Melchior Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Har et problem her. har 2 maskiner. Den ene bruker win xp pro og er den som er koblet til Telenor ADSL og den tilkoblingen er delt. Tilkoblet med switch er den andre pcen som har win xp home. Den finner den delte internett tilgangen og 95 % av alle sider på nettet jeg åpner funker. Men det er par sider den ikke klarer å åpne, som f.eks www.vg.no og www.microsoft.com, selv om de sidene er oppe og jeg klarer å åpne de med vertspcen. Er det noen som vet hvorfor jeg ikke får åpnet noen av disse sidene? Jeg pinger f.eks www.vg.no og får 100% reply tilbake. Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Prøv å spesifiser DNS adresser på den andre PCen. (Den som ikke er vert). Høres ut til at det kan være noe sånt. Husker ikke DNS adressene til telenor i farten, men du finner de på www.online.no Lenke til kommentar
Melchior Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Prøvde tipset ditt WaRFaiR, men fortsatt samme problemet . Noe annet jeg kan prøve ? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Hvis jeg ikke husker feil, så skal dette virke: Gå inn på Verktøy>Alternativer for Internett>Tilkobling>LAN-innstillinger og hak ut under "proxy-server" på "Bruk en proxy-server...." Så fyller du inn: Adresse: proxy.online.no Port: 8080 Endret 19. juni 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå