole på. Med mitt forrige 9600pro kort, så fant den for lave clocks. Og med mitt nye 9800pro kort, så fant den alt for høye. Å bruke atitool som et utgangspunkt er bra, men ikke stol for blindt på det. Jeg ville anbefalt å kjøre nature og pixel shader 2.0 testene i 3dmark03 for å sjekke etter artifacts selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå