Hotvedt Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) ### Topic redigert av moderator ### okey... som overskriften sier, har jeg en haug med spørsmål.. (håper da seff på noen svar ) 1: hvor får jeg kjøpt sotningsfilm? (av omtrent samme type/farge som chieftech'n på bit-tech) 2: holder det med plexi med 1mm tykkelse? (skal dekke hele den ene siden på chieftech big-tower) var på ikea for en stund siden og kjøpte en ramme med noe plexi lingnende greier som var på hvertfall 1-2mm tykkelse.. (49spenn )(evnt. hva tar glassmesteren for det samme? pleier de å ha noen reste i denne størelse?) 3: har kjøpt nøkkelstrømbryter til pc'n, er det samme hvem som går på +/- siden det er det samme vilken vei du kobler powerknappen på hk? 4: hvis jeg kjøper "møbelhjul" til chieftech'n, vil det sa holde seg "stabilt"? (ikke det at jeg skal røre på det hele tiden , men vil tyngdekraften holde det på plass?) 5: jeg driver å pusser ned chieftech'n mihn,(120 og 240 våtpapir) og lurer på om jeg burde bruke klarlakk etterpå da? (vil helst ha så lite riper som mulig) 6: på bit-tech, lagde de en photoshop modell over hvordan det ville sett ut med chromma rør, noen som vet hvor jeg får kjøpt rør i samme "farge" som chieftech'n etter at dete r pussa ned?(er seff klar med pussepapir `) 7: noen som har ca aning på hva glassmesteren tar for å skjære ut en akkurat bit? (som sikkert ikke tar mer en 2 min) vet at dette var mange spørsmål, men håper at de ikke var for vanskelige.. Endret 20. juni 2004 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
oycob Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) 1: tror kanskje glassmestere har det, men uansett anbefaler jeg deg å dra til glassmester og kjøpe sota plexi - koster ikke så mye mer enn vanlig! 2: jo tykkere jo stivere... 1mm blir kanskje litt spinkelt hvis du skal dekke HELE sida med det, men det burde holde så lenge du har metallramme rundt... anbefaler dog litt tykkere. 3: + og - på strømbryteren er samme, den skal jo bare slutte kretsen... vet ikke hvor du får tak i nøkkelstrømbryter though =\ 4: kjøp med brems? 5: klarlakk blir helt klart finest, men for å hindre riper er det poleringa som gjelder (voksen beskytter ) 6: samme farge? Du får kromma rør hos rørleggere etc, de brukes på våtrom tror jeg. Biltema har også noen fine! 7: riis bilglass her i byen skjærer til bitene gratis for meg når jeg kjøper glass der, tror dette er vanlig Endret 20. juni 2004 av oycob Lenke til kommentar
kverna Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 1. På biltema, torsovd + maange andre steder.. bare spørre det. 2. 1mm synes jeg personlig er litt lite men det går nok greit hvis du er forsiktig! 3. vil tro det 4. det vil nok stå i ro hvis det er det du mener. bare underlaget er i vater! 5. no comment 6. rørlegger ? 7. spørs om hvor stor biten er, kan jo hende han kan skjære fra en kapp bit, da blir det mye billigere.. 7. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 oycob - nøkkelstrømbryter får du kjøpt på biltema polere jah... helt nabbish på det området.. (vet at du skal kline på no greier å tørke det etterpå.. noen som har en "poleringsguide"?? ) plexiplata(foran) skal dekke alle diskett/cd rom brønnene på et chieftech big bortsett fra 3... det er det jeg håper å fa kappa til... seff hadde jeg tenkt til å kjøpe hjul med brems, men lurer på om den ikke vil "tippe"?? skal bare ha dvd, brenner og viftestyring, så den blir jo ikke så tung på toppen da.. (får håpe det går plexien på siden skal dekke "hele" siden.. (skal seff ha metallkant, men den skal være så langt ut at håndtaket forsvinner..) så alle mener at jeg burde ha mer en 1-2 mm i sidedøren.. hmm... får vel skaffe det da.. Lenke til kommentar
oycob Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 ang. polering, kjøp en flaske med voks elns og så gjør du det som står bakpå flaska... finn en bilbutikk elns (noe ala mekonomen som jeg bruker) kabinettet vil jo få litt lettere for å tippe med hjul, siden det kommer høyere opp, men tviler på at det blir no problem med chieftec som er så tung. Måtte være om du fikk veldig mye vekt høyt oppe i det, og veldig lite nederst. I verste fall får du legge lodd nederst da vettu Du bør ha mer enn 1-2mm plexi hvis den skal dekke så mye som du beskriver. Stål er mye stivere enn plexi Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) 5. For grovt, du vil få riper. Bruk Min. 400 Endret 27. juni 2004 av Evil Eye Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 1. Som sagt så finnes det på Biltema og andre forhandlere som selger bildeler. Ikke kjøpt sotet plexi, med mindre du vil ha den effekten. Det er IKKE samme greia. 2. 1mm plexi!.. Hmm, og jeg som syntes 3mm var tynt. Ville ikke ha kjøpt så tynn plexi. Altså, det går sikkert bra, helt til du med uhell sparker/slår/lener osv deg mot ruta. Du kan være banna bein på at den knekker spesielt om det er et stort areal! 4. Hvis gulvet er plant, så vil den ikke akkurat kjøre avgårde hvis det var det du lurte på 5. Med mindre du vil ha en børstet effekt så må du nok opp et par hakk. Minst 600, ellers så får du dype riper, og ikke bare børstet look. Klarlakk, yes indeed. Kjør på en runde med autosol først så før du tar klarlakk så får du det litt mer shiny. 7. Hvis du ikke kjenner glassmesteren så bruker de å ta et par kroner for å skjære ut. Når de skjærer ut så bruker de neppe kappbiter, og det er det som er billigst. Spørs jo helt fra person til person, men billig er det neppe. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 4: kjøp med brems? Tenkte jeg også... Eller du kan mekke (eller kjøpe hvis du finner det) sånne klosser/kiler slik at den ikke triller, hvi du merker at den triller samme vei hele tiden. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 syntes bare dette måtte være med: 8.RAM ramme i ubehandlet massivt tre med plexiglass. B50 H70. kr 39 har sånne selv, de 1mm tykke Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) skjønte ikkeno av hva du mente...RAM kasse?? Bamsefar - hehe nei... mente ikke om den rulla av gårde, men om den vil tippe til sidene av vekten i toppen.. (håper at vektean av 6disker vil holde den nede..) men hvis jeg skal lakke fronten, burde jeg har klarlakk etter den vanlige lakken da?? (mener ikke for det visuelle, men for at det ikke skal slites ut lissom..) til de som lurer... det er mange popnagler i et chieftech! (har byttet ut nesten alle nuh.. lakkering+_ammaZ_+chieftech= alt for mye jobb) edit: tok meg den friheten å endre topic(satt av moderator) spørsmål om en del chasemod ting til casemod ting.. Endret 20. juni 2004 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 skjønte ikkeno av hva du mente...RAM kasse?? det er sitat fra ikea katalogen, der har alle møbler navn vettu IVAR benk, BILLI hulle, RAM ramme Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hvis du skal lakke fronten som er plast og vil at det skal holde litt, så legg på Plast primer/grunning. dette er vanligvis der men skjønner at du har gjort noe mer en å bare matte den. Skal du lakke med sprayboks og ikke er så nøye med fargekode, så hadde jeg funnet en farge jeg likte og brukt blank lakk. Men det er bare meg da. Husk alltid å bruke samme lakk fabrikant på grunning/base(farge)/klarlakk ellers kan det reagere(du vet det sikkert men nevner det for ordens skyld). Er du ferdig så si ifra hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Har pusset ned kabinettet med 12o og 240 våtpapir, og dette har funket helt fett hel til nå, da jeg pluttselig har funnet at at chieftechen har begynt å ruste... har ikke mekka ferdig sidedøra enda, så no plexi har jeg ikke fått skjert til ellerno... men jeg har en noenlunde ny front da, som jeg er veldig fornøyd med... alle brønndeklser err byttet ut med en hel plexiplate, som jeg har montert inn nye brytere til neonlysa i... *prøve å finne kameraet* fått meg cool drive 4 dah, den funker supert til mitt bruk! (bytta bort rheobusen til en kamerat med 3 delta vifter.. ) edit: ikke prøv å ta bilder med en gang du har stått opp... ender med herpa kamera.. (mista det i bakken... batteri dekslet flytta seg, skjermen ble skjeiv, osv osv ) Endret 27. juni 2004 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Kjipt med kamra da. Gleder meg til å se hvordan det blir med plexi istedenfor brønndeksler. Kjapp deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå