ahpadt Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hallo. Har i ganske lang tid nå hatt et relativt irriterende problem med PCen min. Problemet går ut på at jeg ikke får extracta eller lagt inn noen ting fra .zip,.rar eller .exe filer (og igjen vanlige cd-plater fra cd-rommen). Hver gang jeg prøver å legge inn en fil så kommer det en feilmelding hvor det står: I/O Error: Bad installation media or bad installation file. Får nesten den samme feilen når jeg skal extracte en fil fra en .zip fil. Da står det at filen er korrupt, men det er jeg 100% sikker på at den IKKE er, så da sitter jeg igjen som et lite naut som ikke skjønner bæret. Har prøvd å sett litt i event viewer for om det kan være noen eventuelle feilmeldinger der, men akk, sto ingenting. Fikk et lite tips om å installere alt fra windows update (som er 8 filer for meg atm), men jeg har satt meg litt skeptisk og venter isåfall til Service Pack 2 kommer til XP. Bruker som sagt Windows XP m/ SP1. Mvh frustrert ahpadt. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Update: Prøver å ekstracte mange .rar filer (som er i serie.. ca 90stk) som generer en større fil. Problemet er at det kommer opp en melding om at hver enkelt .rar fil er korrupt, så fila jeg vil ha pakka ut kommer ikke Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jasså, en update/bump. Det høres veldig ut som virus, mange virus gjør slike greier. Kjøp Norton () og sjekk. Var jeg deg, ville jeg formatert right away. Får man ikke lagt inn noe på dataen, så blir dataopplevelsen ganske hemmet. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Bruker McAfee. Har alt av firewall og antivirus lagt inn. Kjører sjekk hver fredag. Det som er, er at det hele tiden kommer tilbake en gang når jeg formaterer. Jeg aner ikke hva det er. Endret 21. juni 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Bytt ut harddisken, og prøv. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 (endret) Bytt ut harddisken, og prøv. Har egentlig ikke så veldig lyst til å begynne å mekke så veldig Microsoft må da ha EN ELLER ANNEN patch mot denne dr*ten da!!! Endret 23. juni 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Prøv med en annen harddisk uansett. Lån hos en kompis eller noe slikt. Prøv å ring Microsoft og spørr, muligens at du også kan ringe hardwareleverandøren din, en av de to burde ha en løsning. Hvis ikke så sliter du. Endret 23. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Skift PCI slot paa kortene du har i pcen, eller bruk x-setup, tweak-xp eller lignende for aa sette mer minne til i\o Höres sikkert teit ut, men verdt et forsök Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Har nettop formatert, og samme error. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Hvis det er et såpass stort problem, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tester med en annen harddisk. Jeg mener, hva får du egentlig gjort på den maskina? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 (endret) Hvis det er et såpass stort problem, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tester med en annen harddisk. Jeg mener, hva får du egentlig gjort på den maskina? Not a shit.. Hørt på musikk og spilt cs. Skal prøve på en annen harddisk senere. Endret 13. juli 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Tror dere formatere alle diskene + flashe bios vil hjelpe? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Dette er helt klart en harddisk feil,bytt disk med en gang,så blir du kvitt problemene.Har hatt samme problemet selv en gang.Nå har du fått dette tipset så mange ganger,kanskje du skulle lytte til det??? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2004 Dette er helt klart en harddisk feil,bytt disk med en gang,så blir du kvitt problemene.Har hatt samme problemet selv en gang.Nå har du fått dette tipset så mange ganger,kanskje du skulle lytte til det??? jada.. fikk en helt ny raptor for litt siden men.. jaja Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Har du klart å installere antivirus igjen? Hvis du har det, prøv å slå det av, kanskje det som ødelegger? (Ikke le alt for hardt hvis det ikke hjelper.) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Har du klart å installere antivirus igjen? Hvis du har det, prøv å slå det av, kanskje det som ødelegger?(Ikke le alt for hardt hvis det ikke hjelper.) Kan prøve. Edit: Hjalp ikke. Bruker McAfee. Endret 14. juli 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 14. juli 2004 Del Skrevet 14. juli 2004 Hvis du ikke klarer å installere programmer selv etter en formatering, hvordan får du inn McAfee? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2004 (endret) Hvis du ikke klarer å installere programmer selv etter en formatering, hvordan får du inn McAfee? Jeg tror jeg har noen korrupte filer.. Vurderer formatering av alle disker. Endret 14. juli 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Da er problemet "løst" ved at vi (jeg og faren min) fant ut at det er Channel 2/B på hovedkortet som er rart/ødelagt. De hele går ut på at hver gang vi setter inn en minnebrikke inn i ch.b så får vi en feilmelding, og det har ikke noe med hvilken brikke vi bruker fordi vi får error med alle brikkene (og alle de brikkene funker på ch.a). Så det så! Kortet og minnet (for sikkerhetsskyld) skal returneres for en sjekke av Komplett.no Over og ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå