Gå til innhold

er dette koblet riktig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet at tegningen ikke er noe god.............. det skal forestille baksiden på høytaleren der ledningene kobles inn. de to mørkegule greiene rundt inngangene er gullfarget metall. på den ene siden er det + innganger og på den andre 2 -.

jeg får lyd, men det stod ett eller annet om at det gikk an å bruke alle fire, men jeg har bare 2 plugger på høytalerledningen

høytalerne er mission series m5

Lenke til kommentar

Det ser ut som om tegningen illustrerer biwiring-muligheter, og så lenge det er kontakt mellom de to plussene og de to minusene (via metallplaten du beskriver), trenger du bare å koble på én av disse. Så ja, du har koblet riktig.

Med bi-wiring menes å trekke to ledningspar fra forsterker til høyttaler, men da må kontakten dem i mellom fjernes.

Lenke til kommentar
Det ser ut som om tegningen illustrerer biwiring-muligheter, og så lenge det er kontakt mellom de to plussene og de to minusene (via metallplaten du beskriver), trenger du bare å koble på én av disse. Så ja, du har koblet riktig.

Med bi-wiring menes å trekke to ledningspar fra forsterker til høyttaler, men da må kontakten dem i mellom fjernes.

så det holder at jeg pluger inn i den ene?

blir lyden bedre ved bi-wiring?

Lenke til kommentar

hvis du kjører med ett ledningspar må du passe på at metallskiva sitter godt fast til begge inngangene, slik at det blir optimal kontakt. hvis de sitter løst mister du bass eller diskant (avhengig av hvilken du har koblet til).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...