øystein86 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hei folkens. Har akkurat kjøpt meg SX1 og har oppdaget at kameraet ikke fungerer som det skal. F.eks trykker jeg på knappen på siden og så går det inn på kamera, men så blir det bare en helt hvit skjerm og det står ingenting over som "fullskjerm" eller hva det skal stå der... Så trykker jeg på den røde knappen og da går det tilbake til framsiden, men jeg kommer ikke inn på menyen eller noe, før det kanskje har gått to-tre minutter og da kommer det opp en slags "boks" hvor det står "Program camera lukket". Det er et problem, og et annet er at det alltid står "privat nummer ringer" når det ringer i telefonen, selv om jeg har lagt inn nummeret og alt sånn. Vet noen hvordan man får ordnet på dette? Håper virkelig folk kan hjelpe meg ganske raskt. Med vennlig hilsen Fortvilet SX1-bruker Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvilken FW har du? Den nyeste er FW 12 som du kan få lastet ned her. Muligens at dette fikser begge problemene. Privat nummer kan komme når det er noen med skjult nummer som ringer. Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Last ned FW 10 og 12 så blir det nok fikset. Du kan laste ned begge på www.club-siemens.com Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Privat nummer kan komme når det er noen med skjult nummer som ringer. Ja, det stemmer nok, er vertfall sånn på min. Lenke til kommentar
øystein86 Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Nå er det slik at det står "privat" på samtlige nummer. Selv i loggen etteerpå står det privat. Dette er et veldig frustrerende problem fordi det er umulig å se hvem som har ringt dersom man har et ubesvart anrop. Lenke til kommentar
Gauty Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Nå er det slik at det står "privat" på samtlige nummer. Selv i loggen etteerpå står det privat. Dette er et veldig frustrerende problem fordi det er umulig å se hvem som har ringt dersom man har et ubesvart anrop. Hvis du kjøpte telefonen med abo, eller har gjort endringer på abo. kan det hende det er tull fra telelevrandøren sin side. Det samme problemet skjedde med meg og en Nokia jeg kjøpte. Men jeg ringte NetCom og i løpet av 5 minutter kunne man se hvem som ringte igjen. Dette er vanligvis en basistjeneste som ikke skal koste deg noe, men av og til slurver teleselskapene litt, og du kan dermed miste muligheten til å se hvem som ringer. Jeg hadde prøvd å ringe teleleverandøren din for det problemet. Når det gjelder kameraet ville jeg oppdatert firmwaren. Da ordner sikkert det problemet seg! Lykke til ! Lenke til kommentar
N-Gage2 Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 - Takke meg til NOKIA! Siemens altså! Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 - Takke meg til NOKIA! Siemens altså! Ha ha ha..... Ja for vi ser jo hvem som har flest feil! OT: Har du oppdatert og prøvd på nytt øystein86? Eventuelt resultat. Lenke til kommentar
øystein86 Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg prøvde å oppdatere firmwaren, men av en eller anne grunn virket ikke USB-kabelen til telefonen skikkelig, så jeg fikk aldri søkt fram telefonen på data'n. Derfor har jeg ikke fått oppdatert firmwaren. Nå skal det sies det at det er ikke alltid at det skjer at kameraet ikke åpnes, noen ganger åpnes det som vanlig også. Men på en så dyr telefon som SX1 bør man vel oppriktig talt kunne forvente at kameraet skal fungere når man vil.. Når det gjelder problemet med at ikke nummeret vises på skjermen, ringte jeg til netcom og de løste det. Det var vist noe låst display, eller hva søren de kalte det... Men takk for tipsene! Lenke til kommentar
-M- Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Last ned FW 10 og 12 så blir det nok fikset. Har bestilt meg SX1 nå... Skal jeg laste ned og innstallere både versjon 10 og 12, eller er det kun nødvendig å legge inn 12? (Tipper det siste...) Lenke til kommentar
molna Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg prøvde å oppdatere firmwaren, men av en eller anne grunn virket ikke USB-kabelen til telefonen skikkelig, så jeg fikk aldri søkt fram telefonen på data'n. Derfor har jeg ikke fått oppdatert firmwaren. Høres ut som du ikke har installert driveren Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 - Takke meg til NOKIA! Siemens altså! Ha ha ha..... Ja for vi ser jo hvem som har flest feil! OT: Har du oppdatert og prøvd på nytt øystein86? Eventuelt resultat. seriøst? Hvilken telefon trengte hele 12fw oppdateringer for å fungere skikkelig? Men la oss nå ikke starte denne diskusjonen Lenke til kommentar
molna Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Admin'c: ja, hvilken mobil har 12 FW-oppdateringer? Det vil jeg gjerne vite I allefall ikke SX1, som vi diskuterer i denne tråden... Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 - Takke meg til NOKIA! Siemens altså! Og den uttalelsen var veldig velbegrunnet eller?? Smaken er som baken, den er delt. Selv foretrekker jeg ikke noe spesiellt merke innen mobiltelefoner. Til trådstarten: Har du windows xp ? Har du installert driveren? Lenke til kommentar
øystein86 Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Må man ha Windows XP for å kunne bruke d? for å installere driveren? får nemlig ikke til å installere det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå