KriB Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg har mappet 4 av diskene fra serveren over på min stasjonære. Dette har fungert glimrende frem til jeg installerte Norotn Internet Security etter at siste versjon av Zonealarm nektet meg å lese nettsider. Problemet mitt nå er at diskene blir ikke mappet pga timeout og programmer som Messenger kommer ikke på nett siden brannmuren loader sist og tydeligvis nekter all nettilgang til den er loadet. Er det noen måte å fikse dette på? Endre startup sekvensen? Fant et par oppskrifter på nettet, men de skjønte jeg ikke. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Har samme problem jeg også, at MSN loader før Firewallen. Tar gjerne imot noen tips jeg åsså. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Det pussige er at jeg starter opp, får beskjed om at det ikke er mulig å koble på nettverksstasjoner. Disabler så NIS og kobler på alle nettverksstasjoner, enabler NIS igjen og alt funker som det skal... Sikkert noe med at koblingen er opprettet, men allikevel. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Prøv å start NIS i tilknyttning til et loginskript. Slik at programmet starter før alt det andre. Eventuelt legg inn msn og mappingen inn etter en viss tid (med wait) etter at kommando for å starte NIS er gitt. Endret 2. juli 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Du kan da bare sette ip'ene til maskinen(e) hvor diskene er inn som trusted. Ligger vel i Options og Rules eller noe... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Men det løser ikke problemet med andre programmer som er avhengig av nett(verk). Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Men det løser ikke problemet med andre programmer som er avhengig av nett(verk). Hvordan det? Det er jo bare å gi de tillatelse til det vel... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ikke ifølge trådstarter (jeg har ikke programmet så jeg vet ikke hvordan det virker) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det funker ikke å legge til nettverkene i trusted zone har prøvd selv, det ser ut som om det er et problmen bare når zone alram og norton internet security er satt på samtidig. Jeg løste problemet ved å avinnstalere zone alarm og gjenninstalere den gamle versjonene før updaten. (hadde heldigvis lagret innstallasjonsfilen) og har nå skrud av automatisk update på zone alarm. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hva er egentlig vitsen med 2 brannmurer? Blir bare trøbbel alikevel... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hva er egentlig vitsen med 2 brannmurer? Blir bare trøbbel alikevel... Vel har to siden jeg hadde zone alarm før jeg fikk Norton. Samtidig funker diverse programmer og internettsider med norton så derfor er det greit å ha en annen brannmur som kan kjøre mens norton er deaktivert. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Hvordan legger man inn disse wait - kommandoene? Å kunne styre rekkefølgen på programmene som starter ville være veldig til hjelp. Jeg har ikke Zonealarm og NIS installert samtidig. Jeg avinstallerte Zonealarm og installerte NIS etterpå. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Les her :http://www.computerhope.com/batch.htm#4 Utifra slik jeg har forstått det nekter NIS enhvert program/tjeneste tilgang til internett før programmet er ferdig startet. Altså uavhengig om et program eller ip addresse er trusted i utganspunktet. I så tilfelle vil ikke det TCI sa virke. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Jepp, det er det jeg har oppdaget. Trenger derfor å få NIS til å starte så tidlig som mulig. I allefall før Messenger og Windows prøver å mappe network drives. Er det noen som vet hvilke regler jeg må legge inn/endre for å ikke måtte disable NIS for å få Filesharing mot serveren min til å virke? Jeg misliker sterkt at jeg ikke finner noe forum på Symantecs sider, bare en dritdyr supporttelefoen... Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) å jøsse navn, hvorfor bruke Norton i det hele tatt sier jeg bare. Norton er jo treig og suger ressurser. uff, på min pc loader msn først så pc-cillin, norton er jo dønn treig jo. har ikke Norton Internet Security akkurat her nå, men det skal ligge noe under instillinger eller options. Program Control er det vel noe som heter. og noe med rules. Endret 3. juli 2004 av wil Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Hvilken brannmur anbefaler du, da? Selv går jeg for det som jeg vet er sikrest/scorer bra på tester. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Det er flere poster på forumet som omhandler brannmurer. Mange liker ZoneAlarm, andre Sygate og noen Kerio. Jeg har ikke brukt Zonealarm på flere år. Jeg byttet til Sygate fordi jeg fikk muligheten til å legge inn avanserte regler. Zonealarm skiller imellom nettverk og internett sonen, så denne brannmuren ville nok være det enkleste alternativet for deg. Med Sygate vil du likevel kunne oppleve en del mer kontroll. Prøv gjerne begge to og se hva du liker. btw. Fikk du ordnet med login-skriptet? Er spent på om det virket. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 hvilken Brannmur og Virusprog jeg bruker? joda. jeg bruker PC-Cillin Internet Security 2004. konge program. koster 400 spenn. dvs. billigere enn Norton. dessutten har PC-Cillin: mailscanner. spamfilter, spyware fjerner og masse mer. kjapp skanning har den også og bruker lite maskinkraft. det er lett å komme seg på nettverket met PC-Cillin også. bare å gjøre et par konfigueringer så er du på nettverket. og tilslutt ville jeg bare sagt at om jeg skulle brukt Norton nå måtte jeg uannsett brukt 2003 versjonen for jeg har ikke Norton 2004 på ENGELSK bare på norsk. jeg liker å ha engelsk programvare, derfor var det, det samme. bytta heller jeg istede for å kjøre gammel programvare. derfor kjører ikke jeg Norton fortia. kjører Norton på laptoppen men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå