Even. Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) har montert annlegget slik som dette (flott tegning? ). Det viser baksiden på høytaleren, men jeg er ikke sikker på om det er riktig. Er det noen her som vet om det er riktig? Endret 19. juni 2004 av gatebiler.tk Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Den tegninga var for dårlig til at jeg kan svare på det. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvilke høyttalere er det snakk om? Merke? Type? Link til produsent? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 vet at tegningen ikke er noe god.............. det skal forestille baksiden på høytaleren der ledningene kobles inn. de to mørkegule greiene rundt inngangene er gullfarget metall. på den ene siden er det + innganger og på den andre 2 -. jeg får lyd, men det stod ett eller annet om at det gikk an å bruke alle fire, men jeg har bare 2 plugger på høytalerledningen høytalerne er mission series m5 Lenke til kommentar
striky Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Det ser ut som om tegningen illustrerer biwiring-muligheter, og så lenge det er kontakt mellom de to plussene og de to minusene (via metallplaten du beskriver), trenger du bare å koble på én av disse. Så ja, du har koblet riktig. Med bi-wiring menes å trekke to ledningspar fra forsterker til høyttaler, men da må kontakten dem i mellom fjernes. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Det ser ut som om tegningen illustrerer biwiring-muligheter, og så lenge det er kontakt mellom de to plussene og de to minusene (via metallplaten du beskriver), trenger du bare å koble på én av disse. Så ja, du har koblet riktig. Med bi-wiring menes å trekke to ledningspar fra forsterker til høyttaler, men da må kontakten dem i mellom fjernes. så det holder at jeg pluger inn i den ene? blir lyden bedre ved bi-wiring? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Teoretisk, ja. Du får jo også litt større tverrsnitt på kablene da. Edit: Hvis du skal biwire, må du fjerne den skinnen som er montert mellom terminalene. Endret 20. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
striky Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 hvis du kjører med ett ledningspar må du passe på at metallskiva sitter godt fast til begge inngangene, slik at det blir optimal kontakt. hvis de sitter løst mister du bass eller diskant (avhengig av hvilken du har koblet til). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå