ScorpioN Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Jeg har et EKSTREMT irriterende problem med PC-en. Den har det med og fryse seg fullstendig av og til. Det kan skje etter 5 minutter eller 2 dager. Jeg har faktisk hadde en hengefri pc i opp til 1 uke, men thats it. Det som skjer er at PC-en bare fryser helt når jeg gjør normale ting som f.eks. surfer og spiller cs. Bildter fryser og all lyd som var i tidspunktet det hang seg henger seg opp. Eneste utvei er restartknapp. Jeg har prøvd følgende: -Bytte skjerkortdrivere utallig ganger -Lagt inn nyeste VIA 4-1 -Nyeste lydkort drivere -Kjøpt ny vifte -Kjøpt nytt psu 340w -Kjøpt ny DDR ram -Kjøpt nytt hovedkort -Kjøpt nytt skjermkort -Prøvd annen CPU -Formatert xxx antall ganger og instalert win2k og xp Jeg har følgende pc nå: -MSI KT3 Ultra -AMD athlon 1.4ghz -Geforce 2 TI -Apacer PC2700 DDR330mhz -Seagate 6.4 gb hd -Western Digital 20gb hd -Chieftec 340w psu -Win Xp Noen som har ideer som jeg ikke har prøvd ?? tror jeg har posta dette 3-4 ganger, men ingen ting av det som har blitt forslått har hjulpet. Noen snakka om IRQ conflicter men jeg kunne ikke finne noen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Varme ? ka e tempen på cpu ? system ? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 sjekket om rambrikker er i orden? [ Denne Melding var redigert av: Dimm på 2002-04-17 16:07 ] Lenke til kommentar
Turboneger Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Første jeg også tenkte var RAM-brikkene. Det kan være feil på alle sammen, veit du :smile: kan ... ahh, herregud - den lista over ting du har prøvd dekker det aller, aller meste de fleste her i forumet kan komme på, tror jeg. Ville tippe RAM eller føkka hovedkort. Evt en eller anna absurd konflikt i hardwaren. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Du har jo prøvd det aller meste, men har du prøvd å nappe ut småting som nettverkskort o.l.? Har du prøvd å kjøre med en disk av gangen (vel, lite sannsynlig at det er problemet, men er vel verdt et forsøk, siden du har to disker uansett) Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Anbefaler sterkt å prøve med konservative innstillinger for minnet i BIOS. F.eks. sett: - CAS latency til 2.5 - Row precharge time til 3T - RAS pulse width til 6T - RAS to CAS delay til 3T og skru samtidig av "bank interleave", "SDRAM 1T command" og "Fast command". Spesielt har jeg opplevd at innstillingen "SDRAM 1T command" satt til enabled har ført til samme problem som du beskriver (totalt frys og lyden henger). Hvis du da har disse innstillingene i BIOS. Ellers kan du prøve å laste inn "setup default" e.l. Lenke til kommentar
Senit.com Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Pass på at RAM brikkene er like og at hovedkortet tar brikkene som du har. Mange Hovedkort er "kresne"! De fleste maskiner er det Oprativsystemet som det er noe gærnt med. Prøv en helt ny versjon av et Opprativssystem....kan hjelpe. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Har hatt et lignende problem, det var da på grunn av kabinettet, faktisk. I overgangen på-knapp - ...emm.. selve maskina, eller no sånt, så var en av de strømledende "tappene" noe bøyd så det var dårlig kontakt, og dette førte til at hele drite frøys. Etter at jeg fikk vippa denne på plass løste det seg.. beklager manglende tekniske termer... Lenke til kommentar
Bruners Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Problemet sier seg selv.. kjøp Intel Pentium 4N :smile: Mye bedre.. Da slipper man alt det tullet Dette blir det vell mye diskusjon av tenker jeg :smile: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 nytt hovedkort, psu, skjermkort, ram: Det er jo en helt ny pc :smile: Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 16:48, Bruners skrev:Problemet sier seg selv.. kjøp Intel Pentium 4N:smile: Mye bedre..Da slipper man alt det tulletDette blir det vell mye diskusjon av tenker jeg :smile: Jeg er AMD fan blant mange andre på dette forumet, sier ikke mer om det :smile: - Men vet at VIA har mye driver kluss, ettersom jeg forstår er det mange som har masse problemer, mens andre igjen alltid har hatt det perfekte system. Hva er egentlig den riktigeste måten å installere de VIA 4/1 driverne ? AMD lager gode cpuer(det gjør også Intel :smile: ), VIA lager gode og raske brikkesett men dessverre endel driverkluss, SIS lager veldig gode drivere ettersom jeg har erfart men bare at deres brikkesett er noe tregere, NForce vet jeg heller lite om,... Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 >Hei har hatt samme problemet for en tid tilbake, mitt problem var konflikt med IRQ adressene. sjekk dette og se om det er noen konflikt Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Før hadde jeg Asus Kt133-C hovedkort og SDRAM og nå har jeg MSI KT3-ULtra med DDR ram..altså helt ny pc..så jeg tviler på at det er noe med rammen. De innstillingene som ble foreslått tror jeg neppe funker ettersom det først stod på vanlig og så skrudde jeg de opp slik at den var raskere, men hang seg likevell. Knappen er det neppe..ettersom jeg har kjøpt helt ny kasse. jeg har også prøvd og ta ut isdn, nettverk og lydkort og bare ha i skjermkort, men dette hadde ikke noe og si. CpU temp er fra 40-50grader og dette er ikke for mye enten du tror det eller ei. AMD låver gjo stabil cpu på 70grader. Hvordan sjekker jeg om det er irq konslikter ? selv om jeg tviler på dette også etter at jeg kjøpte nytt hk, skjermkort osv Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 btw...den ene seagate 6.4gb hddn min er meget gammel...er det mulig at den fryser PC-en bare den er i ? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Det er jo verdt et forsøk i alle fall. Ta ut segate disken og se hvor lenge maskina funker uten å henge seg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 jeg har nevnt dette mange ganger før, men jeg nevner det igjen. Control Panel -> administrative tools -> event viewer -> system (evt. applications). Se hvilke meldinger som kom rundt det tidspunktet maskinen klikket. Det er verdt et forsøk... Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Kan det være pga. at cpu'en din blir for varm? Hva er cpu-temp'en din? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 15:05, ScorpioN skrev:Jeg har et EKSTREMT irriterende problem med PC-en. Den har det med og fryse seg fullstendig av og til. Det kan skje etter 5 minutter eller 2 dager. Jeg har faktisk hadde en hengefri pc i opp til 1 uke, men thats it. Det som skjer er at PC-en bare fryser helt når jeg gjør normale ting som f.eks. surfer og spiller cs. Bildter fryser og all lyd som var i tidspunktet det hang seg henger seg opp. Eneste utvei er restartknapp.Jeg har prøvd følgende:-Bytte skjerkortdrivere utallig ganger-Lagt inn nyeste VIA 4-1 -Nyeste lydkort drivere-Kjøpt ny vifte-Kjøpt nytt psu 340w-Kjøpt ny DDR ram-Kjøpt nytt hovedkort-Kjøpt nytt skjermkort-Prøvd annen CPU-Formatert xxx antall ganger og instalert win2k og xpJeg har følgende pc nå:-MSI KT3 Ultra-AMD athlon 1.4ghz-Geforce 2 TI-Apacer PC2700 DDR330mhz-Seagate 6.4 gb hd-Western Digital 20gb hd-Chieftec 340w psu-Win XpNoen som har ideer som jeg ikke har prøvd ?? tror jeg har posta dette 3-4 ganger, men ingen ting av det som har blitt forslått har hjulpet. Noen snakka om IRQ conflicter men jeg kunne ikke finne noen. Har du oppdatert bios,D kan hjelpe.Ikke stil i bios,bruk annbefalt innstillinger fra produsent av hoved kortet Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 På event viewer står det virker det ikke som det er noe feil ...står bare "type" information, men på application står det masse warnings på "type". Alle er det Microsoft Fax som det skjer noe piss med. Fax Service failed to initialize any assigned fax devices (virtual or TAPI). No faxes can be sent or received until a fax device is installed. jeg skjønner egentlig ikke noe av det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå