PetriZide Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Et lite spørsmål : Jeg ser at Nec har kommet på banen med en Dual layer brenner ,men har til nå ikke sett Dual layer DvD-plater. Har det ikke kommet? eller er jeg bare å jordet? Og en ting til noen som vet når Plextor, pioneer og resten av gjengen kommer med dual brennere? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Jeg har en Lite-ON DVDRW LDW-851S Dual Layer, kosta 799,- på Spaceworld Hamar Men har ikke prøvd med dual layer plater enda, de er en smule dyre, fant en her hos komplett.no, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114189&cks=PRL (Verbatim Dual Layer DVD-R 2x, 50stk spindle, 3.635,-) Brenneren fungerer helt utmerket med Memorex DVD-R 4x og Packard Bell DVD-R 4x! Har nå til sammen brent 40stk DVD-R (Musikk prosjekter) uten en eneste feilbrenning. Edit : Her er en litt billigere http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300721&cks=PRL (Verbatim Dual Layer DVD+R 2.4x, 5stk jewel case, 865,-), men disse har kun 8.5GB lagringsplass, mens de andre var 9.4GB! Produktguide : http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=18279 Endret 20. juni 2004 av lavizh Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 En smule dyre de platene ja noen som vet åssen dual layer plater fungerer i bruk? Sett at jeg sitter å ser en film også har jeg brent den slik at en del av filmen havnet på lag nr 2(eller kan man ikke brenne ting over i det neste laget?). Vil da dvd spilleren bruke tid på å "skifte" lag? eller er det no buffre inne i bilde her? all informasjon angående dette mottaes med takk. vurderer å kjøpe ,men jeg vil høre litt om det først. Er nå innom forumet jevnt å leser litt ,men er nok en god del av det som blir sagt her som jeg går glipp av Lenke til kommentar
qwert Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg har en Lite-ON DVDRW LDW-851S Dual Layer, kosta 799,- på Spaceworld Hamar Men har ikke prøvd med dual layer plater enda[/url] Lykke til... Ikke noe galt sagt om LiteOn 851S, men noen dual layer-brenner har den aldri vært. Lenke til kommentar
Beo Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 http://www.liteonit.com/ODD/english/e_product/e_dvd%20rw.asp er bare en som støtter dual layer Lenke til kommentar
Clint Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Mange original DVD'er blir trykket i duallayer, så dette er ikke noe nytt. "Alle" stuespillere takler dette, og på noen spillere kan man legge merke til et lite hakk/frysing når spillerens laser "hopper" til det andre laget på plata. Duallayers største fordel etter min mening, er at man kan ta backup av filmer helt uten kvalitetstap siden man slipper komprimering av originalfilmen. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Jeg har en Lite-ON DVDRW LDW-851S Dual Layer, kosta 799,- på Spaceworld Hamar Men har ikke prøvd med dual layer plater enda, de er en smule dyre, fant en her hos komplett.no, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114189&cks=PRL (Verbatim Dual Layer DVD-R 2x, 50stk spindle, 3.635,-) ] Det er ikke dual layer, det er dual sided de der. Så vidt jeg vet, så kommer ikke Dual Layer plater til å bli mere enn 8.5Gb i første 'versjon' iallefall. Endret 20. juni 2004 av B-QL Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Mange original DVD'er blir trykket i duallayer, så dette er ikke noe nytt. "Alle" stuespillere takler dette, og på noen spillere kan man legge merke til et lite hakk/frysing når spillerens laser "hopper" til det andre laget på plata. Duallayers største fordel etter min mening, er at man kan ta backup av filmer helt uten kvalitetstap siden man slipper komprimering av originalfilmen. Blir vel en liten stund til man gidder å ta backup av en dvd, når den blanke plata koster like mye som en film Men tar vel ikke så lang tid, til at prisen faller(håper jeg). Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg har en Lite-ON DVDRW LDW-851S Dual Layer, kosta 799,- på Spaceworld Hamar Men har ikke prøvd med dual layer plater enda, de er en smule dyre, fant en her hos komplett.no, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114189&cks=PRL (Verbatim Dual Layer DVD-R 2x, 50stk spindle, 3.635,-) ] Det er ikke dual layer, det er dual sided de der. Så vidt jeg vet, så kommer ikke Dual Layer plater til å bli mere enn 8.5Gb i første 'versjon' iallefall. Hm? orginale Dual layer filmer er ikke mer enn 8.5Gb de heller. DVS dual layer standarden er 8.5Gb og ikke dobbelt av single layer som enkelte tror...... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Et lite spørsmål : Jeg ser at Nec har kommet på banen med en Dual layer brenner ,men har til nå ikke sett Dual layer DvD-plater. Har det ikke kommet? eller er jeg bare å jordet? Og en ting til noen som vet når Plextor, pioneer og resten av gjengen kommer med dual brennere? Lite-On, Sony, philips og BenQ har allerede klar dual layer brennere - og det mye før NEC hadde de klar. Det er bare snakk om hva som selges her i Norge osv. Plextor har ikke nevnt et ord om dual layer enda Pioneer kommer trolig med 2x dual layer DVD-R rundt juletider. LG har allerede dual layer brenner i butikkene noen steder. Optorite har ikke sagt noe enda. NU kommer med 16x DVD+R, 16x DVD-R, 8x DVD+RW, 4x DVD-RW, 2.4x Dual layer og 48x CD-R snart. Artec kommer snart med dual layer BTC har ikke nevnt noe enda Resten vet jeg ikke noe om enda..... Endret 20. juni 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
Heia Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) fant en her hos komplett.no, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114189&cks=PRL (Verbatim Dual Layer DVD-R 2x, 50stk spindle, 3.635,-) Edit : Her er en litt billigere http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300721&cks=PRL (Verbatim Dual Layer DVD+R 2.4x, 5stk jewel case, 865,-), men disse har kun 8.5GB lagringsplass, mens de andre var 9.4GB! Nå må ikke du villede.... De første du henviser til http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114189&cks=PRL er DOBBELTSIDIGE DVD-R...IKKE DUAL LAYER DVD-R.. Derfor den høyere lagringskapasiteten.. De andre http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300721&cks=PRL, korrekt, det er DUAL LAYER DVD+R.. Edit...Hmmm, Var visst litt sen med å prøve å rette opp visse misforståelseer.. En annen ting....OC-Freak....Dere har ikke tenkt å få TY 8X DVD-R i utvalget av plater? Endret 20. juni 2004 av Heia Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 En annen ting....OC-Freak....Dere har ikke tenkt å få TY 8X DVD-R i utvalget av plater? Du tenker på hos Norwaydisc? (Tester kun platene for dem++ - er ikke medeier i firmaet så jeg kjenner ikke alt). Problemet med TY er at de blir for dyre. Skulle Norwaydisc tatt dem inn så ville prisen sikkert blitt over 20 Kroner platen som er mer enn de fleste er villige til å betale - selv for TY....... Har knapt sett TY 8x DVD-R selv....... fikk 5stk av plextor, det er vel alt. Lenke til kommentar
ebzter Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 På komplett.no har de: NEC DVD recorder ND-2510A IDE Hvit, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW og NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW Tre spørsmål: 1. Hva kommer det av at den Dual Layer-brenneren heter DVD-recorder og den vanlige heter DVD-brenner? Er det noen forskjell? 2. Er dual-layer så dyrt at det enda ikke er vits? Hvor stabilt er det? 3. Brenner en dual-layer like bra vanlige dvd'er som en helt ordinær dvd-brenner? Og hvordan er brennehastighten, det er ikke oppført noen skrive-hastighet på Dual-Layer brenneren. Svar mottas med takk! Håper på raske svar, da jeg har planer om å bestille i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 På komplett.no har de: NEC DVD recorder ND-2510A IDE Hvit, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW og NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW Tre spørsmål: 1. Hva kommer det av at den Dual Layer-brenneren heter DVD-recorder og den vanlige heter DVD-brenner? Er det noen forskjell? 2. Er dual-layer så dyrt at det enda ikke er vits? Hvor stabilt er det? 3. Brenner en dual-layer like bra vanlige dvd'er som en helt ordinær dvd-brenner? Og hvordan er brennehastighten, det er ikke oppført noen skrive-hastighet på Dual-Layer brenneren. Svar mottas med takk! Håper på raske svar, da jeg har planer om å bestille i løpet av kvelden. 1: det går visst litt på engelsk og Norsk her ja. Er ingen forskjell 2: Ja, men om 6 mnd + vil nok prisen på platene bli akseptable. Kvaliteten på platene er god nok - det er bare kompatibiliteten med enkelte lesere som ikke er så bra..... bitsetting (som NEC'en desverre ikke støtter) hjelper mye. 3: Ja, denne er identisk og like bra(bedre) som ND-2500A + 2.4x DVD+R DL brenning. De billigste prisene på denne (ND-2510) brenneren er vel rundt 800,- hos f.eks www.norwaydisc.no og www.psdata.no Lenke til kommentar
