hifiman Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Hei alle sammen! Jeg har fått et problem med min pc`e: Jeg har koblet til Cd-brenner`n og harddisken på ide port 1 på hovedkorte og dvd- brenner som master på ide port 2 Men når jeg starter opp maskina og går i bios så finner den kun harddisken og cd-brenner`n på ide 1, men ikke dvd-brenner`n på ide port 2.. Hvorfor ikke ?? Har abit kd7 hovedkort Endret 19. juni 2004 av hifiman Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 sikker på at master/slave settingen er satt til master? - Når du kun har en enhet tilkoblet på en IDE-kanal må den ofte være slave, og noen harddisker og cd-romer har også et eget valg for "single master" Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Ja...den er satt til master , på dvd-brenner så har jeg tre valg master ,slave og singel tror jeg det het... det er Nec 2500a dvd brenner Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du sier du går inn i BIOS for å finne disk/drev. Sett alt til auto, så finner BIOS dem automatisk i oppstarten. Husk først å sette alle IDE-kanalene til "Enabled" i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå