Gå til innhold

Fromatere disken min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke verre en å sette inn windows cd'en for å legge inn windows på nytt.

Når du kommer til det valget hvor du kan bestemme hvem disk som skal brukes, kan du gjøre om partisjonene/formatere diskene (helt)

Er ikke så mye hokus pokus med det der akkurat :)

-z00l-

Lenke til kommentar
Ikke verre en å sette inn windows cd'en for å legge inn windows på nytt.

Når du kommer til det valget hvor du kan bestemme hvem disk som skal brukes, kan du gjøre om partisjonene/formatere diskene (helt)

Er ikke så mye hokus pokus med det der akkurat :)

-z00l-

Hvem disk? Huff, det heter hvilken disk.... Lær deg det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Format c i cmd, eller høyreklikk på stasjonen og velg "formater"?

XP lar deg ikke formatere C dersom du er i cmd. Systemdisk osv.

Let på google, last ned the ultimate bootcd, boot den, formater C, legg inn OS på nytt. Regner med at du ga opp TNT2-driverne du har slitt med til slutt?

Lenke til kommentar

hmmm...må bare legge til noe jeg likte navnet på topicen....

Fromatere disken min?

Fromatere? Er det som å formatere bare at du gjør det på en varsom og from måte?

Men anyways, bare gjør som folka har sagt oppenfor her så går den formateringen fint :yes:

Lenke til kommentar

pcgutten: hvilket operatisystem skal du bruke? Det er litt forskjell på framgangsmåtene.

Edit: Det er en fordel om du oppgir så mye informasjon til alle her om hvilken maskinvare og operativsystem du har, så slipper alle å spørre så mye og du får raskere svar ;)

Endret av hart
Lenke til kommentar
Hvordan lager jeg en ny partisjon?

Dersom du skal installere XP vil en fin og lettfattelig installasjons prosedyre gi deg valget om å slette partisjoner, formatere, opprette nye partisjoner osv. Du vil lære mye om dette ved å gjøre det selv. Kan ikke bare få alt opp i hendene vet du ;)

Lenke til kommentar

Når du skal installere windows 98 så må du mest sannsynlig lage deg noen oppstartsdisketter (ut i fra det jeg har lest i dine tidligere poster her på forumet så har du en eldre maskin, så win 98 er et OK valg til dette). Det samme gjelder for hvilket filsystem du skal bruke på maskinen, og på den maskinen du skal bruke så er det enten FAT eller FAT32 som vil fungere.

Når det gjelder det du skal gjøre så vil jeg anbefale deg å heller få hjelp fra noen som kan være der og hjelpe deg til å formatere harddisken din, isteden for å få detaljerte beskrivelser her på forumet. Tro meg, det kan lett bli mange misforståelser (se på svarene fra de fleste, de antar at du skal bruke windows XP).

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...