stamfar Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 det forte programmet ser jo ut til aa ha en demo .. du kan jo bare ta en test og v-satck kan du jo ta en test med igjennom et p2p program da vet du hva du vil legge penger i det ville jeg gjort iallefall Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Cubase + bærbar har vist seg å være SÆRDELES ustabilt. Vi bruker det i øvingslokalet nå for programmerte synther i noen av låtene, men det er veldig mye knot å få til, og plutselig bestemmer det seg bare for å kræsje. Ender stort sett opp med at vi mixer ned synthsporene til WAV og spiller dem av direkte i mediaplayer istedet. Forte så ut som et bedre alternativ absolutt. Et mere utvida V-stack rett og slett. Ellers har man en ny trend-sequencer som heter Ableton Live 3.0. Den fungerer på en annen måte enn Cubase, har ikke satt meg inn i bruken, men du kan laste ned free trial (m/ full funksjonalitet) http://www.ableton.com/index.php?main=live Kjetil: Du har ikke noen gamle synther du vil selge da? Ser etter analogsynther som Roland juno'ene, Jupiter 8 (oki, vet det er umulig å finne men likevel) til en lavere pris enn 25000 som en engelsk webshop skal ha for en fullt restaurert Jupiter 8 m/midi-kit. Hvis du liker analogsynther er det noen utrolig gode softsynth-versjoner av Minimoog, Yamaha CS-80, Prophet-5 som låter nesten likt som hardware-versjonene. Har fått utrolig gode anmeldelser i musikkpresse. (klikk på linkene) Endret 23. juni 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Kjetil: Du har ikke noen gamle synther du vil selge da? Ser etter analogsynther som Roland juno'ene, Jupiter 8 (oki, vet det er umulig å finne men likevel) til en lavere pris enn 25000 som en engelsk webshop skal ha for en fullt restaurert Jupiter 8 m/midi-kit. Den dealen så kul ut, men det koster å være retro! Den eneste skikkelige synthen jeg har er den legendariske Roland D-50 fra 1987. Den er digital, og er meget respektert rundt om på nettet. Vintage Synth Explorer rangerer den høyest blant sent 80-talls-synthene. Men, den er også meg veldig kjær, så du må nok by høyt for å få den. Tror at jeg ville solgt den for rundt 4 500 kr, om det hadde vært aktuelt. Men det er et virkelig røverkjøp for en D-50, så hvis du ser noen der ute: slå til! Hvis du liker analogsynther er det noen utrolig gode softsynth-versjoner av Minimoog, Yamaha CS-80, Prophet-5 Ja, jeg har Moog Modular V, Yamaha CS-80 og Pro 52 (den gamle versjonen). Genialt at folk utvikler slike programmer. Det er fremtiden. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Kjøpte en diger synth nå nylig så det blir nok ikke noen bud fra meg idag Har lyst på en D-50 selv. Så en brukt for 2000,- på www.marios.no men..ikke idag. Kosta penger å lage democd i studio også. Den er overalt på Jean-Michel Jarre's Revolutions plate fra 1988. Here's my new baby: http://alesis.com/news/reviews/0309KY_AlesisIon.pdf Alesis Ion http://alesis.com/products/Ion/ En MEKTIG bra analog modeling synth med 3 oscillatorer, 2 filtre per voice (16 modellerte filtre å velge mellom, alt fra Moog 24db, oberheim sem, arp, jupiter (jaaa!) og en haug med egenkomponerte filtre), og de låter svært virkelighetsnært. Jeg digger den helt rått. Folk som har spilt analogsynther i 20 år skryter voldsomt av hvor "analog" Ion høres ut når den programmeres riktig, en anmelder sa han fikk veggene i studio til å riste bare med en oscillator som spilte en lav sinustone, helt alene. Kosta meg 11000 kr. Trenger ikke å si at Jupiter-filteret låter varmt og fett. Hadde vært artig å prøvd en av de gamle klassikerne som Roland Juno-106, har sett flere ganske billige på webshops..og det er jo den mest utbredte 80-talls analogsynthen så den burde være greiere å få tak i brukt. En butikk i Oslo har den til 4500,- som var litt drøyt. Står en i øvingslokalet vårt som tilhører en av de andre bandene som øver der (Red Harvest) Kan jeg spørre hvilke band du spiller i? Gjerne svar på PM hvis dette blir for off-topic. Det er så få synthspillere her i landet at det er artig når man endelig treffer på noen med samme interesse PS. Webshopen jeg snakka om som har Jupiter får også inn en CS-80 de skal restaurere fullt til salg snart. Sjekk http://www.rlmusic.co.uk Trykk på For Sale linken. De har veldig mange vintagesynther til salgs. Artig å se hva den kommer til å koste Endret 23. juni 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Jeg har skjekket litt rundt på nettet etter gode PCMCIA-lydkort. Disse to var mest interessante: Echo Indigo-serien Digigram VX Pocket v2 Erfaringer? Endret 24. juni 2004 av Kjetil J Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Har du ikke USB-port på den bærbare? Tror alle har det. Da foreslår jeg noe som dette: http://www.procom.no/infoShop/isProductDis...p?details=22860 Du kan jo kikke på PCMCIA-lydkortene til procom også, de er i menyen til venstre. Er greit å ha lydkortet i en boks ved siden av den bærbare. Det er dette kortet vi bruker kobla til bærbare når vi øver med playback fra Cubase (kor og noen synther). Vi spiller ikke live enda, men det kommer snart. Det viktige er full støtte for ASIO 2.0, som er en optimalisert driver for MIDI som lager 0 latency når du spiller. Soundblaster holder bare ikke, men det hadde du jo ikke tenkt å kjøpe likevel. De har altfor høy latency både inn og ut. Ikke er det altfor dyrt heller.. Du må huske på at selv om kortet gir bra lyd ut (som echo-serien), er det input'en og latency som er viktig når man skal spille musikk via kortet. Soundblaster er kjempebra på å spille ren og pen lyd UT, men ikke bra til MIDI In f.eks. PS! Skal svare på PM, men har ikke tid nå. Drar på jobb om noen minutter. Endret 24. juni 2004 av Bitex Lenke til kommentar
niss27 Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 selv ville jeg sett på green556 med 7200 rpm disk og rme multiface eller det nye fire wire kortet deres Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Her er to oppsett, et Centrino-basert og et P4-basert: 1: Sager 3760-S 15" WXGA Active Matrix LCD Pentium® Centrino 1.7 GHz 1024 MB 266MHZ DDR 60.0 GB HD (7200 RPM) 8x DVD / 24x10x24 CD-RW Combo 10/100/1000 Mbps Ethernet Internal V.92 Fax/Modem Smart Li-ION Battery 4 speaker system Internal CMOS Video Camera Pris: ca 13 000 kr 2: Sager 5690-V 15" SXGA+ Active Matrix LCD Pentium® 4 3.2 GHz 800 FSB w/ Hyperthreading 1024 MB Dual-channel 400 DDR 60.0 GB HD (7200 RPM) 8x DVD / 24x10x24 CD-RW Combo Drive & Softwares 10/100/1000 Mbps Ethernet Internal V.92 Fax/Modem Smart Li-ION Battery Pris: ca 13 000 kr Jeg vil kanskje gå for et Digigram VXpocket v2 PCMCIA-lydkort. Virker veldig kraftig og stabilt. MIDI-keyboardene blir de som er nevnt i den første posten. Finnes det noen gode og lett tilgjengelige stativ med plass til 3 keyboard? Må være stillbart i høyden. Har et Quik-Lok fra før, men den norske importøren er så utrolig treg. QL-623 ville vært den aktuelle modellen hvis jeg hadde gått for Quik-Lok. Endret 25. juni 2004 av Kjetil J Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Utenlandske PC Torque. De leverer ikke norsk OS, men du kan velge norsk layout på keyboardet. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Med Sagers lave pris tror jeg at jeg kan gå for 2 gig RAM også. Det ville vært heftig. Men det største valget å ta er Centrino vs. P4. Noen erfaringer der ute? Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Kjetil J: Jeg var også på utkikk etter laptop til musikkbruk (i hovedsak innspilling, derav behov for en stillegående pc) og endte opp på en Whitebox CL56. Denne kan du også konfigurere akkurat slik du vil ha den mhp. ram, 7200-disk osv. Men noe leveringstid må du nok i tilfelle regne med. Ellers har jo psdata, netshop og multicom gode centrino-baserte maskiner som bør egne seg godt. Er vel kjekt med en liten lett og stillegående laptop på scenen (ift. en desktop P4-basert)...? Stoned: Kan du fortelle litt om FA-101, erfaringer osv.? Jeg vurderer dette kortet selv, men har ikke sett noe særlig tester eller erfaringer enda. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg har tittet på Acers TravelMate 8006LMi, og den ser veldig bra ut. En lokal bedrift fører denne modellen, og jeg venter svar på en mail ang. ekstra RAM og 7200-harddisk innen få dager. Jeg håper dette blir siste del av letingen... Noen erfaringer der ute? Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Vet dere om noen gode piano-softsynther på markedet? Jeg ønsker ikke en flygelsimulator, men et modul med bredere sortement - med f.eks. "power grand"-lyder. Rhodes og clav er ikke viktig, da jeg allerede har NI Elektrik Piano. Formatet kan være både DX og VST, men VST er foretrukket. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 (endret) Jeg har fått tilbud på en Acer Travelmate 8006LMi til kr 20.780,- eks mva. Her er spesifikasjonene: Intel® Pentium® M 745 (2,0 GHz - 2 MB cache) 1020 MB RAM (DDR333) Microsoft® Windows® XP Professional Edition 60 GB HD (7200 RPM) ATI Mobility Radeon 9700 - 128 MB DVD Brenner, Super Multi (DVD RW +/- og DVD- RAM) Ser dette bra ut? Endret 21. juli 2004 av Kjetil J Lenke til kommentar
Filla Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Nyyyyyydelig laptop-specs det der (mye penger og) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå