Treblad Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Band of Brother som, gjennom TV-serien, har blitt uhyre populær, er også en bokserie (eller bare bok), som jeg har utrolig lyst til å lese. Kan noen av dere anbefale den, og fortelle litt mer hvordan den er? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Eg kjøpte boka men leste den aldri. Trur ein kamerat av meg leste den og sa at den var ok. Får vist med seg litt meir enn i tv serien. Lenke til kommentar
smokejumper Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Hei. Las boka for første gong for kanskje 3 år sidan eller noko, m.a.o før mini-serien kom. Viss du vil vete meir om E/506 PIR så er det berre å kjøpe ho. Den koster ikkje mykje. Du vil få vete meir om Easy i boka enn det som kom fram i serien, då det ikkje var alt som kom med i serien. (Og du vil også sjå at det var ting som vart vist i serien som ikkje har skjedd overhodet...) Synes boka var heilt OK, når eg las ho, men synes det er fleire bøker som er betre. Viss eg kan få anbefale ei anna også medan eg er i gong så vil eg anbefale denne: Parachute Infantry: An American Paratrooper's Memoir of D-Day and the Fall of the Third Reich av David K. Webster. Viss du synes du har høyrt namnet før så er det rett. Webster var medlem av E/506 PIR og var også vist i Band Of Brothers. Boka skilder veldig bra om kordan det var å vera fallskjermjeger under ww2. Ein av dei beste bøkene eg har i bokhylla mi. (Det begynner å bli eindel etterkvart..) Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Eg har ikkje lest så mangen krigs bøker, men Stalingrad var svært bra. Svært bra skrevet. Og du følger både generalene og vanlige soldater. Anthony eit eller anna heiter han som har skreve den trur eg.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Er boka utgitt på norsk? Har noen linker til hvor boka kan kjøpes? Endret 1. juli 2004 av Bond007 Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvis du vil ha den engelske utgaven (originalen) så finner du antakeligvis den på Amazon eller eBay. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 engelske utgaven finer ein og her: bb Lenke til kommentar
espinos Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Sorry å ta opp en urgammel tråd, men er boken til webster og band of brothers oversatt til norsk? Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Vet ikke om Parachute Infantry, men Band of Brothers (Krigens Brorskap) er oversatt til norsk. Har et eksemplar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå