Smirnoff Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 http://www.pegasosppc.com/ Har vel vært nevnt i tråder her før, men... Uansett, har litt penger mellom henda om dagene og har lyst til å bruke dem til noe. Gått i tanker om en Pegasos II siden ifjor, men har aldri på en måte orket å undersøke så mye på det før nå. Har kikka på både AmigaOne og Pegasos II , men AmigaOne virker en smule dyrt i forhold, så jeg kunne tenkt meg en PII. Hva jeg skal med den? Vel, bare være sær og ha noe litt forskjellig tenkte jeg, hehe. Det er jo en slags arvtaker til Amiga, en maskin som alltid har stått mitt hjerte nær. MorphOS er et operativsystem som er veldig likt AmigaOS virker det som, og det hadde jo vært tøft å teste det ut. Det har jo også muligheten til å kjøre en del Amigaprogrammer vha 68K CPU-emulering. Jeg har forsåvidt alt som trengs til å få et komplett system, så hovedkort med PPC CPU er vel det eneste jeg må kjøpe. Tenkte å gå for bunnmodellen med en 600 MHz G3. Ikke noe kickass, men holder vel til det grunnleggende. Spill finnes det vel ikke noe av til MorphOS, men kanskje det kommer etterhvert? GGS-Data i Sverige har en god del i Pegasos + utstyr for salg ser jeg. 3458,- SEK for G3 modellen. Ikke akkurat billig sammenliknet med PC, men slik blir det jo. Utenom det så bruker den jo vanlige komponenter (RAM, grafikkort etc) Jaja, nok ranting... Noen andre her som har snust på denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå