Gå til innhold

Kjøpe låst mobil - bruke annet SIM-kort?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Skal kjøpe meg 7610 til uka, men jeg syntes 6000,- er litt for mye for en mobil, så jeg skal kjøpe med abbonement. Men problemet er at mitt SIM-kort er låst enda, så jeg kan ikke viderføre (selv om jeg kjøpte det i påska i fjor :wow: )

Men så har vi en del SIM-kort som ligger hjemme å samler støv da...

 

Så det jeg lurte å om jeg kan viderføre en gammelt SIM-kort, så mobilen blir billigere, så bruke mitt SIM-kort igjen? Eller må jeg bruke det andre, gamle SIM-kortet?

(Syntes dette hørtes ganske kriminelt ut jeg, men va tror/vet dere?)

 

Takk for raske svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså.

 

En binding/videreføring gjelder IKKE simkort, men telefonnr! Så om du har gamle simkort liggende å sløve, så må de ha et nr som fremdeles er aktivt tilknyttet de. Nummerene må også være registrert i ditt navn, ellers så må de de er registrert i være med å undertegne for oppgradering.

 

I tillegg, så må mobilnr oppgraders til et abo med månedspris, ca 120-130 i måneden.

 

Det enkleste du gjør, er å opprette et nytt nr i butikken, så slipper du å lete etter aktive simkort, og få med folk til å underskrive på oppgradering.

 

Telefonen koster forresten 5000,- på elkjøp og på nettet.

 

EDIT: For å svare på spørsmålet ditt, så ja, du kan bruke alle simkort i mobiler. Bindingstid er ikke avhengig av mobil, men av telefonnr. Så kjøper du en 7610 og får den billigere fordi du binder opp et abo, så kan du sette inn en pølsebit om du vil, det har ingen betydning ;).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Altså.

 

En binding/videreføring gjelder IKKE simkort, men telefonnr! Så om du har gamle simkort liggende å sløve, så må de ha et nr som fremdeles er aktivt tilknyttet de. Nummerene må også være registrert i ditt navn, ellers så må de de er registrert i være med å undertegne for oppgradering.

 

I tillegg, så må mobilnr oppgraders til et abo med månedspris, ca 120-130 i måneden.

 

Det enkleste du gjør, er å opprette et nytt nr i butikken, så slipper du å lete etter aktive simkort, og få med folk til å underskrive på oppgradering.

 

Telefonen koster forresten 5000,- på elkjøp og på nettet.

 

EDIT: For å svare på spørsmålet ditt, så ja, du kan bruke alle simkort i mobiler. Bindingstid er ikke avhengig av mobil, men av telefonnr. Så kjøper du en 7610 og får den billigere fordi du binder opp et abo, så kan du sette inn en pølsebit om du vil, det har ingen betydning ;).

Det der var vel egentlig ganske godt forklart, men jeg tror forkjølelse gjør at hodet mitt er tjukkere enn vanlig. Derfor:

 

La oss si jeg kjøper en SE T630 med binding til Tele 2s Pluss-abonnement i tolv måneder.

 

Kan jeg da, når jeg kommer hjem, ta ut SIM-kortet fra min gamle mobil - et SIM-kort som er knyttet til et kontantkortabonnement fra en helt annen leverandør - og bruke det i min nye T630? :hmm:

Lenke til kommentar

Det er vel bare å sjekke litt rundt på nett, så bør man vel kunne klare å finne 7610 til en grei pris u/abonnement...?

 

Vet ikke hvor mye den koster med binding, men det er kjipt å betale på 2 abonnement bare fordi man vil ha mobilen litt billigere der og da.

 

(min mening)

Lenke til kommentar

Synes 6000 kr for en 7610 er litt mye... Du får den en 1000 lapp billigere på www.komplett.no, oslo telecom osv.... Gjør research før du skal kjøpe mobil, fordi du kan neppe har lett mye... 6000 kr for 7610 er jo blodpris. Hvor var det du fant det hen?

Lenke til kommentar
Det er vel bare å sjekke litt rundt på nett, så bør man vel kunne klare å finne 7610 til en grei pris u/abonnement...?

 

Vet ikke hvor mye den koster med binding, men det er kjipt å betale på 2 abonnement bare fordi man vil ha mobilen litt billigere der og da.

 

(min mening)

Ser ikke helt resonnementet ditt i tråden, og ihvertfall ikke den i signaturen.

 

Du får telefonen til 2999,- flere steder med la oss si Netcom Active talk.

 

2999,- + (12x129) = 4547,- Altså ca 200 - 300 mindre enn telefonen koster hos en webshop (ink frakt).

 

 

For ikke å snakke om med easytalk: 3499,- + (49x12) = 4087,-

 

Da kan du hele aboperioden bruke telefonen med hvilket simkort du vil, gjerne chesskontant om du sender mye sms/msm feks.

 

 

 

Retorisk spørsmål: Er det en ulempe eller fordel å betale mindre for en telefon enn mer.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...