Heia Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Problemet med TY er at de blir for dyre. Skulle Norwaydisc tatt dem inn så ville prisen sikkert blitt over 20 Kroner platen som er mer enn de fleste er villige til å betale - selv for TY....... Har knapt sett TY 8x DVD-R selv....... fikk 5stk av plextor, det er vel alt. Sorry, trodde du var en av Norwaydisc gutta.. Er ikke så vanskelig å få tak i de, ihvertfall ikke om en er villig til å kjøpe fra utlandet..UK, nærmere bestemt..Forholdsvis dyre, ja... http://www.lynxdv.com/catalog/product_info...products_id=144 Endret 20. juni 2004 av Heia Lenke til kommentar
ebzter Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Takk for svar! 2: Ja, men om 6 mnd + vil nok prisen på platene bli akseptable. Kvaliteten på platene er god nok - det er bare kompatibiliteten med enkelte lesere som ikke er så bra..... bitsetting (som NEC'en desverre ikke støtter) hjelper mye. Du sier Nec'en dessverre ikke støtter bitsetting. Dette aner ikke jeg hva er. Du ville altså ikke anbefale NEC'en? Har sett en del som anbefalte den, men det ikke den aktuelle dual-layer, men derimot modellen under. Er det mye feilbrenning på dual-layer plater på NEC'en? Andre forslag til brennere som ikke koster noe særlig mer enn 1000 kr? Og sist; anser du Dual Layer som fremtiden - et must for en dvd-brenner? Mange spørsmål det der, men det virka som om du hadde peil, og jeg er nysgjerrig av natur Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Ja takk for alle svarene håper plextor får rompa i gir og får ut en dual brenner.. forresten.. går det ann å få tak i Dual Side dvd`er med dual layer? snakker vi da bortimot 18gb per dvd? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Takk for svar! 2: Ja, men om 6 mnd + vil nok prisen på platene bli akseptable. Kvaliteten på platene er god nok - det er bare kompatibiliteten med enkelte lesere som ikke er så bra..... bitsetting (som NEC'en desverre ikke støtter) hjelper mye. Du sier Nec'en dessverre ikke støtter bitsetting. Dette aner ikke jeg hva er. Du ville altså ikke anbefale NEC'en? Har sett en del som anbefalte den, men det ikke den aktuelle dual-layer, men derimot modellen under. Er det mye feilbrenning på dual-layer plater på NEC'en? Andre forslag til brennere som ikke koster noe særlig mer enn 1000 kr? Og sist; anser du Dual Layer som fremtiden - et must for en dvd-brenner? Mange spørsmål det der, men det virka som om du hadde peil, og jeg er nysgjerrig av natur Nei feilbrenning er det så å si null av. bitsetting: endrer en bit på platen som gjør at platen identifiseres som en DVD-ROM plate i stedet for en DVD+R dual layer plate. Dette gjør at kompatibiliteten i stuespillere går fra rundt 30% (DVD+R DL) til rundt 70% (med DVD-ROM bit setting). 1: det finnes uopfisiell firmware som støtter bitsetting - denne bryter dog garantien!!! 2: Det er mulig at NEC vil innse problemet med å ikke støtte bitsetting etterhvert og dermed lansere en ny offisiell firmware som støtter dette senere. Alternative DVD-Brennere er: BenQ DW822A (f.eks hos www.mpx.no) - meget bra brenner men får ikke dual layer støtte før i september (firmware oppgradering). Tror dog ikke du vil savne det frem til denne tid da platene er for dyre enda Lite-On SOHW-832S Ja jeg tror nok dual layer er viktig for fremtiden. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg har en Lite-ON DVDRW LDW-851S Dual Layer, kosta 799,- på Spaceworld Hamar Men har ikke prøvd med dual layer plater enda[/url] Lykke til... Ikke noe galt sagt om LiteOn 851S, men noen dual layer-brenner har den aldri vært. Det står single layer / dual layer bak på pakken, vennligst forklar deg! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 BenQ DW822A (f.eks hos www.mpx.no) - meget bra brenner men får ikke dual layer støtte før i september (firmware oppgradering). Tror dog ikke du vil savne det frem til denne tid da platene er for dyre enda Lite-On SOHW-832S Ville du valgt Benq'en isteden? Tenkte jeg skulle bestille dvd-brenner iløpet av de nærmeste dagene (kanskje allerede idag hvis somlete meg gerier å bestemme meg ). Gidder ihvertfall ikke gi over 1000 spenn. Hadde halvveis bestemt meg for NEC'en som både er litt billigere og raskere, men irriterer meg over mangel på bitsetting. Er klar over den uoffisielle firmware'n men syns dette burde vært inkl som standard. Derfor lurer på Benq'en isteden - bryr meg ikke om at det tar noen mnd før den får duallayer-støtte. Finnes det andre brennere som selges i Norge til "anstendig" pris som enten har duallayer støtte eller kan oppgraderes (offisielt eller uoffisielt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå